Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av KalleMedC:

Stog det någonstans vart helgen tog slut?
Skulle beställa, men nu sket det sig

Hej,

Det fanns under helgen banners som informerade om att vi hade sänkta priset på komponenter över helgen. Priserna gällde fram till och med söndagen.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga hur länge en vara kan ligga på "släppts för plock".

Beställde min dator den 27e och den 3e på kvällen står det orderstats: släppts för plock.

Står fortfarande samma sak... Börjar bli llite segt nu.

Permalänk
Medlem

Tänkte ni inte ändra Komplett PC och förbättra den överskiftet 2009-2010? Vad hände? Det har gått ett helt år nu.

Sen så tycker jag att i35 Premium borde man kunna köpa utan SSD....

Permalänk
Medlem

Hej, ville bara ge en ros för den utmärkta supporten jag fick när jag beställde grejer från er förra helgen, hade glömt i min stress att ändra leveransadress från min förra bostad och upptäckte inte detta förräns ni redan hade skickat iväg det, ringde till supporten i gbg och frågade om det gick att göra nåt åt. Efter en liten stund så sa han att det inte var några problem och att det skull dröja ett par dagar extra. Fick paketet nu i fredags lagom till starten på vårat lilla LAN, mycket uppskattat!!! Det är sånt här som gör att man kommer tillbaks helt klart, plus att ni sparade mig 400 spänn i bensinpengar som jag kan lägga ner på er istället

Ha de gött //Jonathan

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sponsorn:

Tänkte fråga hur länge en vara kan ligga på "släppts för plock".

Beställde min dator den 27e och den 3e på kvällen står det orderstats: släppts för plock.

Står fortfarande samma sak... Börjar bli llite segt nu.

Hej,

Släppt för plock betyder att dina delar plockas ihop och börjas monteras. Normalt tar monteringen 5 arbetsdagar. Nästa status efter "släppt för plock" är "skickad".

Skrivet av dk_:

Tänkte ni inte ändra Komplett PC och förbättra den överskiftet 2009-2010? Vad hände? Det har gått ett helt år nu.

Sen så tycker jag att i35 Premium borde man kunna köpa utan SSD....

Hej,

Är inte riktigt med på vad du menar med ändra och förbättra Komplett PC. Utveckla gärna

Skrivet av Kilen81:

Hej, ville bara ge en ros för den utmärkta supporten jag fick när jag beställde grejer från er förra helgen, hade glömt i min stress att ändra leveransadress från min förra bostad och upptäckte inte detta förräns ni redan hade skickat iväg det, ringde till supporten i gbg och frågade om det gick att göra nåt åt. Efter en liten stund så sa han att det inte var några problem och att det skull dröja ett par dagar extra. Fick paketet nu i fredags lagom till starten på vårat lilla LAN, mycket uppskattat!!! Det är sånt här som gör att man kommer tillbaks helt klart, plus att ni sparade mig 400 spänn i bensinpengar som jag kan lägga ner på er istället

Ha de gött //Jonathan

Gott att du han få dina grejer innan lanet och att du är nöjd Jonathan.

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur ofta har ni sådan rea på grafik kort ni hade förra helgen? Köpte ett av er men vill köpa ett till för SLI =P

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sper:

Hur ofta har ni sådan rea på grafik kort ni hade förra helgen? Köpte ett av er men vill köpa ett till för SLI =P

Det var första gången vad jag känner till som vi sänkte priset på över 500 datorkomponenter över en helg. Vi har just nu ingen plan på att göra det igen, men det kan förstås hända.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se

Redan en bra bit över 600 deltagare i vår tävling - otroligt kul! Tack för alla bra bidrag såhär långt!

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Redan en bra bit över 600 deltagare i vår tävling - otroligt kul! Tack för alla bra bidrag såhär långt!

/Mikael

Ojj vad tuff konkurrens.. svår tävling också då de flesta bidrag kommer innehålla ungefär samma saker

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång tid ni brukar vänta innan ni hämtar ut paket som skickats er i returärenden? Mitt paket har legat hos "Postens serviceställe" i Göteborg sedan i onsdags men inte hämtats upp.

Permalänk

Om jag har ett grafikkort som köptes för cirka fem månader sedan som nu har börjat ge ifrån sig ett irriterande pipljud från fläkten; hur lång tid kommer jag få vara utan innan jag får ett ersättningskort?

Ordernr: 16488509

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av rickeb:

Undrar hur lång tid ni brukar vänta innan ni hämtar ut paket som skickats er i returärenden? Mitt paket har legat hos "Postens serviceställe" i Göteborg sedan i onsdags men inte hämtats upp.

Pakten skickas direkt till oss från Posten så det går på någon dag normalt. Om du lämnat in produkten via en Pick-up-Point kan det ta något längre tid innan den når oss.

Skrivet av siXpounder:

Om jag har ett grafikkort som köptes för cirka fem månader sedan som nu har börjat ge ifrån sig ett irriterande pipljud från fläkten; hur lång tid kommer jag få vara utan innan jag får ett ersättningskort?

Ordernr: 16488509

Från det att vi tagit emot kortet är det normalt 2-3 behandlingsdagar sedan skickas ersättningskortet om det finns på lager och sedan tillkommer givetvis tiden för frakt med Posten eller någon av våra Pick-up-Points.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Vad jag fått reda från supporten så kan man inte få datorer (bärbara) utan Windows OS installerat och vilket blir att för folk som vill köra något annat måste betala för windows produkten även om man inte kommer nyttja den. Är detta något som kommer att ändras?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Commander:

Hej

Vad jag fått reda från supporten så kan man inte få datorer (bärbara) utan Windows OS installerat och vilket blir att för folk som vill köra något annat måste betala för windows produkten även om man inte kommer nyttja den. Är detta något som kommer att ändras?

Hej!

Tyvärr är det så enkelt att i princip inga leverantörer erbjuder modeller utan medföljande OS.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är denna tråd fortfarande censurerad pga ert serviceärende gentemot kunden med moderkortet?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Blåmussla:

Är denna tråd fortfarande censurerad pga ert serviceärende gentemot kunden med moderkortet?

Hej!

Nej tråden är inte censurerad. Mig veterligen modererades ett par inlägg bort som inte följde Sweclockers regler. Fritt fram att skriva

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Tackar för ett trevligt 13.37 erbjudande Men jag valde fel betalningssätt, kan man ändra det i efterhand?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Men vad pysslar ni med egentligen? Var plats 1 i telefonkön från början.. har ringt 15min nu !! Hemsk musik som bara gör en argare är ingen fördel heller

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för ett trevligt 13:37-erbjudande idag, allt verkade fungera finfint denna gången

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jau, då har man en SSD till nu då.
Denna hamnar i min laptop.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MasteraCe:

Men vad pysslar ni med egentligen? Var plats 1 i telefonkön från början.. har ringt 15min nu !! Hemsk musik som bara gör en argare är ingen fördel heller

Jag ber om ursäkt för att du fått vänta. Det har varit hög belastning på våra telefoner i dag. Hoppas att du kommit fram och fått hjälp nu.

Skrivet av TheDaemon:

Tack för ett trevligt 13:37-erbjudande idag, allt verkade fungera finfint denna gången

Tack själv!

Skrivet av Thomaseron:

Jau, då har man en SSD till nu då.
Denna hamnar i min laptop.

Härligt! Kul att du gillade erbjudandet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd man inte ens hann ta upp plånboken och fram med bankkortet innan erbjudandet var slut :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Synd man inte ens hann ta upp plånboken och fram med bankkortet innan erbjudandet var slut :/

Jag beställde med VISA-kort med iPhonen, tog seriöst 30 sekunder... Skyll inte på Komplett

Tack för dagens erbjudande

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av partynikko:

Det gick med en väldig fart den här gången - synd att du missade erbjudandet.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det gick med en väldig fart den här gången - synd att du missade erbjudandet.

/Mikael

Jag kom fram till supporten efter ca 20min... aja

Jag fick mig också en disk som tur var .. Orderbekräftelse= man har fått en ?

Visa signatur

Permalänk

Hittar inte äns till 13:37 erbjudandet längre (vet att det är slut)... skulle vilja vet vad jag missade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusminator:

Hittar inte äns till 13:37 erbjudandet längre (vet att det är slut)... skulle vilja vet vad jag missade

Dom sålde denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=601876

För 549kr

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Inte dumt!

Dock så har jag ingen användning av en 64gb, men hade nog handlat ändå

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MasteraCe:

Jag kom fram till supporten efter ca 20min... aja

Jag fick mig också en disk som tur var .. Orderbekräftelse= man har fått en ?

Helt korrekt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Helt korrekt

Måste bara fråga, på min orderbekräftelse PDF så står det såhär under produkten "1,00 ST som måste beställas. Normal leveranstid 5
dagar."

Står samma för min polare som beställt en.. vad innebär detta?

Mvh

Visa signatur