Mystiska problem med BIOS boot och användning av Windows 7

Permalänk
Medlem

Mystiska problem med BIOS boot och användning av Windows 7

Okej jag har en 500 gigabyte hårddisk som agerar systemdisk (har operativsystemet) vid sidan av 2 st 2 terabyte diskar (tillsammans i runda slängar 5 tb). Datorn har sedan jag var på lan sist uppfört sig en aningen konstigt.
Vid många tillfällen kan hårddisken med operativet bara sluta snurra, stannar helt och gör inget mer. Bilden fryser och jag måste manuellt reboota datorn.

Datorn har mest problem att boota och att inte hänga sig efter första gången den bootas på ett dygn. Har planer på att kolla om det inte kan vara andra komponenter som det är fel på, moderkort, nätagg osv.

Någon som haft likadant problem?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Testa partionera nånn av dina terabyte å installera OS där..
Hårddisken har kanske gjort sitt typ..

CPU:AMD PH.II 970 x4 3,5 ghz :Artic cooling kyler MB: GA-790 XTA-ud 4 RAM: Corsair XMS3 4 GB 1333MHz SSD:Corsair Force Series 60 GB HDD: Western Digital 500 GB/300 GB
GFX: XFX 6870 CHASSI: Antec 1200 PSU: Corsair HX 620W Ljud:Creative X-Fi Fatal1ty 7.1 kopplat MONITOR: BenQ G2222HDL 21.5" LED OS: Windows 7 Pro (64Bit)

Permalänk
Medlem

Jo jag drog den slutsatsen men ville helst vara säker. Har garanti kvar på hårddisken.. får väl lämna in han och se vad dom säger. Får köra lite tester här hemma först ^^,

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40