SweClockers uppgraderar testsystemen

Permalänk
Medlem

Grattis redaktionen, ni har just nu längst e-penis.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Skrivet av noaxark:

Vad tjänar man på 6 kärnor i grafikkorttest? Och jag vet inte hur du definierar en hardcore gamer, men enligt min definition (som inte har något med plånbok att göra) har de flesta fortfarande dual cores

Det finns kanske inget eller bara något enstaka spel som utnyttjar fler än 4 kärnor men det lär dyka upp titlar allteftersom ...
Om jag inte minns fel så kommer Crysis 2 att kunna använda 8 kärnor som mest.
Ju kraftfullare CPU man använder så minskar man chansen att CPU'n blir en flaskhals i testet, fast iofs så går det ju också bra att test spelen i lägre upplösningar.

Edit:
Du kanske missade denna intressanta artikel: http://www.sweclockers.com/artikel/12567-sa-paverkas-bildfrek...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Det finns kanske inget eller bara något enstaka spel som utnyttjar fler än 4 kärnor men det lär dyka upp titlar allteftersom ...

Jo, är medveten om det, och därför var min poäng också att det inte är nödvändigt för testsystem ännu och kan till och med vara en nackdel pga lägre klockfrekvens och högre tdp. Särskilt i system där SweClockers speciellt påpekar att de ska testa många grafikkort. En retorisk fråga alltså, eftersom du argumenterade för 6 kärnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Det finns kanske inget eller bara något enstaka spel som utnyttjar fler än 4 kärnor men det lär dyka upp titlar allteftersom ...
Om jag inte minns fel så kommer Crysis 2 att kunna använda 8 kärnor som mest.
Ju kraftfullare CPU man använder så minskar man chansen att CPU'n blir en flaskhals i testet, fast iofs så går det ju också bra att test spelen i lägre upplösningar.

Edit:
Du kanske missade denna intressanta artikel: http://www.sweclockers.com/artikel/12567-sa-paverkas-bildfrek...

Är väl rätt onödigt att skaffa hårdvara redan nu för tex Crysis 2 som kommer om 4 månader. Stor chans att hårdvaran hamnat efter i prestandatoppen. Just nu ser det inte ut att komma så mycket värre inom 4 månader. Men rent generellt så kan väldigt mycket hända under den tiden.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte minnas att jag sett någon nyhet eller notis om zalmans nya kylare, trots att man sett notiser om annat de släppt... =/

Nu när ni ändå har en antar jag att den kommer vara med i framtida test av kylare? Vill se hur den står sig mot konkurrenterna samt sin egen föregångare som testats här tidigare.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Host, fanns det någe AMD testsystem motsvarande? eller helt enkelt allt bästa från amd.. kommer ju endå inte i närheten av intels prislapp men skulle vara kul att ha både fienders system i varsitt antec skeleton.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Kan inte minnas att jag sett någon nyhet eller notis om zalmans nya kylare, trots att man sett notiser om annat de släppt... =/

Nu när ni ändå har en antar jag att den kommer vara med i framtida test av kylare? Vill se hur den står sig mot konkurrenterna samt sin egen föregångare som testats här tidigare.

den jag har, CNPS10X är j*vligt bra. 500 kronor kostar väl den i sverige tror jag. dock lite stor, så man får akta med minnesplatserna om du ska ha maxat. sätt i minnena före kylaren isf.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul