Ipad till Sverige i slutet av november

Permalänk
Melding Plague

Ipad till Sverige i slutet av november

Enligt färska uppgifter kommer Apples surfplatta Ipad att lanseras på den svenska marknaden i slutet av november.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk

Fortfarande dyrt. 64GB utan 3G kostar mindre än 5K i USA.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Fortfarande dyrt. 64GB utan 3G kostar mindre än 5K i USA.

Det priset ($699) är utan moms då varors som säljs i USA oftast har priser utan moms. Lägg till 3.7% tull och 25% moms så är vi uppe i 6300kr för den, men förmodligen kommer den modellen att kosta 6999kr.

Permalänk
Medlem

Det blir troligen en sån eller en Archos 101.
Det enda jag är lite orolig över är hur det går att läsa pdf dokument på Ipaden, vilket är ett absolut måste för mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Fortfarande dyrt. 64GB utan 3G kostar mindre än 5K i USA.

Det är ju inte rättvist att jämföra priserna i USA med priserna i Sverige. Allt är billigare i USA för tillfället.
Detta har vi att tacka den svaga dollarn som ligger i 6,9 nu ungefär.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Det blir troligen en sån eller en Archos 101.
Det enda jag är lite orolig över är hur det går att läsa pdf dokument på Ipaden, vilket är ett absolut måste för mig.

Pdf:er fungerar utmärkt att läsa på min Iphone, till och med dem man bifogar i mail o så. Även nya .Docx fungerar att läsa vilket är super!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Härligt!

Fast jag köpte min för någon vecka sen.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Vem vill ha en dator när man kan ha en ipad?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Vem vill ha en ipad när man har en iphone?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag väntar på nästa generation med mer internminne.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Vem vill ha en ipad när man har en iphone?

Alla vill ha två iPads för multitasking. Tre om man vill lyssna på musik samtidigt som man surfar på Internet efter material till en uppsats.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

iPad har funnits på Cyberphoto ganska länge nu, trodde därför redan den va lanserad här för länge sen^^

Dom importerar väl ellr nått vid sidan om, dyra är dom iaf iPad Apple iPad 32GB Wifi + 3G

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Testat både iPad och Galaxy tab lite och bägge har sina för och nackdelar.

Men bägge är för dyra, får en Archos 101 strax så får se hur den är.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Persa:

Det priset ($699) är utan moms då varors som säljs i USA oftast har priser utan moms. Lägg till 3.7% tull och 25% moms så är vi uppe i 6300kr för den, men förmodligen kommer den modellen att kosta 6999kr.

Såg ingen mening med att räkna med importpriser. Som produkt är den billigare all in all.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Intressant att den ska lanseras i november, fick tillbaka en på öppet köp i förra månaden på jobbet. Hade skickats ut från våran postorder. Det var en 3G version med 64 GB minne.

Dom har även plockat bort dom från hemsidan såg jag nu, intressant hur det kunde ske ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Såg ingen mening med att räkna med importpriser. Som produkt är den billigare all in all.

Klart man måste räkna in importpriser, annars finns det ingen mening med prisjämförelser.

Om vi nu räknar bort importpriser, kan vi lika gärna säga att den modellen kostar 5400kr om man tar bort tull och moms och inte 6999kr (antar att det blir det priset) här i Sverige. Allltså 550kr dyrare i Sverige.

Permalänk
Medlem

Har man en vettig smartphone känns en surfplatta måttligt användbar. Hellre komplettera med en 13" laptop istället.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

iPad har ju funnits på Misco ett bra tag nu?
Misco.se - Produktlistning

Har för mig att jag fick ett mail flera veckor sedan där det stog att dom fått iPad i lager.

edit: import iofs

Permalänk

Då Apple har världsgaranti så är det bara att passa på att köpa en om man (eller någon man känner) åker till USA eller asien.

Jag köpte min 32GB Wifi för 4000:- i Hong Kong för någon månad sen, värd varenda krona då den styr mer eller mindre all elektronik där hemma. Det är den pryl jag använder överlägset mest sett till tid (förrutom min X360, men det är enbart nu i Black Ops-tider)

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

iPad har funnits på Cyberphoto ganska länge nu, trodde därför redan den va lanserad här för länge sen^^

Dom importerar väl ellr nått vid sidan om, dyra är dom iaf iPad Apple iPad 32GB Wifi + 3G

Apple iPad Tablet (Wifi + 3G - 64GB) /Ipad - spelbutiken

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Har redan en iPhone 4, men är ändå riktigt sugen på en iPad. Perfekt att ha i soffan!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har haft min ipad 3g i snart 2 månad och jag är rätt impad. När dom lanserade ipaden så tyckte jag att det va en helt meningslös produkt. Men idag är jag glad att jag köpte den! Fjärrstyra alla mina datorer och jobbets, använda den som en viewfinder åt min kamera när jag produktfottar... Slösurfa i soffan och kolla tv.nu appen så man slipper sträcka sig efter fjärrkontrollen... Heh...

Ps. Skriver det här från ipadden. Tar lite tid när åäö inte finns på tangentbordet men annars går det minst lika snabbt o skriva, tro det eller ej!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

I november, säg december, borde inte iPad 2G vara på G? iPad kom väl ut någongång i januari/februari, eller åtminstonde presentrerades då.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

I november, säg december, borde inte iPad 2G vara på G? iPad kom väl ut någongång i januari/februari, eller åtminstonde presentrerades då.

Precis min tanke. Apple hypar ju högupplösta skärmar samt att de måste lägga fram en produkt som är bättre än konkurenterna.
Och man kan ju nästan ställa klockan efter deras mobila enheters lanseringar. En gång per år och ipad lanserades 27 januari...

Ipad kommer till sverige när den redan är förgången. Påminner lite om tvspelet rockband, ettan kom till sverige bara några månader innan tvåan gjorde det.

Permalänk
Medlem

Är sugen på en iPad men känns bara idiotiskt köpa en i slutet av månaden, säkert hög förfrågan och långa väntetider. Får den till jul och har den 4 månader då en ny snabbare och bättre släpps.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Jag inhandla mig en ipad bär jag var i holland helt underbar maskin faktiskt har knappt rört iphonen älskar brushes på ipad magisk känsla.

Visa signatur

Fractal Design R3| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @3.2Ghz Stock| ZOTAC GeForce® GTX 480 AMP!| 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Avstängd

Haft en nu i fem månader. Underbar maskin. Det enda som fattas är Flash, annars är den perfekt på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

WEBHALLEN.com - Apple iPad 16GB som sagt den har funnits i svergie ett tag bla på webhallen

WEBHALLEN.com - Avancerad sökning

ser inte detta som en direkt nyhet eller ? kanske fler stööre kedjor som börjar sälja dock så den sjunker i pris?

Permalänk

Kommer göra min apple fanatiske far glad, nu kan han komplettera sin lilla apple familj.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya