Hjälp med val av Gaming och musik högtalare

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av Gaming och musik högtalare

Hejsan!

Jag är medveten om att denna form av trådar har skapats förr, men jag tycker inte att de har hjälpt mig.

Jag försöker hitta olika komponenter och så till min dator, som ska vara ämnad för Gaming, musik och Internet. 5.1 skulle helt klart vara ballt, men ett par kraftigare 2.1 kanske är bättre?

De här har jag i alla fall kollat på:

Z-2300 2.1 Speaker System
Z-5500 Digital 5.1 Speaker System
X-540

De för 2k + är kanske inte så aktuella dock och jag ska givetvis inte beställa från Logitech själva, utan ska bege mig till någon bra återförsäljare.

Om ni har förslag på andra bra märken, shoot

Som sagt, 5.1: Wow! Men, jag kör typ bara WoW och FSX, så 5.1 kanske är overkill? Till musik är ju 5.1 onödigt.

Om man går på det dubbla priset av Logitech X-540 så får man Logitech Z-2300. De här 2.1:arna har jag hört mycket gott om på nätet. Till musik är de nog väldigt bra. Spel också såklart, men gör den där lilla surround touchen så mycket då? För X-540 är extremt klena jämfört med Z-2300.

Vad har ni för tankar?

Vill ha mkt bas också, vilket Z-2300 verkar kunna prestera

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du tror inte Z-2300 är bra eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Du tror inte Z-2300 är bra eller?

Jo men det finns mer att välja på än dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Jo men det finns mer att välja på än dem.

Då säger vi såhär: Bra ljud för musik och spel. Kollar inte på film. Kommer ha eget ljudkort från Asus, som klarar 7.1 om så är fallet. Skulle nog vilja påstå att det lär bli 2.1. Vill ha bra bas. Pris: MAX 1500 :-. Motsvarighet till Logitech Z-2300. Förslag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borgona:

Du tror inte Z-2300 är bra eller?

om du tycker om överdriven bas utan definition, timing och tempo samt riktigt dålig mellanregister och taskiga diskanter så kör med logitech. dessa har inte ens diskant element utan kör med sk bredbandselement som ska försöka återge både mellan och diskanter. summa blir att dom suger hårt på båda.

sen kommer vi till bygget. har du nånsin sett riktiga kvalitets hifi högtalare byggda av plast ? det kommer du aldrig göra heller då plast är antagligen den sämsta material man kan välja för att bygga högtalare, tyvärr den genomsnitlige P12 därute lägger mer vikt vid en CPU kylare än bra ljud vilket gör att logitech och liknande kan sälja skiten till dom.

oyegie gav dig ett par bra länkar och alla högtalare där är bättre än nåt logitech förmår förutom JBL då jag inte har hört dessa kan jag inte uttala mig om dom men plast där med.....
edifier satsar på bra ljud och är gjorda i äkta högtalarmaterial MDF, hört dom och kan bara säga positiva saker om dom.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

om du tycker om överdriven bas utan definition, timing och tempo samt riktigt dålig mellanregister och taskiga diskanter så kör med logitech. dessa har inte ens diskant element utan kör med sk bredbandselement som ska försöka återge både mellan och diskanter. summa blir att dom suger hårt på båda.

sen kommer vi till bygget. har du nånsin sett riktiga kvalitets hifi högtalare byggda av plast ? det kommer du aldrig göra heller då plast är antagligen den sämsta material man kan välja för att bygga högtalare, tyvärr den genomsnitlige P12 därute lägger mer vikt vid en CPU kylare än bra ljud vilket gör att logitech och liknande kan sälja skiten till dom.

oyegie gav dig ett par bra länkar och alla högtalare där är bättre än nåt logitech förmår förutom JBL då jag inte har hört dessa kan jag inte uttala mig om dom men plast där med.....
edifier satsar på bra ljud och är gjorda i äkta högtalarmaterial MDF, hört dom och kan bara säga positiva saker om dom.

P12: or säger du. Recensioner på youtube är från bra mycket äldre personer än P12: or.
Verkar som en del pratar om Edifier. Har ett par harman/kardon, pluttiga men ändå otroligt fint ljud. Har fått dessa. Men basen är otroligt klen, förstärkare i den också. Basen på högsta men ändå bara lite svaga vibrationer i golvet.

Så vad skulle du rekommendera?

I min smak är de där HK för ca 1.2k otroligt fula XD Någon på youtube sade att det var något magnetiskt med dem.

Permalänk
Medlem

JBL:en låter riktigt bra för 1200 enligt mig härlig bas, och sen kan man ha basen på bordet om man vill för jag tycker dom är snygga för att vara högtalare. volym knapparna kan vara lite knepiga bara (toutch knappar) men man vänjer sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borgona:

P12: or säger du. Recensioner på youtube är från bra mycket äldre personer än P12: or.
Verkar som en del pratar om Edifier. Har ett par harman/kardon, pluttiga men ändå otroligt fint ljud. Har fått dessa. Men basen är otroligt klen, förstärkare i den också. Basen på högsta men ändå bara lite svaga vibrationer i golvet.

Så vad skulle du rekommendera?

I min smak är de där HK för ca 1.2k otroligt fula XD Någon på youtube sade att det var något magnetiskt med dem.

Acoustic Energy Aego M - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
har dessa själv sen nåt år tbx, och i min tycke fortfarande bland det bästa som finns på marknaden. Men dessa tillverkas ju av en välkänd HIFI tillverkare med årtionden av ljudprodukter bakom sig. Värda varenda krona.

Lite billigare men med bra ljud
Edifier S530D - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare

Audio Pro Addon One - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
d´feldt Audioengine 2 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
M-Audio Studiophile AV 40 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
Edifier R1900 TII - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare

Egentligen får man bästa ljudet för kronan om man satsar på en förstärkare samt vanliga högtalare men då pratar vi andra pengar.

Visa signatur

Der Steppenwolf