Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Trasigt nätagg

Hej komplett, jag köpte delar i webbutiken till en komplett speldator för ca 14000:- och nu idag efter 4 veckor så har två "pins" på 24-pinnarn på nätagget, ett Corsair TX 750W smält/brunnit och förstört 24-pinskontakten på moderkortet, ett ASUS Sabertooth x58 1366 så både PSU och moderkort är förstörda. Har beställt ett nytt nätagg och moderkort ifrån er nu, men kommer ni kunna ersätta mig för det defekta nätagget som orsakade att moderkortet gick? Har kvar kvitto, nätagg och moderkort.

Hoppas på en bra lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Hej komplett, jag köpte delar i webbutiken till en komplett speldator för ca 14000:- och nu idag efter 4 veckor så har två "pins" på 24-pinnarn på nätagget, ett Corsair TX 750W smält/brunnit och förstört 24-pinskontakten på moderkortet, ett ASUS Sabertooth x58 1366 så både PSU och moderkort är förstörda. Har beställt ett nytt nätagg och moderkort ifrån er nu, men kommer ni kunna ersätta mig för det defekta nätagget som orsakade att moderkortet gick? Har kvar kvitto, nätagg och moderkort.

Förutsatt att din montering skett korrekt skall det inte vara några problem att få ersättning för nätagget enligt mig.

Notera att jag inte representerar komplett

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av pompa_kumla:

Hejsan köpte en western digital oss i somras och märker nu att det något knas med den. Spelar jag upp stora filmer så kan det lagga till en stund sen kör den igång igen.http://data.fuskbugg.se/dipdip/______________________________...

Jämför jag med mina samsung diskar så märker man ju stor skillnad.

namnl s bmp

Hej!

Vänligen kontakta kundservice så hjälper vi dig undersöka dina problem och upprätta en retur.
Telefon 031 - 710 20 00 (extra öppet fram till onsdag från 09 till 18).

Skrivet av vivalaboeg:

Hej!
Tråkigt att höra att du fått problem med din dator. Kontakta kundservice så hjälper vi dig att undersöka ärendet vidare. Telefon 031 - 710 20 00 (extra öppet fram till onsdag från 09 till 18).

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar vad ni har för garanti vilkor vid ägarbyten.

Jag har precis köpt ett begagnat hd5970 ifrån en person.

Det är 8 månader begagnat och inhandlat hos komplett.

Vad gör jag om kortet i framtiden eventuellt går sönder. Kan jag ha hand om garantin eller måste han göra en felanmälan?

Tack i förhand,

Hälsningar
Francois.

God jul!

Permalänk
Hedersmedlem

Detta har besvarats massor av gånger tidigare på forumet. Garantin gäller endast första ägaren. Eftersom den som köpte kortet är registrerad hos Komplett, så måste han isf reklamera kortet.

Hade du haft ett anonymt kvitto från en vanlig affär så hade det varit annorlunda.

Skrivet av syntaxVI:

Hej!

Vad gör jag om kortet i framtiden eventuellt går sönder. Kan jag ha hand om garantin eller måste han göra en felanmälan?

Tack i förhand,

Hälsningar
Francois.

God jul!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av syntaxVI:

Hej!

Tack i förhand,

Hälsningar
Francois.

God jul!

Hej!

Garantin är personlig eftersom vi ingår ett köpavtal med första ägaren. Om den första ägaren säljer vidare till en andra ägare ingås ett nytt köpavtal dem emellan.

Det går givetvis utmärkt att kontakta första ägaren och be honom/henne att anmäla felet till oss om ni kommit överens om detta.

Mer information finns om detta finns under punkt 9.1 i våra villkor:
Komplett.se

God jul!

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, en lite tidig fråga men när kommer eran mellandags rea att sluta? Tänker nämligen köpa min dator då och undrar när jag senast ska beställa

God jul.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Jezpur:

Hej, en lite tidig fråga men när kommer eran mellandags rea att sluta? Tänker nämligen köpa min dator då och undrar när jag senast ska beställa

God jul.

Hej och god fortsättning!

Tyvärr kan vi inte i förtid avslöja hur länge våra kampanjer håller på eller när kampanjer startar.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Hej!

Måste bara fråga...Varför är ni nästan dubbelt så dyra i frakt jämfört med t.ex. Dustin och Inet?

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Hej!

Måste bara fråga...Varför är ni nästan dubbelt så dyra i frakt jämfört med t.ex. Dustin och Inet?

Word...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Hej!

Lager i norge.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Verdurakh:

Hej!

Hej! Våra kunders upplevelser och åsikter är givetvis en viktig ingrediens i vårt arbete att göra Komplett.se till en ännu bättre köpupplevelse för våra kunder.

Vår målsättning är att vara en så konkurrenskraftig aktör som möjligt på alla plan – både sett till pris, men även sortiment, kvalitet, service, och leveranstid. Frakt är en viktig komponent i det arbetet, och ses över löpande. Vår bedömning är att vi i dag har ett attraktivt helhetserbjudande. Det visar inte minst våra kundundersökningar, där vår kundupplevelse får ett högt betyg.

Jag slår gärna ett slag för alternativet med frakt till våra Pick-up-Points som finns för dem som har möjlighet att hämta sin order där. Pick-up-Point finns i dag i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala och kostar 39 kronor oavsett storlek och vikt på varorna.
Just fraktfrågan har varit ämne för diskussion flera gånger tidigare i tråden. Se bland annat dessa inlägg i frågan:

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜

Kom ihåg att dessa trådar inte är tänkta för enskilda supportärenden.
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hej jag undrar om ni kan ta in SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1850RPM
i erat sortiment en helt underbar radiator kylare .

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MrP*:

Hej jag undrar om ni kan ta in SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1850RPM
i erat sortiment en helt underbar radiator kylare .

Hej!

Vi har inga planer på att ta in Scythe Gentle Typhoon i sortimentet tyvärr.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska det verkligen ta 35 minuter på kundtjänsten att gå från 19:e plats i kön till 15:e?! Verkar som att kundtjänsten hinner stänga efter att ha stått i kö i 1 timme! Skärpning

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Philippk:

Ska det verkligen ta 35 minuter på kundtjänsten att gå från 19:e plats i kön till 15:e?! Verkar som att kundtjänsten hinner stänga efter att ha stått i kö i 1 timme! Skärpning

Hej Philippk,

Vi har väldigt hög belastning på kundservice nu vilket tyvärr kan ge längre kötider än normalt - framför allt vissa tider på dagen. Om det är så att du inte kom fram så kan jag tipsa om att ringa på förmiddagen vid halv elva-tiden då belastningen brukar vara mindre.

Alternativt så kan du PM:a ditt telefonnummer till mig så ringer vi upp dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej
Fick mail från er kl 5:17 i morse att min order är på väg till min valda Pick-up-point (Göteborg)
När kan jag räkna med att min vara skall vara framme, idag, imorgon eller kanske ännu senare?

//Martin

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av tollsjo:

Hej
Fick mail från er kl 5:17 i morse att min order är på väg till min valda Pick-up-point (Göteborg)
När kan jag räkna med att min vara skall vara framme, idag, imorgon eller kanske ännu senare?

//Martin

Hej!

Du kommer att få ett mail eller ett SMS om du valt detta när din order finns att hämta på Pick-up-Point.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det här kontakt addressen till DFIs RMA i Europa?
Mitt DFI LanParty DK 790FXB-M2RS som jag köpte hos er 2009-09-10 börjar antagligen dö, jag har lite felsökning kvar att göra innan jag dömer ut det.
Jag har mailat DFI men dom har inte svarat ännu. Skulle vara gött om ni kunde bekräfta addressen.

Diamond Flower Information(NL) B.V.
Shannonweg 11, 3197LG,
Rotterdam / Botlek, NL
TEL: +31(10)296-1840
FAX: +31(10)296-1849
E-Mail: sales@dfi-europe.nl
Technical Support Service
http://www.LANParty.com.tw http://www.dfi.com/

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Kan man hos er, rent generellt, vid ett garantiärende lägga pengar emellan till en bättre produkt? Typ få ett presentkort eller något sålänge?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Pope:

Är det här kontakt addressen till DFIs RMA i Europa?
Mitt DFI LanParty DK 790FXB-M2RS som jag köpte hos er 2009-09-10 börjar antagligen dö, jag har lite felsökning kvar att göra innan jag dömer ut det.
Jag har mailat DFI men dom har inte svarat ännu. Skulle vara gött om ni kunde bekräfta addressen.

Diamond Flower Information(NL) B.V.
Shannonweg 11, 3197LG,
Rotterdam / Botlek, NL
TEL: +31(10)296-1840
FAX: +31(10)296-1849
E-Mail: sales@dfi-europe.nl
Technical Support Service
http://www.LANParty.com.tw http://www.dfi.com/

Du kan göra RMA-ansökan direkt på http://www.LANParty.com.tw. Det går även bra att göra en RMA-ansökan genom oss.

Skrivet av macmann1:

Kan man hos er, rent generellt, vid ett garantiärende lägga pengar emellan till en bättre produkt? Typ få ett presentkort eller något sålänge?

Om produkten inte går att reparera utan måste bytas ut kan du lämna önskemål på annan ersättningsprodukt i felbeskrivningen. Du står själv för mellanskillnaden om ersättningsprodukten är dyrare än ursprungsprodukten.
Däremot kan du inte byta till en billigare produkt.

Önskemål om annan ersättningsprodukt lämnar du i felbeskrivningen.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Om produkten inte går att reparera utan måste bytas ut kan du lämna önskemål på annan ersättningsprodukt i felbeskrivningen. Du står själv för mellanskillnaden om ersättningsprodukten är dyrare än ursprungsprodukten.
Däremot kan du inte byta till en billigare produkt.

Önskemål om annan ersättningsprodukt lämnar du i felbeskrivningen.

Vänligen

/Mikael

Okej. En till fråga.

Låt säga att X köper ett grafikkort av er, sedan säljer/ger bort det till Y. Såklart har Y ingen garanti eftersom den är mellan Komplett och X. Men låt säga att X sköter garantiärendet åt Y och kortet ska bytas ut på garantin. Y önskar lägga pengar emellan för en annan produkt. Finns det då något sätt att räkna det som ett nytt köp och låta Y få det på sitt eget konto hos Komplett så han slipper gå via X näsa gång? En kod, referensnummer? Givetvis förutsatt att han beställer ett dyrare grafikkort och inget annat.

Som du kanske gissar är jag Y i detta fallet. Och även om det egentligen inte är ett problem att gå via X så vore det enklare att slippa det när jag ända ska betala för ett dyrare kort. Därav förra frågan om man kunde få ett presentkort/kod eller liknande.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av macmann1:

Okej. En till fråga.

Låt säga att X köper ett grafikkort av er, sedan säljer/ger bort det till Y. Såklart har Y ingen garanti eftersom den är mellan Komplett och X. Men låt säga att X sköter garantiärendet åt Y och kortet ska bytas ut på garantin. Y önskar lägga pengar emellan för en annan produkt. Finns det då något sätt att räkna det som ett nytt köp och låta Y få det på sitt eget konto hos Komplett så han slipper gå via X näsa gång? En kod, referensnummer? Givetvis förutsatt att han beställer ett dyrare grafikkort och inget annat.

Som du kanske gissar är jag Y i detta fallet. Och även om det egentligen inte är ett problem att gå via X så vore det enklare att slippa det när jag ända ska betala för ett dyrare kort. Därav förra frågan om man kunde få ett presentkort/kod eller liknande.

Tyvärr går det inte att överlåta köpet vid garantiutbyte. Både köpet och garantin är personligt, även vid/efter garantiärende.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ska bli kul å se hur komplett står sig vid mitt återköp av en laptop.. Köpt en laptop som jag lämnade tillbaka efter några dagar, datorn endast uppackad och startad.. Hört skräck exempel av folk där komplett inte tagit tillbaka datorer trots att allt stått i sin ordning och 14 dagars tiden inte gått förbi.

En annan sak som jag stör mig på är att inne på konto sidan hos komplett så har jag nu 2 returärenden från 2009 där det står: Vara mottagen från kund, under behandling
(2009-08-24)

Hur i helsike fungerar erat uppdaterings system igentligen?

Jaja.. som sagt, hoppas mitt återköp inte blir ett skräck scenario som för några andra utav mina vänner!

Undrar även hur en returhantering av en laptop tex. går till ? Tar ni emot datorn, kollar så allt är med i paketet, kontrollerar att datorn fungerar och sedan packar om och säljer vidare till en ny kund - dvs. saker som man beställer "kan" vara beg. ?

Hur länge brukar en returhantering ta ?

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Pissespann:

Ska bli kul å se hur komplett står sig vid mitt återköp av en laptop.. Köpt en laptop som jag lämnade tillbaka efter några dagar, datorn endast uppackad och startad.. Hört skräck exempel av folk där komplett inte tagit tillbaka datorer trots att allt stått i sin ordning och 14 dagars tiden inte gått förbi.

En annan sak som jag stör mig på är att inne på konto sidan hos komplett så har jag nu 2 returärenden från 2009 där det står: Vara mottagen från kund, under behandling
(2009-08-24)

Hur i helsike fungerar erat uppdaterings system igentligen?

Jaja.. som sagt, hoppas mitt återköp inte blir ett skräck scenario som för några andra utav mina vänner!

Undrar även hur en returhantering av en laptop tex. går till ? Tar ni emot datorn, kollar så allt är med i paketet, kontrollerar att datorn fungerar och sedan packar om och säljer vidare till en ny kund - dvs. saker som man beställer "kan" vara beg. ?

Hur länge brukar en returhantering ta ?

Hej! Ursäkta sent svar. Normalt tar vår returhantering c:a 3 dagar, såhär efter jul är belastningen väldigt hög och behandlingstiden kan vara något längre - för tillfället 4-5 dagar. Om laptopen är defekt på något sätt kan behandlingstiden vara längre på grund av RMA-hantering och frakt till serviceverkstäder.
På laptops gör vi en "factory reset" om det behövs och säljer sedan datorn som demo. Den säljs alltså inte igen som ny.

Det första mailet som skickas vid retur innehåller meddelande om returen blivit godkänd eller nekad. Mailet därpå informerar om att vi tagit emot produkten. Det tredje och sista mailet innehåller information om hur returen lösts, alltså med ny produkt, kredit eller återskick.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Har ni några planer på att lägga in så man kan sortera grafikkort efter minnes storlek och även rensa ut kort (helst med egna siffror eller skjut reglage) och har ni funderat på att göra om filtreringen via pris med så jag söker kort mellan 1000 och 3000 så är det svårt att få bara dom korten filtrerade kvar.

/Simon Wiklund

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Medlem

Jag lämnade en önskan om att specifikt inte få ett nytt 5830 (utan få lägga en summa fölr ett 6950) i min felbeskrivning jag skickade med min retur, detta för att XFX egna kort utgått och jag vill ha likadana kort. Nu fick jag mail om att ett HIS 5830 skickats istället? Trist.

(Har mailat support också så se det inte som att jag vill ha hjälp med enskilt ärende)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Hej! Ursäkta sent svar. Normalt tar vår returhantering c:a 3 dagar, såhär efter jul är belastningen väldigt hög och behandlingstiden kan vara något längre - för tillfället 4-5 dagar. Om laptopen är defekt på något sätt kan behandlingstiden vara längre på grund av RMA-hantering och frakt till serviceverkstäder.
På laptops gör vi en "factory reset" om det behövs och säljer sedan datorn som demo. Den säljs alltså inte igen som ny.

Det första mailet som skickas vid retur innehåller meddelande om returen blivit godkänd eller nekad. Mailet därpå informerar om att vi tagit emot produkten. Det tredje och sista mailet innehåller information om hur returen lösts, alltså med ny produkt, kredit eller återskick.

Vänligen

/Mikael

Tack för ett bra svar! Dock har det tagit 7dagar nu vilket låter lite konstigt.
Datorn hade jag i 2-3dagar innan återlämning till er.
Att det skulle vara defekt på något sätt låter orimligt. Lämnade endast in den pågrund av att sambon råkade ge mig fel i julklapp

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av knatteanka:

Har ni några planer på att lägga in så man kan sortera grafikkort efter minnes storlek och även rensa ut kort (helst med egna siffror eller skjut reglage) och har ni funderat på att göra om filtreringen via pris med så jag söker kort mellan 1000 och 3000 så är det svårt att få bara dom korten filtrerade kvar.

/Simon Wiklund

Hej Simon!
Vi jobbar på att göra det så enkelt så möjligt att hitta det man söker på Komplett.se. Just nu finns det inga planer på att göra om filtreringsfunktionen - men det kan såklart bli aktuellt i framtiden. Så just nu är det enklaste sättet att sortera på stigande pris om du letar efter en produkt i ett särskilt prisspann eller använda de förvalda prisintervaller som finns i filtreringen.

Skrivet av Pissespann:

Tack för ett bra svar! Dock har det tagit 7dagar nu vilket låter lite konstigt.
Datorn hade jag i 2-3dagar innan återlämning till er.
Att det skulle vara defekt på något sätt låter orimligt. Lämnade endast in den pågrund av att sambon råkade ge mig fel i julklapp

Ring eller maila gärna till oss så undersöker vi ditt ärende. 031 - 710 20 00 eller support@komplett.se (vardagar 9 - 17)

Skrivet av macmann1:

Jag lämnade en önskan om att specifikt inte få ett nytt 5830 (utan få lägga en summa fölr ett 6950) i min felbeskrivning jag skickade med min retur, detta för att XFX egna kort utgått och jag vill ha likadana kort. Nu fick jag mail om att ett HIS 5830 skickats istället? Trist.

(Har mailat support också så se det inte som att jag vill ha hjälp med enskilt ärende)

Det låter för mig som att det blivit något missförstånd här. Jag hoppas att du får den hjälp du behöver i ärendet.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur