Låsning av datorn på Dreamhack?`

Permalänk
Medlem

Låsning av datorn på Dreamhack?`

Hejsan! Ska till dreamhack i sommar och undrar hur man ska låsa fast sin dator ? Så ingen kan öppna den elr ta med sig den. Jag vill kunna lämna min plats utan skärm eller burk blir snott. (Mus och tangentbord kan jag lösa på annat sätt) Har ett antec 300 chassi.
Tar gärna emot länks där jag kan köpa säkerthets anordningar.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Spänn fast med en vanlig vajer och ett vajerlås

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Att nån skulle få för sig att öppna din burk på din plats har jag svårt att tänka mig att det skulle hända, men ett vajerlås till bärbara finns, går säkert att modifiera lite så att det även passar ett vanligt chassi

KENSINGTON NOTEBOOK COMBOSAVER VAJERLÅS #KAMPANJ - 20% rabatt vid köp av dator eller projektor - Produktinformation

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Vajer funkar sen finns det en liten grej där du kan sätta ett hänglås bak på Antec 300 så ingen tar sig in i datorn ev dra vajern genom den så kan du låsa fast skärmen i samma.

Permalänk
Medlem

bara tejpa fast många varv runt datorn sladdarna osv! då orkar dem inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

bara tejpa fast många varv runt datorn sladdarna osv! då orkar dem inte

Hehe, hur menar du nu? : )

Permalänk
Skrivet av f0kke:

bara tejpa fast många varv runt datorn sladdarna osv! då orkar dem inte

Straps är bättre!

Ett hänglås om datorn (finns en låsbygel på de flesta chassin som går fälla ut där bak vilket låser chassi sidan)
Dra evt sladdar igneom hänglåset och sen lite straps på övriga kablar så är saken räddad. skruva fast kablarna med mejsel så de sitter!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Straps är bättre!

Ett hänglås om datorn (finns en låsbygel på de flesta chassin som går fälla ut där bak vilket låser chassi sidan)
Dra evt sladdar igneom hänglåset och sen lite straps på övriga kablar så är saken räddad. skruva fast kablarna med mejsel så de sitter!

Ahh! Smart, tyvm : )

Permalänk
Medlem

Superlim. ^^

Permalänk
Medlem

sätt fotboja på datorn?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix