Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

beställde moderkort och processor idag på förmiddagen, båda fanns i lager. just nu står de fortfarande som Bekräftade och reserverade på lager... hade hoppats att de skulle skickats idag redan, då hade jag ju fått dem imorgon och kunnat bygga ihop till helgen.

nåja... nu får jag några dagar att säga adjö till min nuvarande rig som tjänat mig så bra i flera år

Permalänk

Hur kan ni egentligen ta 89:- i frakt för två stycken vanliga tunna PS3 spel? Det är ju hutlöst.

Permalänk
Skrivet av belzebubb89:

Hur kan ni egentligen ta 89:- i frakt för två stycken vanliga tunna PS3 spel? Det är ju hutlöst.

#1 - Oförmånligt (för kunden) avtal med posten - dyrt, kanske för att underlätta för logistiken från Kompletts sida

#2 - Man lägger in de kostnader som företaget har för personal som hanterar ordrar samt emballage i fraktpriset till skillnad från andra företag som kanske redan har kostnaden för detta integrerade i produktpriserna.

#3 - Greedy corp is greedy

Är väl de möjligheter jag ser

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

#1 - Oförmånligt (för kunden) avtal med posten - dyrt, kanske för att underlätta för logistiken från Kompletts sida

Portokostnaden för mig som privatperson för två PS3 spel är 24:-. Som företag har man rimligtvis avtal med posten som gör att man kommer ner ytterligare några kronor.

Skrivet av Broder Truck:

#2 - Man lägger in de kostnader som företaget har för personal som hanterar ordrar samt emballage i fraktpriset till skillnad från andra företag som kanske redan har kostnaden för detta integrerade i produktpriserna.
Komplett är bland dom dyrare på marknaden när det gäller spel. Så det håller inte.

Permalänk
Skrivet av belzebubb89:

Portokostnaden för mig som privatperson för två PS3 spel är 24:-. Som företag har man rimligtvis avtal med posten som gör att man kommer ner ytterligare några kronor.

Jo, det jag tänkte på i mitt resonemang är att posten kommer och hämtar upp paket, varpå de tar en slant för det. Beroende på hur omständigt det är för posten kostar det kanske olika. Är inte alls insatt i detta, jag resonerade bara litegrann

Permalänk
Medlem

Tror ni skrivit fel angående vikten på detta chassi
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604766

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MasteraCe:

Måste bara fråga, på min orderbekräftelse PDF så står det såhär under produkten "1,00 ST som måste beställas. Normal leveranstid 5
dagar."

Står samma för min polare som beställt en.. vad innebär detta?

Mvh

Hej! Det är ett uppskattat leveransdatum som visas då vi inte fått någon leveransbekräftelse från vår leverantör.

Skrivet av belzebubb89:

Vi har tyvärr ett fel på sajten just nu som gör att fraktsättet brev inte syns förrän i kassan. Om spelen tillsammans inte kostar mer än 1000 kronor går det att beställa med brevfrakt för 39 kronor.

Skrivet av KKay:

Tror ni skrivit fel angående vikten på detta chassi
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604766

Tack för det. Jag skickar vidare till vår ansvarig för chassin.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

klockan är nu efter 17 och min order är inte ens påbörjad, fortfarande bara "bekräftad och reserverad på lager"

la ju ordern igår 11:49 tycker att Komplett borde hunnit skicka den redan igår, men tydligen sover orderplockarna? lite besviken blir man ju. hade ju väntat mig grejerna redan idag, men eftersom den inte är plockad än och det är helg kan jag nog inte få grejerna innan Tisdag

----

vafan, Komplett. har inte handlat hos er på flera år och det blir nog Aldrig mer igen. skickade mail till eran support och frågade vad som tar sån tid. fick svaret att moderkortet inte finns på lager och har utgått ur sortiment.

Jaha... och när hade ni tänkt berätta det? Ni lär ju har märkt på Torsdagen redan att den inte fanns, ändå var jag tvungen att initiera kontakt? Helt fel har ni på Lagersaldo systemet också eftersom det stod klart och tydligt i två dagar att varorna var Bekräftade och Reserverade på lager. Betalat med kort också, nu får jag ligga ute med 2000kr för absolut ingenting i flera dagar.

extremt missnöjd

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Jag undrar precis samma sak.

Samt, hur länge kommer ni ha det priset på det tbordet och http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893 / Logitech G35?

Permalänk
Skrivet av Wingren:

Betyder inte nordic Å,Ä,Ö?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Jag har ett G19 och det är ÅÄÖ köpt på komplett:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Jo jag tycker det men kollar du på bilden så ser det konstigt ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Samt, hur länge kommer ni ha det priset på det tbordet och http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893 / Logitech G35?

"Erbjudandet gäller som längst till 20feb 2011"

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Betyder det också att det är massa jobbiga norska bokstäver också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Ja, det är Å,Ä,Ö på det tangentbordet. Nordic betyder att det finns Danskt/Norskt Æ på Ä tangenten samt Ø på Ö tangenten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Ja, det är Å,Ä,Ö på det tangentbordet. Nordic betyder att det finns Danskt/Norskt Æ på Ä tangenten samt Ø på Ö tangenten.

Ok är du säker på det? för om du kollar på bilderna så ser det inte så ut?
http://www.komplett.se/img/p/400/b2e7ccd6-f9ca-4afd-9a5f-bb9c... Där borde vara ett Å efter P. Men det behöver ioförsig inte vara deras bilder.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wingren:

http://www.komplett.se/img/p/400/b2e7ccd6-f9ca-4afd-9a5f-bb9c... Där borde vara ett Å efter P. Men det behöver ioförsig inte vara deras bilder.

Bilderna är med största sannolikhet direkt från logitech:)

Btw tycker ni det är värt att köra på ett par g35?

Permalänk
Medlem

Hmm... det borde inte ta en hel arbetsdag att besvara ett supportmail ? (skickade kl 08.30 fredags morgon, har fortfarande inte fått svar )

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Då litar jag på dig och tar och beställer ett

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Jag beställer ett par då mina Siberia V2 pajjade inatt, tar ett G19 när jag ändå håller på. Så jag hoppas verkligen det är bra skit. Logitech har iaf bra garanti, det vet jag.

Så första beställningen hos Komplett.se, ska bli spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Jag är säker. Bilden är sannolikt på en Engelsk layout från Logitechs hemsida. Frugan har ett sådant tangentbord av modell "Nordic".

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag är säker. Bilden är sannolikt på en Engelsk layout från Logitechs hemsida. Frugan har ett sådant tangentbord av modell "Nordic".

Ok har beställt ett nu tackar så mycket för dina svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte hur Komplett hanterar returer i vanliga fall eftersom detta är min första gång, men jag skickade min retur till er och enligt postens spårning var produkten hos er:
14 feb kl 07:59 Posten Företag Nordstan, Försändelsen har lämnats till mottagaren

Nu har det gått drygt en arbetsvecka och fortfarande står detta på mitt konto på Komplett "Status Godkänt (Vara inte mottagen från kund)".

Vad är det som händer, ligger mitt paket bara och väntar i flera dagar eller glömmer ni att uppdatera statusen på kontot?

/ Rickard

Permalänk
Medlem

Kan man inte betala med internetbanken?!? Måste vara första butiken jag stött på som inte godkänner detta...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Cirap:

klockan är nu efter 17 och min order är inte ens påbörjad, fortfarande bara "bekräftad och reserverad på lager"

la ju ordern igår 11:49 tycker att Komplett borde hunnit skicka den redan igår, men tydligen sover orderplockarna? lite besviken blir man ju. hade ju väntat mig grejerna redan idag, men eftersom den inte är plockad än och det är helg kan jag nog inte få grejerna innan Tisdag

----

vafan, Komplett. har inte handlat hos er på flera år och det blir nog Aldrig mer igen. skickade mail till eran support och frågade vad som tar sån tid. fick svaret att moderkortet inte finns på lager och har utgått ur sortiment.

Jaha... och när hade ni tänkt berätta det? Ni lär ju har märkt på Torsdagen redan att den inte fanns, ändå var jag tvungen att initiera kontakt? Helt fel har ni på Lagersaldo systemet också eftersom det stod klart och tydligt i två dagar att varorna var Bekräftade och Reserverade på lager. Betalat med kort också, nu får jag ligga ute med 2000kr för absolut ingenting i flera dagar.

extremt missnöjd

Hej!

Det låter om att det kan ha varit så att flera köpt samma produkt samtidigt vilket tyvärr kan göra att lagerstatusen inte hinner med att uppdateras.

Vi håller på att se över vårt lagerstatussystem för att kunna undvika detta i framtiden och beklagar att du drabbats.

Skrivet av Wingren:

Ja tangentbordet har nordisk layout vilket betyder ÅÄÖ på både svenska, norska och danska.

Skrivet av el30:

Produkten var med i vår 1337 w33k-kampanj och gällde fram till och med igår, 20 februari.

Skrivet av nanberg8:

Hmm... det borde inte ta en hel arbetsdag att besvara ett supportmail ? (skickade kl 08.30 fredags morgon, har fortfarande inte fått svar )

Genomsnittlig svartid är c:a 10 timmar på mail. Tyvärr har flera på avdelningen tyvärr blivit sjuka så vi ligger efter just nu men besvarar alla mail så fort vi kan. Om ärendet brådskar är det kanon om du har möjlighet att ringa oss istället.

Skrivet av el30:

Jag beställer ett par då mina Siberia V2 pajjade inatt, tar ett G19 när jag ändå håller på. Så jag hoppas verkligen det är bra skit. Logitech har iaf bra garanti, det vet jag.

Så första beställningen hos Komplett.se, ska bli spännande!

Välkommen! Kul att du valde oss

Skrivet av rickeb:

Vet inte hur Komplett hanterar returer i vanliga fall eftersom detta är min första gång, men jag skickade min retur till er och enligt postens spårning var produkten hos er:
14 feb kl 07:59 Posten Företag Nordstan, Försändelsen har lämnats till mottagaren

Nu har det gått drygt en arbetsvecka och fortfarande står detta på mitt konto på Komplett "Status Godkänt (Vara inte mottagen från kund)".

Vad är det som händer, ligger mitt paket bara och väntar i flera dagar eller glömmer ni att uppdatera statusen på kontot?

/ Rickard

Returstatusen uppdateras inte på ditt konto. Din retur behandlas alltså fastän statusen är oförändrad. Är du nyfiken på vad som händer med din retur så ring eller maila oss gärna så hjälper vi dig.

Skrivet av kobb3:

Kan man inte betala med internetbanken?!? Måste vara första butiken jag stött på som inte godkänner detta...

Tyvärr kan vi inte erbjuda betalning med internetbank just nu. Det är möjligt att vi kommer erbjuda detta i framtiden men det finns ingen plan för det just nu tyvärr.

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde minnen på fredag och kunde hämta ut de i dag (måndag). Kanonservice!

Permalänk
Medlem

Tja komplett. Köpte i torsdags en Crucial 64Gb SSD disk på 13.37 rean. Står att varan måste beställas men när man kollar på varan så står det att ni har 100+ i lager? Inget ni kan skicka?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Goddagens. Tänkte höra med er hur lång tid man kan ta på sig med att hämta ett paket på pick up sthlm innan det skickas tillbaka? Valde att betala vid pick up.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Leqher:

Tja komplett. Köpte i torsdags en Crucial 64Gb SSD disk på 13.37 rean. Står att varan måste beställas men när man kollar på varan så står det att ni har 100+ i lager? Inget ni kan skicka?

Hej!
I stort sett alla SSD-diskar är nu skickade förutom c:a 60 stycken som vi jobbar med att få iväg så fort som möjligt.

Skrivet av Troberg:

Goddagens. Tänkte höra med er hur lång tid man kan ta på sig med att hämta ett paket på pick up sthlm innan det skickas tillbaka? Valde att betala vid pick up.

En order som inte hämtas ut skickas tillbaka efter fem arbetsdagar.

/Mikael

Visa signatur