Permalänk
Medlem

Jag loggade precis in på PSN, körde igång spelet och upptäckte att den senaste uppdateringen ligger på ca 600MB.
Det finns inte en chans i världen att mitt mobila bredband klarar av att ladda ner 600MB utan att "dö" någon gång så att jag måste börja om.
Det går inte ladda ner uppdateringar på datorn och installera med USB-minne? Precis som man kan med uppdateringar till konsolen.
Det hade ju varit lite smidigare i så fall.

Permalänk
Medlem

Verkar som det går, men även ganska meckigt - PS3Blog.co.za|How to Download Game Patches and Updates via Your PC

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Tack, kanske testar detta sen, hoppas bara det går att ladda ner filen genom en viss download manager jag använder mig av. Så att jag kan fortsätta nedladdningen efter att bredbandet "dött".

Annars är väl enda alternativet att ta med PS3:an till någon med en vettig anslutning och ladda ner den där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dEnnA:

GT-R V-spec, min är uppe på 492 hästar och väger 1362kg. Det kanske bör nämnas att jag har guld på alla licenser och nästan alla specialevents så du får ett hum om jag är "bra"

Jo jag har guld på alla special events utom den med skyline där har jag bara silver, å licenser har jag bara kört B iddes int köra mer då man int fick nå cash
Jag har Skyline GT-R V-spec N1 (R32) -93 med 490hk och 1224kg med sport soft å som jag sa har inte en chans att vinna kommer tvåa hela tiden.......

Skrivet av sipe46:

Jag körde med "vanliga" Z06 som jag trimmade till max(racemod) och vann ganska enkelt båda race. Tror de e onödigt att köpa zr1:an, bättre att lägga prisskillnaden på trim. Hur många hp får en max trimmad zr1 föresten? Min z06 fick ca 840 hp och vägde ca 1100 kg. Testade även Mazda Furrai (bilen som nån tipsade om tidigare i tråden) och den fungerade nästan lika bra som corvetten.

Sen jag köpte aerodelarna(vinge å nå kjolar å grejs) så fick den plötsligt 888hk hur e det möjligt? Vikt 1221kg. Den blev också rätt bättre å köra så jag vann enkelt första racet.
Innan hade den 841hk(tror jag det var) å vikt minns jag inte, om nu hästarna ökade så kanske vikten minskade?
Sen nötte jag på min B-spec tills jag blev nog hög lvl för att köra NR-A racet å vann Mazdan som sen enkelt vann andra racet på wind
Så tack för alla tips

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du "kör in" delarna, därför du får mer bhp efter ett race, upp till ett visst.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Ett tips:
Nordschleife
Valfri Premium-bil, helst snabb
Alla driving aids off
HUD off, karta off
Cockpit-view

Fyfan säger jag bara. Körde precis min 458 med 724 hästar och det var sjukt skoj. Helt annan känsla än att spela som vanligt!

Det ska lätt provas, älskar Nordschleife Vart tar man bort HUD? Ska nöta några varv med min HPA Twin Turbo Audi TT 690hk och kanonbra grepp.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk

Nån som håller med mig, att bilarna borde ha lyset på fast det är ljust. Det ser mycket mer levande ut då. Men har märkt att bilarna har lyset på när man kör på Nürburgring. Då lyser ju intrumentbelysningen så man ser bra. Brukar annars vara så mörkt så fort det blir skugga innuti bilen. SÅ man ser ju inte hastighetsmätaren/varvräknaren.

Får hoppas det kommer en uppdatering till det

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Bra start på dagen när man hittar en Charger Super Bee 426 Hemi och en Silvia 240RS hos handlaren samtidigt. Första gången jag ser någon av dem där!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Fan vad ont jag har i kroppen.. Får skylla på min X1'a.. Force Feedback 1 och ändå får jag träningsverk

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Ish:

Fan vad ont jag har i kroppen.. Får skylla på min X1'a.. Force Feedback 1 och ändå får jag träningsverk

Vad kör du med för ratt ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

G25.. Men det är bara med X1 det blir så.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Det ska lätt provas, älskar Nordschleife Vart tar man bort HUD? Ska nöta några varv med min HPA Twin Turbo Audi TT 690hk och kanonbra grepp.

Måste ha senaste uppdateringen, 1.05. Så i själva racet går du in på options så kan du ändra hud och kartinställningar där. Måste köpa den audin! Hört bara gott om den

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Skrivet av Ish:

G25.. Men det är bara med X1 det blir så.

Ah, den funkar väl fint ?

Btw, nån som vet om det stämmer att imorgon (julafton) Så kommer dom ge bort någon bil (online då dvs.) ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ah, den funkar väl fint ?

Btw, nån som vet om det stämmer att imorgon (julafton) Så kommer dom ge bort någon bil (online då dvs.) ?

Gran Turismo 5 Getting Free Limited Edition DLC for Christmas - Rejoy.se Supportforum

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Bara japanska konton som får dessa bilar då det aldrig släpptes något C.E eller S.E där.
Man lär med största säkerhet inte att kunna ge bort dessa bilar (Chrome Line-versionerna av Lamborghini Murcielago LP 640, BMW M3 Coupe och Jaguar XJ13).

Eftersom det är julafton i morgon och jag har en extra kod till ovan nämnda Jaguar XJ13 Chrome Line så får första personen som PM:ar mig den i julklapp.

Edit: musta_jokeri blev först

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd

Någon mer som märkt jul-musiken i menyerna?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Någon mer som märkt jul-musiken i menyerna?

Japp, märkte det i går kväll. Blev lite förvånad när tonerna av julhissmusik dök upp, rolig grej.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av Mute:

Eftersom det är julafton i morgon och jag har en extra kod till ovan nämnda Jaguar XJ13 Chrome Line så får första personen som PM:ar mig den i julklapp.

Edit: musta_jokeri blev först

Tackar!

Skrivet av SeF.Typh00n:

Någon mer som märkt jul-musiken i menyerna?

Jo, trevlig detalj

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Måste ha senaste uppdateringen, 1.05. Så i själva racet går du in på options så kan du ändra hud och kartinställningar där. Måste köpa den audin! Hört bara gott om den

Jo ja hittade det själv ja audin är underbar!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Fan va svårt Sebastian Loeb Rallyt är då, Någon som har tips? Jag har stängt av Traction Control men är ändå hela jävla tiden 2 sek efter brons.
Eller är det för att man kör med handkontroll som gör att det är svårt? Är så jäkla svårt att lyckas få en ordentlig sladd med bra utgång ur kurvan, för jag får bara retursladd hela tiden. Kastar snart kontrollen i golvet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aki||es:

Fan va svårt Sebastian Loeb Rallyt är då, Någon som har tips? Jag har stängt av Traction Control men är ändå hela jävla tiden 2 sek efter brons.
Eller är det för att man kör med handkontroll som gör att det är svårt? Är så jäkla svårt att lyckas få en ordentlig sladd med bra utgång ur kurvan, för jag får bara retursladd hela tiden. Kastar snart kontrollen i golvet.

Vet precis hur det är, trodde också att jag aldrig någonsin skulle fixa det.
Fick nöta ett _bra_ tag men efter många många svordomar fick man t om guld på det.
Kör också med handkontroll och är helt övertygad att det är lättare med ratt och pedaler.
Har nog inget annat tips än att nöta...

Nu sitter jag och förbannar dessa Nascar-event, blir fly förbannad på skiten. :/

Helst hade jag sett ett GT5 utan vare sig rally eller nascar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Vet precis hur det är, trodde också att jag aldrig någonsin skulle fixa det.
Fick nöta ett _bra_ tag men efter många många svordomar fick man t om guld på det.
Kör också med handkontroll och är helt övertygad att det är lättare med ratt och pedaler.
Har nog inget annat tips än att nöta...

Nu sitter jag och förbannar dessa Nascar-event, blir fly förbannad på skiten. :/

Helst hade jag sett ett GT5 utan vare sig rally eller nascar.

Ingen som tvingar dig att köra varken eller. Jag hade helst sett ett GT5 där jag kunde klara allt på första försöket... eller?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ah, den funkar väl fint ?

Btw, nån som vet om det stämmer att imorgon (julafton) Så kommer dom ge bort någon bil (online då dvs.) ?

Köpte man CE så har man ju redan LP640'n och Muerciélagon (sp?) och Jaggen kan du ju få via facebook.
Själv sitter jag på tethering via min mobil nu sen förra månaden. Har bara första patchen och ingen chans att ladda ner dem andra två som kommit

Skrivet av Aki||es:

Fan va svårt Sebastian Loeb Rallyt är då, Någon som har tips? Jag har stängt av Traction Control men är ändå hela jävla tiden 2 sek efter brons.
Eller är det för att man kör med handkontroll som gör att det är svårt? Är så jäkla svårt att lyckas få en ordentlig sladd med bra utgång ur kurvan, för jag får bara retursladd hela tiden. Kastar snart kontrollen i golvet.

Det går inte ut på att sladda? Det går ut på att ta sig fram så fort som möjligt. Eller sladdar du vigoröst på asfaltsstegen också?

edit/ Annars finns ju drifting på snö/grus

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Ingen som tvingar dig att köra varken eller. Jag hade helst sett ett GT5 där jag kunde klara allt på första försöket... eller?

Klart det inte är någon som tvingar en att köra. I bland blir man bara lite frustrerad när det är inte går som man vill.
Det är då man gnäller lite, sen när man klarar det så blir man glad. Rätt så mänskligt tycker jag.
Sen så tror jag inte att jag är ensam om att tycka att rallydelen är undermålig, eller?
Men jag tycker spelet är oerhört bra iaf annars skulle jag ju inte spela det, eller?
Har ju spelat GT sedan första delen (spelade t om Penny Racers på PS1 om någon minns det).
Och man vill ju ha så många bra varvtider, segrar, rewards och trophies som det går.

Men god jul på dig.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

Det går inte ut på att sladda? Det går ut på att ta sig fram så fort som möjligt. Eller sladdar du vigoröst på asfaltsstegen också?

edit/ Annars finns ju drifting på snö/grus

Nej klart att det inte går ut på att sladda, men de är bra svårt att inte göra på grus. Och så vet jag vet så brukar det sladdas en del i WRC-Rallyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aki||es:

Nej klart att det inte går ut på att sladda, men de är bra svårt att inte göra på grus. Och så vet jag vet så brukar det sladdas en del i WRC-Rallyn.

Skid Recovery Force hjälper om inget annat.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

yey, GT5 i julklapp! Inte någon som råkar ha en Jaguar kod över? Jag lyckas aldrig få fram någon kod

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Oj, nu har seasonal events #2 börjat.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aki||es:

Fan va svårt Sebastian Loeb Rallyt är då, Någon som har tips? Jag har stängt av Traction Control men är ändå hela jävla tiden 2 sek efter brons.
Eller är det för att man kör med handkontroll som gör att det är svårt? Är så jäkla svårt att lyckas få en ordentlig sladd med bra utgång ur kurvan, för jag får bara retursladd hela tiden. Kastar snart kontrollen i golvet.

Skrivet av Cloudstone:

Skid Recovery Force hjälper om inget annat.

Jepp Skid Recovery Force ska du ha på + ABS resten av var hur lätt som helst då :). Men som dom har sagt så ta det lugnt å försök att inte bara sladda det tar tid
Första gången jag körde var grusrallyt å då trodde jag att man skulle vara före den andra bilen i mål så jag gav upp på målrakan å "rulla" i mål på 1:53:?? lol lite förvånad jag blev när jag fick guld
Lite noobigt men jag kolla aldrig tiderna för guld, silver å brons som stod till höger tänkte inte på det

Skrivet av Mute:

Vet precis hur det är, trodde också att jag aldrig någonsin skulle fixa det.
Fick nöta ett _bra_ tag men efter många många svordomar fick man t om guld på det.
Kör också med handkontroll och är helt övertygad att det är lättare med ratt och pedaler.
Har nog inget annat tips än att nöta...

Nu sitter jag och förbannar dessa Nascar-event, blir fly förbannad på skiten. :/

Helst hade jag sett ett GT5 utan vare sig rally eller nascar.

Stäng av ABS på nascar då stängs allt annat av oxå å då e det faktiskt riktigt lätt
Sen nascar på Extreme series(visst var det på extreme eller var det på expert?) där kör du på vanliga banor så där bör man ha allt på om man e lika gasglad som mig

Jag kör oxå med kontroll

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjenare! Har stora problem med Gran Turismo Championship. Började med en Lamborghini murcielago men fick råpisk i nästan alla race. Jag läste därefter någonstans att det var en snubbe som körde det med en ferrari (kommer inte ihåg modelnamnet men det är den man kan köpa i level 14). Så jag sparade ihop pengar, sedan köpte jag ferrarin, trimmade den, och gav mig ut på banan igen i glatt humör. Denna gången vann jag faktiskt första racet! Men efter det gick det bara utför. Det känns som att lamborghinin svänger för dåligt i kurvorna, och ferrarin också fast snäppet bättre.

Så till min fråga, har jag köpt helt fel bilar för denna cupen eller är jag helt enkelt för dålig? Tar gärna emot tips på bilar eller viktiga delar i trimmet!

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD