Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

I-LANDSPROBLEM! Hur ska jag bränna 4k på elektronik till mitt rum?

Permalänk
Medlem

I-LANDSPROBLEM! Hur ska jag bränna 4k på elektronik till mitt rum?

Tjeenare gubbar! Jag har ett stort problem, och jag behöver mycket stabil hjälp att lösa detta!

Jag sitter med runt 4 papp som jag ska investera på teknik till mitt rum, och har då mycket svårt att besluta mig vad jag ska göra med pengarna.

Jag hoppas nu att det finns nån därute som kan hjälpa mig!

Här är kandidaterna till pengarna:

Högtalarsystem 5.1:
Philips HTS5540 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hembiopaket nån som har erfarenhet av detta system eller bättre förslag?

Systemet är nog lite tveksamt, då omgivande människor har en tendens att klaga på ljud, men det kan ändå vara aktuellt.

Ett till grafikkort:

Sitter nu på ett 5870, och kanske köper ett till sådant, fast funderar lite på ett 5970 och dra CF med

En ny boothårddisk:

Min trotjänare rasade på väg till DH, så nu ligger Windows på en röten lagringsdisk på 2 TB.Inte optimalt då den är mycket slö. Förslag mottages gärna!
Tror en 500 GB Western SATA 6 duger, men är ändå osäker.

En TV:

En 42" är max. Här blir jag jätteglad om jag får bra och billiga förslag!

Övrigt:

Annat livsnödvändigt till min datorhörna mottages med öppna armar!

Tack för att ni tog er tid!

Visa var ni har kreativiteten nu SweClockers!

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk

Var har du för tv nu då? Har du 32'' eller mindre alternativt tjocktv så skulle jag helt klart köpa en ny tv.

Ett grafikkort är du knappast i behov av.

Ett hemmabiopaket känns inte så roligt om du sitter på en sugig tv.

Permalänk

En SSD hade jag köpt iaf, OCZ V2. Resten hade jag sparat lite för att köpa en liten bättre 42 tum för kanske 5-6k.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

SSD.
Annars en ny tv.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Okej, låter mycket bra. Det lutar nog åt en SSD. Blir det så stor skillnad alltså?

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Du kommer inte känna igen din dator efter en SSD. Bästa uppgraderingen för de flesta i dagens läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Okej, låter mycket bra. Det lutar nog åt en SSD. Blir det så stor skillnad alltså?

Så in i helvete.
Hade en WD 640 Black som systemdisk innan och den är en av de snabbaste 3,5 tummarna på marknaden, (7200rpm) Bytte upp mig till en Intel X25 V, Dvs inte en av de snabbaste ssd-diskarna därute, men ojojoj vilken jävla skillnad, om jag vore du skulle jag satsa på en av ocz nya diskar, eller köra på intel x25 G2, de ligger ju ganska lågt i pris nu för 80GB.

Just my 50 cents

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Skrivet av VolvoSwe:

Okej, låter mycket bra. Det lutar nog åt en SSD. Blir det så stor skillnad alltså?

Du kommer inte klara dig utan SSD när du väl haft en

Visa signatur

7700K Delid 5.0Ghz @1.295V, GTX1080, 3333Mhz DDR4 16-18-18-36, Corsair 750RM, Corsair LE 480GB, Corsair H100i V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexsundin1:

Du kommer inte klara dig utan SSD när du väl haft en

Låter fantastiskt bra! Blir nog en SSD då! Kommer nog gå fint med min klockade propp!

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av dattuz:

Så in i helvete.
Hade en WD 640 Black som systemdisk innan och den är en av de snabbaste 3,5 tummarna på marknaden, (7200rpm) Bytte upp mig till en Intel X25 V, Dvs inte en av de snabbaste ssd-diskarna därute, men ojojoj vilken jävla skillnad, om jag vore du skulle jag satsa på en av ocz nya diskar, eller köra på intel x25 G2, de ligger ju ganska lågt i pris nu för 80GB.

Just my 50 cents

Hörde även av en god vän att Corsair gör grymma SSDs, och han kan sina prylar. Men Corsair brukar ju vara bra. Är det nån som har erfarenhet av Corsair SSD?

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Ja köp en Corsair Force, dom är bra.

Annars kan du ju spara dina 4k, du behöver dom säkert mer framöver. Fast det är ju inte lika roligt såklart.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Hade det vart mina pengar hade jag köpt en SSD, 4k räcker inte till något av det andra om man (jag) ska bli nöjd.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av VolvoSwe:

Hörde även av en god vän att Corsair gör grymma SSDs, och han kan sina prylar. Men Corsair brukar ju vara bra. Är det nån som har erfarenhet av Corsair SSD?

Satsa på OCZ, Corsairdiskarna har ganska dålig firmware.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.