Är det värt och skaffa win 7?

Permalänk
Medlem

Är det värt och skaffa win 7?

Hej!

Kör min dator nu på Win Xp har testat win vista men fick bsod och massa lagg med skiten, så därför undrar jag om det är värt o skaffa win 7?

Dator:

Intel Core Duo E6550 @ 2.33 Ghz kanske ska bytas till quad core
Asus P5B (MB)
2 Gb DDR2 Corsair PC2-6400
XFX Geforce 250 GTS 1gb

Spel jag spelar är mest, Mafia 2, WoW, CSS, Half Life, CoD Modern Warfare, Borderlands.
Jag tänker förmodligen inte köra de senaste spelen på dator då jag hellre kör på mitt SeXBox

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Den enda anledningen att jag slängde ut mitt gamla XP var för att kunna köra Direct X 10, samt att ha ett pålitligt 64-system.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Ja win 7 är bättre hur du än vrider o vänder på det imo

Permalänk
Hedersmedlem

Windows 7 är så otroligt mycket bättre än XP. Det är stabilare, har många bra funktioner, och är minst lika snabbt som XP på allt.

Permalänk
Medlem

håller med oneoff.. win7 är också bra i de sättet att operativsystemet i sig klarar av flera processor kärnor, xp klarar inte av de.. jag kan inte klaga på win7, har haft de sen betan, stabilt som bara den, ser snyggt ut, directx 10/11, ja i allmänt än uppfräschad windows XP med mer funktioner tycker jag. däremot tycker jag den här homegroup grejen e dålig om man kombinerar med xp maskiner o så, kör min htpc på xp, men ska ja spela o få ut prestanda så e de definitivt win7 som gäller... skaffa de, du kommer inte ångra dig.. plus att nu när de funnits ute så länge så ere patchat o välfungerande o moget som ett OS borde vara.. dödar mac os X vilken dag som helst, speciellt nu när de programmen för ljud o video redigering funkar i windows så ere väl klart vilket os som e bäst.. lol låter som en fanboi! nee men seriöst, kan inte klaga på windows 7, hare på 7 datorer nu o e helnöjd.. allt från netbook till laptop till stationära

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

håller med oneoff.. win7 är också bra i de sättet att operativsystemet i sig klarar av flera processor kärnor, xp klarar inte av de.. jag kan inte klaga på win7, har haft de sen betan, stabilt som bara den, ser snyggt ut, directx 10/11, ja i allmänt än uppfräschad windows XP med mer funktioner tycker jag. däremot tycker jag den här homegroup grejen e dålig om man kombinerar med xp maskiner o så, kör min htpc på xp, men ska ja spela o få ut prestanda så e de definitivt win7 som gäller... skaffa de, du kommer inte ångra dig.. plus att nu när de funnits ute så länge så ere patchat o välfungerande o moget som ett OS borde vara.. dödar mac os X vilken dag som helst, speciellt nu när de programmen för ljud o video redigering funkar i windows så ere väl klart vilket os som e bäst.. lol låter som en fanboi! nee men seriöst, kan inte klaga på windows 7, hare på 7 datorer nu o e helnöjd.. allt från netbook till laptop till stationära

Tack för alla svar!

Denhära Homegroup grejen vad är det?

Och kan jag välja att ha kvar de saker jag installerat på datorn som på win vista? och kommer de och funka?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Homegroup är som gamla XP/NT workgroup fast med lösenord. Det är till för att kunna dela resurser och filer mellan flera datorer.
W7 installationen är ren så inga installationer eller inställningar följer med.