Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem Med Cod warfare 2, Wc3 Och Wow

Permalänk
Medlem

Problem Med Cod warfare 2, Wc3 Och Wow

Jag har tidigare lagt upp en tråd om att jag har haft problem med warfare 2 för typ 1 år sedan men lyckades aldrig lösa felet.

Nu till felet. Det är samma fel i alla spel Warfare 2, Wc3 och Wow. att datorn startar om sig efter att ha spelat ett tag, jag får ingen blue screen eller något sånt. har alla senaste drivrutiner har provat mina minnen. provat annat grafik kort-hårddisk och nätagg utan att det blev bättre. Spelet som jag helst vill ska funka är ju Warfare 2 då..

Mina saker i datorn :

Ramminne : 4 gig Corsair VS DDR2 PC5300/667MHz
Nätagrigat : 550W Antec NeoPower
Prosessor : AMD Athlon 64 X2 6000 + 3.0 Ghz
Moderkort : Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Hårddisk : WDC WD5000AACS-00ZUB0 465 GB
Grafikkort : XFX GeForce 9600GT 1 gig DDR3
Windows 7 (64-bit)

Hoppas att ni vet/kan något om de här.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Värmerelaterat? Du får säkert nån blåskärm bara att du inte ser den (kanske).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Värmerelaterat? Du får säkert nån blåskärm bara att du inte ser den (kanske).

datorn är inte varm om man ska lita på everest.. men ja tror inte det är något sånt, datorn borde ju bli varm när man köra andra spel som medal of honor och bad company 2 o dom funkar fel fritt..

Permalänk

kanske inte ens i närheten men ifall du har klockat GFX och CPUn kanske warfare 2, wc3 och wow dock ganska otänkbart men endå drar musten ur ditt nätagg att den tappar ström annars låter det väldigt konstigt att den startar om bara i dom spelen men inte i MoH och BC2.

kanske är HDD relaterat, testa med HDtune och kolla ifall det finns trasiga sektioner kan vara att just där MW2, wc3 och wow ligger så fattas det sektioner etc att HDDn strejkar

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

kanske inte ens i närheten men ifall du har klockat GFX och CPUn kanske warfare 2, wc3 och wow dock ganska otänkbart men endå drar musten ur ditt nätagg att den tappar ström annars låter det väldigt konstigt att den startar om bara i dom spelen men inte i MoH och BC2.

kanske är HDD relaterat, testa med HDtune och kolla ifall det finns trasiga sektioner kan vara att just där MW2, wc3 och wow ligger så fattas det sektioner etc att HDDn strejkar

Jag är ju inte säker på hur HDtube funkar men ja hittade något som de stog varning på o de låter ju inte så bra