Dell Vostro 1400 med trasig grafikkrets, idéer?

Permalänk
Medlem

Dell Vostro 1400 med trasig grafikkrets, idéer?

Min laptop har dött, tydligen vanligt med just den modellen. Nytt moderkort kostar ca 2300kr vad jag har kommit fram till och det är inget jag har lust att lägga ut skruva in.

Min fråga är då: Är det nån som har nån idé vad man kan göra med resten av datorn, funderar om det går att göra en enkel HTPC med cpu (c2d 1.8ghz), 2gig ram och hdd från denna, om det går att få fram ett moderkort som passar. Jag har inte ens koll vad det är för socket så jag vet inte var jag ska börja riktigt.

Någon som har koll och kan tipsa? Kan tänka mig att sälja burken också om nån är intresserad.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Hur gammal är den? Under 3 år kan du nog reklamera som fabrikationsfel tror jag.

Permalänk
Medlem

Råkade precis ut för samma grej med min 1310. Det är tydligen ett vanligt fel som ger förlängd garanti i ett år extra. Annars är det segt, sitter och försöker hitta broken 1310 på ebay som man kan ta delar ifrån men det känns rätt kört. Hmm, man verkar kunna grilla chippet för att få liv i det igen. Jag har precist öst på med en tändare på min men om man har tillgång till en varmluftspistol så är det ännu bättre.

Bake your graphic card back to life! | niek.be
Dell vostro 1310 död GPU - Sporthoj.com
http://mitvgratis.com/videos-fixing-a-failed-nvidia-gpu-on-[NJlgPbELL0E].cfm

Lycka till, jag återkommer med resultat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Eik:

Hur gammal är den? Under 3 år kan du nog reklamera som fabrikationsfel tror jag.

Dell gick ut med 1 års förlängd garanti mot just detta fel, men min behagade fungera ett par månader längre än så.

illern: Let me know, vore kul om det fungerade.

Ingen som vet om det går att köra CPU, ram i något moderkort som inte kostar skjortan för att slänga ihop en enkel htpc av grejerna?

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basep:

Dell gick ut med 1 års förlängd garanti mot just detta fel, men min behagade fungera ett par månader längre än så.

illern: Let me know, vore kul om det fungerade.

Ingen som vet om det går att köra CPU, ram i något moderkort som inte kostar skjortan för att slänga ihop en enkel htpc av grejerna?

Du har fortfarande rätt att reklamera i 3 år om det är ett uppenbart fabrikationsfel som i det här fallet.