Permalänk
Medlem

Köpråd 12-13k

Tjena nu har jag funderat på att bygga ihop min första data
Men man vill ju inte slänga in vad som helst i sitt chassi, ska ju klara av dom flesta nya spel på högsta grafik.

Jag och polare satt och kollade lite delar och så, nu undrar jag vad ni tycker om de hårdvarorna som vi hade satt ihop är det något att ha?

Vill ha en gamerdata för runt 12-13k utan skärm, tangentbord, mus osv.

Permalänk

Skippa den dator du har valt och ta denna istället

Byt Dock ut moderkortet mot detta Asus P7P55D-E PRO - Inet.se

Permalänk
Medlem

Bra grejer, men köp ett XFX Core Edition 750W - Inet.se istället. Så du klarar CF i framtiden.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrew_Swe:

Skippa den dator du har valt och ta denna istället

http://img152.imageshack.us/img152/4716/85148972.png

denna e nice men vänta och se vad amd kommer med för grafikort snart ev nya nvidia kort..

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

denna e nice men vänta och se vad amd kommer med för grafikort snart ev nya nvidia kort..

Så kan man alltid säga. Det är bättre att vänta.... Isåfall kan han lika gärna vänta tills Sandy bridge dyker upp i början på januari...

Permalänk

Det första paketet skulle jag tagit iaf.
Men byt upp till 750w för sli/cf i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrew_Swe:

Så kan man alltid säga. Det är bättre att vänta.... Isåfall kan han lika gärna vänta tills Sandy bridge dyker upp i början på januari...

Jo det kan man men korten ska ju komma de närmaste veckorna.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrew_Swe:

Skippa den dator du har valt och ta denna istället

http://img152.imageshack.us/img152/4716/85148972.png

Byt Dock ut moderkortet mot detta Asus P7P55D-E PRO - Inet.se

Om det är detta packet som gäller skulle jag inte ta det moderkortet då det inte stödjer Sata 6Gbit/s eller USB 3. Skall du ha samma kort med, se då Asus P7P55D-E Deluxe - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort , annnars är det bättre att satsa på Asus P7P55D-E PRO - Inet.se .

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Men undrar vad är det för nya grafik kort som ska komma ut och är det värt å vänta på dessa kort? Även undrar fall någon vet vad priset för korten blir i så fall ? Och säg såhär fall ett Grafik kort kräver cirka 500w sen så kör man crossfire/SLI på det måste nätdelen vara på 1000+w då ? eller kommer det räcka med 750w då ?

Permalänk
Skrivet av NightFred:

Om det är detta packet som gäller skulle jag inte ta det moderkortet då det inte stödjer Sata 6Gbit/s eller USB 3. Skall du ha samma kort med, se då Asus P7P55D-E Deluxe - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort , annnars är det bättre att satsa på Asus P7P55D-E PRO - Inet.se .

Ehm, det är precis det jag säger om du läser det du har citerat

Skrivet av DoZu3:

Tack för alla svar. Men undrar vad är det för nya grafik kort som ska komma ut och är det värt å vänta på dessa kort? Även undrar fall någon vet vad priset för korten blir i så fall ? Och säg såhär fall ett Grafik kort kräver cirka 500w sen så kör man crossfire/SLI på det måste nätdelen vara på 1000+w då ? eller kommer det räcka med 750w då ?

Det är den nya 69xx serien som AMD kommer ut med två nya modeller. Dessa släpps kanske under mitten på månaden alternativt i början på januari. Det återstår att se...Räkna med att de kommer ligga på +3000 kronor iaf.
Det kommer räcka med ett 750W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrew_Swe:

Ehm, det är precis det jag säger om du läser det du har citerat.

Det med att byta moderkortet stog inte med från början när jag läste igenom alternativen, Du har i efterhand lagt till det moderkortet, där av citeringen till ditt paket..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

ok låter trevligt Med +3000 då kan priset gå över till 4000kr också fall jag inte fattat det helt fel ?

Så även om det står t.ex på Inet Rek. nätdelsstyrka 500 W så spelar det inte större roll fall man har 2x grafik kort som Rek nätdelsstyrka 500w var då ? Det flytter på ordentligt med 750w nätagg i alla fall då ?

Permalänk
Skrivet av NightFred:

Det med att byta moderkortet stog inte med från början när jag läste igenom alternativen, Du har i efterhand lagt till det moderkortet, där av citeringen till ditt paket..

Misstag från mig att inte skriv EDIT och olyckligt att du råkade citera precis när jag ändrat utan att lägga märke till det.

Skrivet av DoZu3:

ok låter trevligt Med +3000 då kan priset gå över till 4000kr också fall jag inte fattat det helt fel ?

Så även om det står t.ex på Inet Rek. nätdelsstyrka 500 W så spelar det inte större roll fall man har 2x grafik kort som Rek nätdelsstyrka 500w var då ? Det flytter på ordentligt med 750w nätagg i alla fall då ?

Jag vill inte ge dig några säkerställningar av priset men , ja det är möjligt.
Det kommer att räcka gott och väl med ett 750W nätagg. Till och med Corsairs VX550W bör räcka.
http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870-och-hd-6850/22#pagehead
Review - Corsair VX550W PSU | bit-tech.net

Permalänk
Medlem

Ok börjar förstå vad du menar med att 750w räcker gott och väl . Tittade på det där förut faktiskt också Men efter som det chassit jag ska ha inte har något plexiglas så man kan se in i chassi så är det onödigt med modulärt nätag? Då kan jag lika gärna köra med XFX Core Edition 750W från Inet?

Undrar även fall någon har ett sånt nätag, fall det ger ut mycket kräm och e tystlåtet ?
Hittar ingen info om det nätagget nånstans :/

Permalänk
Medlem

Byte nätagg och minnen på datan så undrar fall detta ser bättre ut nu? Blev i alla fall lite billigare

Permalänk
Medlem

Jag tycker att detta är det perfekta paketet för dem pengarna. Ni får gärna invända och motivera motsatsen. Extrafläktar behöver du inte. 2x120mm räcker, och det får du med chassit:)
EDIT: Ps. Chassit behöver inte vara titanium, ta det svarta du tänkte ha först om du tycker det är snyggare:)

Visa signatur

Curiosity is the key to knowledge

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag tänker slänga in lite extra fläktar är för att man ska kunna överklocka lite Sen så ska jag i framtiden köra H50 CPU vattenkylning och det är anledningen varför jag från första början inte valde till CPU fläkten du använde där.

Anledningen till varför jag har Asus saberthoot X58 istället för Gigabyte GA-X58A-UD3R som jag först kollade på är pga att det inte står minneshastighet på 1600MHz som minnerna är på. (Vet dock inte fall det går klocka till 1600MHz i alla fall)

80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA som du föredrog, hade tänkt mej från första början. Men fick tips från Inet att OCZ Vertex 2 SSD 120GB 2.5" va mer värd för pengarna så att säga. Läshastigheten är den samma som Intel me Skrivhastigheten var 200MB/sek mer än Intels fall jag inte har fel nu. Och så har man lite mer plats på den för OS och Spel.

Och angående Grafik så vet jag inte så mycket förutom att det du valde hade bara 100MHz mer i frekvens än det jag vald, Men som sagt vet ej fall dom 100Mhz gör så mycket? Och det va lite dyrare med bara 1 års garanti på medan det andra har 2 års.

Annars var det inte så mycket som var skillnaden i dom två burkarna som sattes ihop

Men kom gärna med varför du tycker den burken är bättre kanske ändrar min tanke