Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Hej Komplett

Blir lite förbryllad när jag ser detta..

1 dec kl 17:12 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
1 dec kl 11:01 OKQ8 Milstolpen Södergående, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
1 dec kl 08:41 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
1 dec kl 07:16 Malmö, Sorterad
30 nov kl 21:56 Örebro, Sorterad

Varför kommer "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen" senast i ordning?
Borde inte det vara först? Det är det på komplett.

Har också valt SMS-avisering så varför står det "Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren" ?

Väldigt förbryllad!

EDIT: Inte heller fått brev/sms avi än fastän att det finns att hämta ut

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av lilldanskeN:

Hej Komplett

Blir lite förbryllad när jag ser detta..

1 dec kl 17:12 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
1 dec kl 11:01 OKQ8 Milstolpen Södergående, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
1 dec kl 08:41 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
1 dec kl 07:16 Malmö, Sorterad
30 nov kl 21:56 Örebro, Sorterad

Varför kommer "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen" senast i ordning?
Borde inte det vara först? Det är det på komplett.

Har också valt SMS-avisering så varför står det "Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren" ?

Väldigt förbryllad!

EDIT: Inte heller fått brev/sms avi än fastän att det finns att hämta ut

Hej!

Det ser ut som att leveransstatus är i fel ordning. Den senaste statusen bör som du misstänker varit den första.
För att reda ut så snabbt som möjligt vart ditt paket är rekommenderar jag att du ringer till Postens kundtjänst: kontakta_oss - Posten.se

Om du har fler frågor kring din order är naturligtvis välkommen att kontakta vår kundtjänst också på telefon 031-710 20 00 måndag - fredag 09 - 17

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej!

Det ser ut som att leveransstatus är i fel ordning. Den senaste statusen bör som du misstänker varit den första.
För att reda ut så snabbt som möjligt vart ditt paket är rekommenderar jag att du ringer till Postens kundtjänst: kontakta_oss - Posten.se

Om du har fler frågor kring din order är naturligtvis välkommen att kontakta vår kundtjänst också på telefon 031-710 20 00 måndag - fredag 09 - 17

Vänligen

/Mikael

Ringde posten och allt ska vara framme på stället, ska bara komma dit med kollinummer...
Verkar som att er SMS-avi inte funkat som den ska?

Permalänk

Sämst. Så kan Komplett summeras i ett ord.

Beställde en Xbox 360 och en Playstation 3 som var "bekräftade" att komma in på lager 15/11. Datumet har ändrats vid ett flertalet tillfällen trots att datumet har stått som "bekräftat". I dag 2/12 väntar jag fortfarande på mina beställda produkter.

Jag har ringt till "kundtjänst" som bara skyller ifrån sig och säger att leverantören "inte riktigt kan säga när nästa leverans kommer". Inte nog med att man inget vet, man är riktigt otrevlig också eller vad sägs om samtalet jag hade förra veckan med en av era kvinnliga medarbetare. Hon sa: "är det så himla viktigt med dessa konsoler, eller? Det är väl bara att vänta?". Vilken jäkla attityd. Och som jag sa till henne så är det viktigt eftersom det är två julklappar.

Kanske dags att sluta skriva ut datum som ni inte kan hålla, skaffa trevligare personal samt byta leverantör eller vill ni inte få sålt varor nu vid jul?

Funderar starkt på att avbeställa.

Visa signatur

80-talet

Permalänk
Medlem

Vill dom ha nöjda kunder bör dom se över sina rutiner hur anställda behandlar folk i framtiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pontiak Johanzon:

Sämst. Så kan Komplett summeras i ett ord.

Beställde en Xbox 360 och en Playstation 3 som var "bekräftade" att komma in på lager 15/11. Datumet har ändrats vid ett flertalet tillfällen trots att datumet har stått som "bekräftat". I dag 2/12 väntar jag fortfarande på mina beställda produkter.

Jag har ringt till "kundtjänst" som bara skyller ifrån sig och säger att leverantören "inte riktigt kan säga när nästa leverans kommer". Inte nog med att man inget vet, man är riktigt otrevlig också eller vad sägs om samtalet jag hade förra veckan med en av era kvinnliga medarbetare. Hon sa: "är det så himla viktigt med dessa konsoler, eller? Det är väl bara att vänta?". Vilken jäkla attityd. Och som jag sa till henne så är det viktigt eftersom det är två julklappar.

Kanske dags att sluta skriva ut datum som ni inte kan hålla, skaffa trevligare personal samt byta leverantör eller vill ni inte få sålt varor nu vid jul?

Funderar starkt på att avbeställa.

Skrivet av HazZarD:

Vill dom ha nöjda kunder bör dom se över sina rutiner hur anställda behandlar folk i framtiden.

Jag har precis samma erfarenhet, fast av Dustin. Komplett har alltid behandlat mig korrekt. Kontentan? Det finns alltid fel folk på fel plats (speciellt i stora organisationer), med usel attityd. Det gäller att ansvariga upptäcker detta och hittar en lösning. Tyvärr verkar det ibland vara väldigt besvärligt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det finns inget som heter "brevpaket" vad jag vet. Ett brev är ett brev även om det är tjockt och skrymmande. Används uttrycket "brevpaket" är det en bastard, imho.

Brev:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/kuver...

Paket:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/Paket...

Går utmärkt att skicka paket som brev också. Skickas som skrymmande brev.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PreacherMan:

Går utmärkt att skicka paket som brev också. Skickas som skrymmande brev.

Du orkar leta upp och citera ett av mina gamla inlägg, men struntar i att jag redan förklarat det du nu försöker göra?

Skrivet av MultiMan:

Det finns inget som heter "brevpaket" vad jag vet. Ett brev är ett brev även om det är tjockt och skrymmande. Används uttrycket "brevpaket" är det en bastard, imho.

Brev:

*

Paket:

*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Pontiak Johanzon:

Sämst. Så kan Komplett summeras i ett ord.

Beställde en Xbox 360 och en Playstation 3 som var "bekräftade" att komma in på lager 15/11. Datumet har ändrats vid ett flertalet tillfällen trots att datumet har stått som "bekräftat". I dag 2/12 väntar jag fortfarande på mina beställda produkter.

Jag har ringt till "kundtjänst" som bara skyller ifrån sig och säger att leverantören "inte riktigt kan säga när nästa leverans kommer". Inte nog med att man inget vet, man är riktigt otrevlig också eller vad sägs om samtalet jag hade förra veckan med en av era kvinnliga medarbetare. Hon sa: "är det så himla viktigt med dessa konsoler, eller? Det är väl bara att vänta?". Vilken jäkla attityd. Och som jag sa till henne så är det viktigt eftersom det är två julklappar.

Kanske dags att sluta skriva ut datum som ni inte kan hålla, skaffa trevligare personal samt byta leverantör eller vill ni inte få sålt varor nu vid jul?

Funderar starkt på att avbeställa.

Hej,

Eftersom efterfrågan på konsol är väldigt stor under julen så allokeras nu både Xbox 360 och Playstation 3 av våra leverantörer. Det medför tyvärr att bekräftade leveranser i många fall flyttas fram trots att de tidigare varit bekräftade och att vi beställt konsoler redan i augusti inför julen. Vi gör allt vi kan för att få fram leveranserna så snabbt som möjligt.

När produkterna finns på lager skickas de ut i den ordning som order kommit in till oss.

Vi beklagar att du upplevt dig otrevligt bemött av vår kundservice. Jag har vidarefordrat dina synpunkter till vår ansvarig för kundservice.

Givetvis har du möjligheten att avboka din order om du inte känner att du kan vänta tills produkterna kommit i lager. Kontakta i så fall kundservice så hjälper vi dig.

031-710 20 00 måndag - fredag 09-17

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,

Eftersom efterfrågan på konsol är väldigt stor under julen så allokeras nu både Xbox 360 och Playstation 3 av våra leverantörer. Det medför tyvärr att bekräftade leveranser i många fall flyttas fram trots att de tidigare varit bekräftade och att vi beställt konsoler redan i augusti inför julen. Vi gör allt vi kan för att få fram leveranserna så snabbt som möjligt.

När produkterna finns på lager skickas de ut i den ordning som order kommit in till oss.

Vi beklagar att du upplevt dig otrevligt bemött av vår kundservice. Jag har vidarefordrat dina synpunkter till vår ansvarig för kundservice.

Givetvis har du möjligheten att avboka din order om du inte känner att du kan vänta tills produkterna kommit i lager. Kontakta i så fall kundservice så hjälper vi dig.

031-710 20 00 måndag - fredag 09-17

Vänligen

Mikael

Nu har ni ändrat datumet igen, denna gång till 12 januari 2010 (2011 ska det nog vara).

Jag avbeställde min order och avslutade mitt konto. Beställde direkt efter det en Xbox 360 och en Playstation 3 från Webhallen och ser redan nu att man har skickat ut en elektronisk fraktsedel till posten vilket gör att varorna kommer att skickas under dagen. Jag har konsolerna på måndag i god tid innan jul. Snacka om snabb leverans. Något ni på Komplett bör ta efter.

Edit: Finner det konstigt att Komplett inte kan leverera konsoler men att alla andra aktörer på marknaden kan göra det...

Visa signatur

80-talet

Permalänk
Medlem

Har alltid varit nöjd med Komplett när jag köpt mina dator delar där men det är det slut med nu. För 2-3 veckor sen fick jag problem med moderkortet (som har fungerat sen April). Kunde inte längre köra med 4 x 2GB minnen. Efter att ha brottats med mail supporten så skickade jag in varan för felsökning.

Det gick en vecka och statusen på Kompletts hemsida var fortfarande den samma, mailade och frågade om något nytt hade hänt. Strax därefter uppdaterades hemsidan om att mitt moderkort var framme i deras testcenter.

Det gick ännu en vecka och statusen hade inte ändras, mailade igen och frågade om något nytt hade hänt. Strax därefter fick jag ett mail om att felsökningen var klar och att dem INTE hittade något fel på mitt moderkort. De tester dem hade gjort enligt mailet var:

Citat:

Följande tester har utförts:
* Systemet gav bild vid första uppstart - OK
* Installation/Stresstest, installation av Windows 7 samt drivrutiner - OK
* Stresstest, Burn In Test 6.0 i 24h - OK

Så som jag tolkar det har dem helt ignorerat min felbeskrivning om att testa med 4 x 2GB högprestanda minnesstickor samt vilka minnessocklar där minnet hittades och hur mycket, även i vilka där datorn inte alls starta.

Så som det ser ut så kommer jag få tillbaka mitt moderkort med posten, som inte fungerar med 4 x 2GB, för att dem inte testade det jag skrev.

Permalänk

Tänkte kolla när ni får in Razer`s nya trådlösa mmo mus , Razer Naga Epic?

Mvh
Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Hej! Leveranstid

Hejsan! Jag beställde min dator hos er i måndags och det stod att det normalt tar 5 dagar.
Tänkte bara maila och se på ett ungefär hur det går för den och bör jag vara orolig över att inte få den nästa vecka?, ifall det går att ta upp hos dig eller ifall man ska ringa till er med sådanna frågor? Status är "Släppt för plock" Mailade supporten ang det och fick till svar "det tar 5 dagar" vilket inte direkt var vad jag var ute efter.
Ändras orderstatusen kontinuerligt?
Tacksam för svar omgående!
Mvh!

Permalänk
Komplett.se

[QUOTE=Pontiak Johanzon;10584211]Nu har ni ändrat datumet igen, denna gång till 12 januari 2010 (2011 ska det nog vara).

Jag avbeställde min order och avslutade mitt konto. Beställde direkt efter det en Xbox 360 och en Playstation 3 från Webhallen och ser redan nu att man har skickat ut en elektronisk fraktsedel till posten vilket gör att varorna kommer att skickas under dagen. Jag har konsolerna på måndag i god tid innan jul. Snacka om snabb leverans. Något ni på Komplett bör ta efter.

Edit: Finner det konstigt att Komplett inte kan leverera konsoler men att alla andra aktörer på marknaden kan göra det...[/QUOTE]

Hej,

Jag beklagar att du inte är nöjd med vår service. Som jag nämnde tidigare är så allokeras konsolerna under julen av våra leverantörer vilket medför att utlovade leveranser ofta flyttas och ibland uteblir. Vi jobbar dagligen med att hålla våra leveransdatum uppdaterade och så korrekta som möjligt.

Skrivet av No0Vad:

Har alltid varit nöjd med Komplett när jag köpt mina dator delar där men det är det slut med nu. För 2-3 veckor sen fick jag problem med moderkortet (som har fungerat sen April). Kunde inte längre köra med 4 x 2GB minnen. Efter att ha brottats med mail supporten så skickade jag in varan för felsökning.

Det gick en vecka och statusen på Kompletts hemsida var fortfarande den samma, mailade och frågade om något nytt hade hänt. Strax därefter uppdaterades hemsidan om att mitt moderkort var framme i deras testcenter.

Det gick ännu en vecka och statusen hade inte ändras, mailade igen och frågade om något nytt hade hänt. Strax därefter fick jag ett mail om att felsökningen var klar och att dem INTE hittade något fel på mitt moderkort. De tester dem hade gjort enligt mailet var:

Så som jag tolkar det har dem helt ignorerat min felbeskrivning om att testa med 4 x 2GB högprestanda minnesstickor samt vilka minnessocklar där minnet hittades och hur mycket, även i vilka där datorn inte alls starta.

Så som det ser ut så kommer jag få tillbaka mitt moderkort med posten, som inte fungerar med 4 x 2GB, för att dem inte testade det jag skrev.

Hej,

Det låter som att det skett ett misstag eller ett missförstånd här. Hör av dig till vår kundservice (ha ditt returnummer till hands) så hjälper vi dig.

031-710 20 00 måndag - fredag 09-17

Skrivet av ericsundell2:

Tänkte kolla när ni får in Razer`s nya trådlösa mmo mus , Razer Naga Epic?

Mvh
Erik

Tyvärr har vi inte fått något datum för Naga Epic ännu.

Skrivet av paztheman:

Hejsan! Jag beställde min dator hos er i måndags och det stod att det normalt tar 5 dagar.
Tänkte bara maila och se på ett ungefär hur det går för den och bör jag vara orolig över att inte få den nästa vecka?, ifall det går att ta upp hos dig eller ifall man ska ringa till er med sådanna frågor? Status är "Släppt för plock" Mailade supporten ang det och fick till svar "det tar 5 dagar" vilket inte direkt var vad jag var ute efter.
Ändras orderstatusen kontinuerligt?
Tacksam för svar omgående!
Mvh!

Hej!

Normalt tar det fem arbetsdagar för montering, installation och test av en Komplett PC. Detta förutsatt att komponenterna du valt finns på lager. Annars påbörjas monteringen när alla delar finns på lager.
Statusen uppdateras i dessa tre steg:

  1. Ny/pending

  2. Släppt för plock

  3. Skickad

Har du frågor om just din order vänligen kontakta vår kundservice på telefonnummer 031-710 20 00, måndag - fredag 09-17.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, Mikael
Kan du PMa mig mejl adressen till en tjej i eran kundtjänst som börjar på E(tror jag). Kommer tyvärr inte ihåg namnet på henne. Skulle vara mycket tacksamt då jag pratat med henne de senaste gångerna jag ringt så hon vet vad som är på tapeten om jag mejlar henne.

Mvh Marcus

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av nmc:

Hej, Mikael
Kan du PMa mig mejl adressen till en tjej i eran kundtjänst som börjar på E(tror jag). Kommer tyvärr inte ihåg namnet på henne. Skulle vara mycket tacksamt då jag pratat med henne de senaste gångerna jag ringt så hon vet vad som är på tapeten om jag mejlar henne.

Mvh Marcus

Tyvärr finns det ingen personlig mailadress som jag kan lämna ut. Det är såklart svårt eftersom du inte minns vad hon heter - men om du mailar till support@komplett.se och skriver hennes namn i mailet så kommer det skickas till hennes box.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej,

Det låter som att det skett ett misstag eller ett missförstånd här. Hör av dig till vår kundservice (ha ditt returnummer till hands) så hjälper vi dig.

031-710 20 00 måndag - fredag 09-17

Dem testade inte med 4x2GB högprestanda minnen eftersom dem inte rekommenderar 4 minnesstickor av den typen.

Fick dock tillbaka mitt moderkort idag, nästan en månad senare, men inte fan får jag tillbaka allting! Jag lämnade in moderkortet så som jag fick det, med sladdar, manual, CDn med drivrutiner, bakplåten man fäster i chassit o.s.v. Jag fick endast kortet tillbaka.

Riktigt dåligt.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av No0Vad:

Dem testade inte med 4x2GB högprestanda minnen eftersom dem inte rekommenderar 4 minnesstickor av den typen.

Fick dock tillbaka mitt moderkort idag, nästan en månad senare, men inte fan får jag tillbaka allting! Jag lämnade in moderkortet så som jag fick det, med sladdar, manual, CDn med drivrutiner, bakplåten man fäster i chassit o.s.v. Jag fick endast kortet tillbaka.

Riktigt dåligt.

Hej,

Vi beklagar att du upplever att vi behandlat ditt ärende felaktigt, jag har informerat vår kundservice om dina inlägg. Skicka ett mail till: kundombud@komplett.se så undersöker vi ditt ärende närmare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har köpt ett datorbygge av er, ni har själva byggt datorn.

Jag undrar om man häver garantin om man byter ut exempelvis cpu kylaren, byter ut ram minnen etc.

Tack i förhand,

Hälsningar
Francois

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Jag har köpt ett datorbygge av er, ni har själva byggt datorn.

Jag undrar om man häver garantin om man byter ut exempelvis cpu kylaren, byter ut ram minnen etc.

Tack i förhand,

Hälsningar
Francois

Hej Francois!

Garantin gäller på de delar som datorn levererades med och fortsätter gälla även om du byter ut eller installerar nya delar. Om du däremot exempelvis själv skulle orsaka ett fel på ursprungskomponenterna när du installerar nya komponenter så omfattar garantin inte detta.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej jag la en beställning hos er i torsdag kl 17:20 det var en komplett pc och pickup point i göteborg när kan jag ungefär förvänta mig att den kommer vara där

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av johan1991:

Hej jag la en beställning hos er i torsdag kl 17:20 det var en komplett pc och pickup point i göteborg när kan jag ungefär förvänta mig att den kommer vara där

Hej!

Normal produktionstid för Komplett PC är fem arbetsdagar plus en dags leveranstid till Pick-up-Point. Kontakta gärna kundservice för status på just din order. 031-710 20 00

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

saker som jag undrar över

hej igen som ajg skrev innan har jag beställt dator från er och allt var i lager
jag undrar varför min status inte ändrats från i fredags och undrar om det skall vara så här eller är det ett misstag eftersom det skall ta ungefär sex dagar blir bara lite fundersam över om jag kommer få datan på den dagen jag tror eller kommer jag få vänta änu längre tack på för hand

Thomas

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av johan1991:

hej igen som ajg skrev innan har jag beställt dator från er och allt var i lager
jag undrar varför min status inte ändrats från i fredags och undrar om det skall vara så här eller är det ett misstag eftersom det skall ta ungefär sex dagar blir bara lite fundersam över om jag kommer få datan på den dagen jag tror eller kommer jag få vänta änu längre tack på för hand

Thomas

Beställde du i fredags så har det gått 2 (3 om du beställde tidigt) arbetsdagar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av No0Vad:

Dem testade inte med 4x2GB högprestanda minnen eftersom dem inte rekommenderar 4 minnesstickor av den typen.

Fick dock tillbaka mitt moderkort idag, nästan en månad senare, men inte fan får jag tillbaka allting! Jag lämnade in moderkortet så som jag fick det, med sladdar, manual, CDn med drivrutiner, bakplåten man fäster i chassit o.s.v. Jag fick endast kortet tillbaka.

Riktigt dåligt.

Haha. Undrar vad dina tillbehör är idag? Kanske en annställd på komplett har slagit in dem i en julklapp till sin unge.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Beställde du i fredags så har det gått 2 (3 om du beställde tidigt) arbetsdagar.

beställde i torsdag men det är det att orderstatusen inte har ändrats den står fortfarande på bekräftad och det känns lite konstigt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av johan1991:

beställde i torsdag men det är det att orderstatusen inte har ändrats den står fortfarande på bekräftad och det känns lite konstigt.

Vad förväntar du dig att det ska stå då?
Jag kanske missuppfattat det men har du inte beställt en dator som ska byggas? Det har inte gått någon tid än direkt och de skickar den ju inte innan den är färdig

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Vad förväntar du dig att det ska stå då?
Jag kanske missuppfattat det men har du inte beställt en dator som ska byggas? Det har inte gått någon tid än direkt och de skickar den ju inte innan den är färdig

ne det förstår jag också. men det sak juh stå redo för plock lr skickat:S liksom dom säger att det sak ta 5 dagar plus en för att skicka den till pickup point men nu så har det endå gått 4 dagar sen jag bestälde men varför har dom inte ändrat orderstatus till plock då känns som det står stilla det står också på sidan att när dom har alla delarna så börjar dom sätta ihop allting samma dag som dom får beställningen och dom hade alla delar inne på lager men får väll ringa in och fråga har aldrig beställt här ifrån innan så svårt att veta.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av johan1991:

ne det förstår jag också. men det sak juh stå redo för plock lr skickat:S liksom dom säger att det sak ta 5 dagar plus en för att skicka den till pickup point men nu så har det endå gått 4 dagar sen jag bestälde men varför har dom inte ändrat orderstatus till plock då känns som det står stilla det står också på sidan att när dom har alla delarna så börjar dom sätta ihop allting samma dag som dom får beställningen och dom hade alla delar inne på lager men får väll ringa in och fråga har aldrig beställt här ifrån innan så svårt att veta.

Hej!

Orderstatus uppdateras efter bekräftad till släppt för plock och sist skickad. Eftersom du la din order sent på torsdag är fredagen att räkna som dag ett.
Kontakta gärna kundservice för närmare status på din order. Vår kundservice har extra öppet nu inför julen mellan 09 - 18 och kommande helg 10-15. Telefon 031 710 20 00

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hejsan köpte en western digital oss i somras och märker nu att det något knas med den. Spelar jag upp stora filmer så kan det lagga till en stund sen kör den igång igen.

Jämför jag med mina samsung diskar så märker man ju stor skillnad.

namnl s bmp

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d