Placera saker i dockhöjd?

Permalänk

Placera saker i dockhöjd?

Har märkt att man ej får placera saker i samma höjd som docken. Jag skulle ju vilja ha iTunes bredvid docken, men ni ser ju hur det blir...

Går det att åtgärda detta?

Permalänk

Gäller det bara iTunes? För jag kan då flytta ikoner, fönstren och allt näst intill docken.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk

Gäller iTunes och de flesta programmen!

Vissa saker fungerar att ställa där nere, men det är typ inga. Målet är att kunna ha iTunes där utan att ha docken gömd.

EDIT: Kan ha den där nere ibland, men helt plötsligt när jag minst anar det så försvinner den 50 pixlar högre upp.

D:

Permalänk

Tror att du ska göra såhär: Se till att du är i finder, gå in i menyn "innehåll" och sen "visningsalternativ". I rutan, under "Ordna efter", väljer du "Inget". Borde funka, annars får du fråga igen.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Skrivet av thomas67lundberg:

Tror att du ska göra såhär: Se till att du är i finder, gå in i menyn "innehåll" och sen "visningsalternativ". I rutan, under "Ordna efter", väljer du "Inget". Borde funka, annars får du fråga igen.

Funkar ju för ikonerna, men vill kunna ha applikationer i samma höjd som docken.

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Funkar ju för ikonerna, men vill kunna ha applikationer i samma höjd som docken.

Hm, då vet jag inte... Min minimerade iTunes går alldeles utmärkt att ha bredvid dock utan att jag gjort nåt särskilt. Vad händer om du flyttar på Dock till ena sidan, går det att ha iTunes under/över den då?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk

Har märkt att den går att ha där, men om jag startar/stänger av ett program så flyttar den sig till över Dock-höjd. Lite störande är det!

Är det så för dig med?

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Har märkt att den går att ha där, men om jag startar/stänger av ett program så flyttar den sig till över Dock-höjd. Lite störande är det!

Är det så för dig med?

Ja, tack och lov. Min dock är knökfull med öppna program jämt, så den ligger över hela skärmens bredd.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!