Byta format på en fil?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är bara att öppna med word om du vet att du använd det för att skapa filen, sedan tar du "spara som" och väljer det format du vill ha , i ditt fall troligen word 2003, då blid det .doc format.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Allus:

får be om ursäkt för mitt förslag om att ändra filändelsen, man måste som sagt ha lite kunskaper för att lyckas där och de funkar inte i alla fallen.

men om det är Word 2007 så gör du såhär:
* tryck spara
* jag har engelsk word, där står det då "Save as type". trycker du där så kommer du få en lista med olika alternativ, där ska du då välja .doc om det är det du vill ha och sen trycker du bara spara.

till word 2003 har jag inte riktigt koll men borde vara något liknande.

yey lyckades byta från dokument (?) till pdf, men nu vill jag ändraa en grej i mitt CV som är i pdf, måste jag ändra det i typ word o dokument eller vad? Men hur ändrar jag tillbaka från pdt till det?

Permalänk
Rekordmedlem

Du börjar ligga väldigt nära trollning tycker jag....... Men men ...........varför sparar du inte i .DOC format?? då funkar det. pdf det är ju ett "slutformat" som inte ska ändras på samma sätt som jpg

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du börjar ligga väldigt nära trollning tycker jag....... Men men ...........varför sparar du inte i .DOC format?? då funkar det. pdf det är ju ett "slutformat" som inte ska ändras på samma sätt som jpg

Vadå trollning? :S Men när jag har dokumentet som är i pdt format uppe hittar jag ingen spara som typ, så man får upp den där rutan där man kan välja format, så hur ändrar man det från pdt till nått annat

Vadå, så är det bäst att ha det i jpg format då eller?

Permalänk
Rekordmedlem

Öppna originalet (.docx) och spara det som .doc
Skiit i pdf, det är ett visningsformat, inte ett redigeringsbart format.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Öppna originalet (.docx) och spara det som .doc
Skiit i pdf, det är ett visningsformat, inte ett redigeringsbart format.

Men jag har ändrat originalet så det är i pdf nu? hur ändrar jag tillbaka o hur sparar jag det? Trycker jämt på krysset bara så kommer de upp spara och ja eller nej ju..

Tycker ju pdt ser proffesionellt ut ; )

Permalänk
Rekordmedlem

Har du raderat originalet så är det bara att börja om. Spara som .doc den här gången, du kanske ska ta en kurs i hur man sparar filer..........
Och att man aldrig ska radera originalfilen innan man har gjort färdigt.
Det finns prog som kan extrahera en pdf till doc, eller så kan du köra via ett ocr program, resultatet blir dock inte samma som originalet, och någon annan får lära dig hur man gör det, eller så tar du det som ett lärorikt exempel på hur man inte ska göra, dvs förstör aldrig originalfiler, man vet inte när man behöver dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du raderat originalet så är det bara att börja om. Spara som .doc den här gången, du kanske ska ta en kurs i hur man sparar filer..........
Och att man aldrig ska radera originalfilen innan man har gjort färdigt.
Det finns prog som kan extrahera en pdf till doc, eller så kan du köra via ett ocr program, resultatet blir dock inte samma som originalet, och någon annan får lära dig hur man gör det, eller så tar du det som ett lärorikt exempel på hur man inte ska göra, dvs förstör aldrig originalfiler, man vet inte när man behöver dem.

Amen helvete , har aldrig tänkt på det :S haha.. aja, sparade iaf personliga brevet innan jag gjorde om de till pdt, jaja, får väll göra om mitt älskade cv då.. Då vet ni vad jag ska göra denna lördagskväll, skriva cv, hehehehe tack fr hjälpen , tror jag hajjar hur man sparar i en annan filformat iaf, ändrar fattar jag inte likabra!