Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S problem!

Hej! köpte min SGS idag och har tyvärr problem med att jag inte hör andra personen i samtalet. Den andra personen hör mig men jag hör inte honom/henne. Så är det något fel på min främre högtalare eller ska man göra någon inställning eller något liknade för att få det att fungera? När jag byter till den bakre högtalaren så hörs det fortfarande inget fastän att den fungerar till musik, videos etc.

Ifall den är trasig har jag rättigheter till en ny eller måste den skickas in på lagning? (köpt i mediamarkt)
Borde väl få en ny, eftersom man förväntar sig en hel telefon vid ett sprillans nytt köp?

Tack i förhand! tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

lämnar du in den inom 7 dagar från köp eller nåt sånt så har du rätt till en ny direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3nnart:

lämnar du in den inom 7 dagar från köp eller nåt sånt så har du rätt till en ny direkt.

Ok, kan en uppdatering av mjukvaran hjälpa problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakkin:

Ok, kan en uppdatering av mjukvaran hjälpa problemet?

Jo mycket möjligt, men om du har möjlighet att lämna in den inom tidsperioden för att få en ny direkt i handen skulle jag rekommendera det.

Att själv behöva fixa för att få något sprillans nytt att funka skulle jag låta bli om möjligt, säkert en smaksak dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3nnart:

Jo mycket möjligt, men om du har möjlighet att lämna in den inom tidsperioden för att få en ny direkt i handen skulle jag rekommendera det.

Att själv behöva fixa för att få något sprillans nytt att funka skulle jag låta bli om möjligt, säkert en smaksak dock.

kan bara instämma, även om det skulle gå att lösa genom massa pillande me me flasha in ny mjukvara osv. så ska den funka ur kartong. jag skulle utnyttja DOA, Dead On Arrival, vilket ger dig rätt att få en ny direkt i hand. Olika tillverkare har olika många dagar som DOA gäller, men om du köpte den i förrgår o går dit idag eller imorgon borde det vara lugnt me den tiden för samsung.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Kolla för säkerhets skull att det inte sitter plastrester från skyddsfilmen som följer med telefonen kvar över högtalaren. Har varit med om det i ett fall på en Galaxy S med exakt samma fel och det var lätt åtgärdat.

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |