Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Man kommer få såna goblin coins när man spelar genom matchmakern, typ som i LoL alltså.

Okej. låter bra. MM är ju i regel det ända jag spelar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

23410594
fyfan vilken match.
1 timme och 48 min.

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen gav mig en inbjudan innan jag köpte HoN och jag vet att jag skulle uppskattat det mycket så slänger jag ut min inbjudan som en vänlig gest. Först till kvarn, motivera (om någon vill ha den dvs).

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

bara jag som tycker att det blev sämre med hon 2,0?

Permalänk
Skrivet av kniffarn_:

bara jag som tycker att det blev sämre med hon 2,0?

Det har blivit ännu buggigare. Tyvärr. Blir så trött på de.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SalonenQuE.net:

Det spelar ingen roll på vilken bracket man spelar, för idioter och leavers finns överallt. Skillnaden är ju bara att det inte händer lika ofta desto högre man kommer, trots att det fortfarande kan hända. Jag förnekar inte att man inte kan ha otur, men om man kontinuerligt förlorar så är det väldigt populärt att skylla på medspelarna som kanske inte spelade rätt och feedade.

Men det är absolut möjligt att pubba upp sig själv i PSR. Man kan förlora en del matcher på grund av vissa medspelare, men ifall man i längden inte kan komma över 1600-1700 PSR för att man har för "dåliga" medspelare, så bör man titta på sitt eget spelande. Det är det största problemet med HoN, alltför många tror att man knappt kan bli bättre och tror väldigt högt om sig själva. Om man istället ser på sina misstag och erkänner sina svagheter och vad man kan förbättra, skulle allt bli så mycket enklare.

Jo, idioter finns det överallt. Själv är jag rätt solklar idiot, är nog bland största flamersen i HoN för att vara ärlig... har nog dampat på en och annan, typiska är väl när support köper bottle som första item och skiter i apa som man får köpa den själv.

Helt klart är det bästa sättet att lära sig spelet genom att förlora, det håller jag med till fullo. Jag har drygt 150 games played och bara 5 concedes, förstår inte hur folk hade tänkt att bli bättre om dom concedar på 15-25 min? Har förövrigt vunnit extremt många matcher som alltid varit 4/5 concede vote early game och så får jag massa skit för att jag inte concedar som vanligt...

Sen så, tror sanningen är långt ifrån att antingen är man bra eller så är man dålig och klagar på medspelarna. Sanningen är nog närmare en mixblandning av båda, folk kan vara bra, men det hindrar dom inte från att klaga på andra olyckligtvis.
---------------------------------------------------------------------------------
Aja, har lyckats pubba upp mig till 1840 iaf. Extremt jobbigt, enda tips jag har till folk är att alltid köpa wards och courier, även som carry. Wards vinner verkligen pubgames hårt, speciellt nu när man kan köpa dom styckvis tar det inte lika hårt på ens farm heller. Sen så äre pebbles mid GG dom flesta games för mig. ^^ Tråkigt när han blir bannad dock, men har har 19% pebbles så det är väl förväntat. Riktigt kul att krossa alla dessa mediokra pub-tri-lanesen med pebbles eller TB, easy burst mot alla låg levlade support heroes!

Vad som blivit extremt mycket av på sistone är dessa folk som börjar afka så fort gamet går LITE dåligt, typ att dom dör på några gånger early game, så blire "AHH This SucXX, 15 min concede GG noobteam". Personligen dör jag rätt mycket early game, och folk bara "åhh noob feeding gg he got no farm cause he died", som om jag bryr mig att jag dog 2 gånger på lanen när jag ändå har min runed axe på 15 min med magebane, bara det är i princip gg.

Folk är så naiva, kollar för mycket på killsen. Spelet är cirkulerat mest runt GPM och hur många torn man drar. De är dom faktorerna man måste ha koll på om man ska vinna spelet. Har sett hur många games som helst där t.ex. random game på honcast EG /MSI / ice / ok / empire / whateva har legat under i killsen med kanske 20-40 men ändå vänt matchen? Jo för att även fast deras carry blev gankad så han fick 0-5 i stats så hade han stabil GPM hela tiden, medan andra teamets carries inte var lika bra ricers men hade fler kills förlorade i slutändan för att deras farm inte nådde riktigt.

Permalänk

Appuru: Känner igen mig. Felet är att man spelar på för låg svårighetsgrad. Man kan dominera gamet totalt med Pebbles mid. Sen kanske det är några som total failar lane och då kan man inte riktigt påverka det själv mot 5 stycken.

Jag ska också erkänna att jag har blivit nåt djävulskt arg på vissa. Främst är det ryssar men även svenskar som spelar individuellt. HoN är inte bra för nerverna för jag är en så jävla dålig förlorare. Kan förstöra en hel dag.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

bara jag som spelar för det är kul, och inte för att få bra stats och så? förstår inte på mig de som blir arga över ett spel. Det är ju bara ett spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

bara jag som spelar för det är kul, och inte för att få bra stats och så? förstår inte på mig de som blir arga över ett spel. Det är ju bara ett spel.

Men det är inte roligt att förlora? Jag spelar för jag tycker det är roligt att vinna. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att det är roligt att förlora.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

bara jag som spelar för det är kul, och inte för att få bra stats och så? förstår inte på mig de som blir arga över ett spel. Det är ju bara ett spel.

Det är klart jag lirar för det är kul men samtidigt vill man utvecklas och vinna. Vet du något spel i hela världen man inte kan vinna på?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det är klart jag lirar för det är kul men samtidigt vill man utvecklas och vinna. Vet du något spel i hela världen man inte kan vinna på?

World of warcraft.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

World of warcraft.

(Y)

Visa signatur

Asus P7P55D-E Evo || Intel Core i5 @3,77 GHz || 4 Gb ddr3 Corsair XMS3 1333 || XFX HD 4850 Crossfire @ 690/1140 MHz

Permalänk

någon annan än jag som tycker EG spelar fruktansvärt dåligt nuförtiden?
Verkar helt ha tappat glöden iaf :/

Permalänk

Det är inte alls lika mycket EG som har spelat dåligt, mer att andra lag har blivit bättre. Speciellt MSI. Bot har blivit sjukt bra på att drafta och kan sina counterpicks, och vet precis vad dem själva behöver. EG har varit bäst alldeles för länge vilket gör att dem har slappnat av för mycket. Om de börjar öva och spela mer tillsammans lär dem kunna komma ikapp.

MSI är inte längre en one trick pony som dem var i början. Det spelar inte lika stor roll vad man bannar, dem har extremt bra back up planer ändå. Under MSI och till stor del EG är det egentligen bara en mörk jungel av claner som spelar bra, men inte tillräckligt för att trycka bort MSI från tronen.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

EG har väl tappat lite folk också ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

EG scrimmar inte alls vad jag hört, jävligt trist då MSI dragit ifrån något fruktansvärt.

Permalänk
Skrivet av Devlaska:

EG har väl tappat lite folk också ?

Det var länge sen, långt innan MSI tog in folket från iLX.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Oh en vampyr, känns skoj. Undrar hur han kommer spelas sen. Roligt med heroes som ser lite riktigt elaka ut också.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Spelat en del no-stats games men har haft problem med leavers. Gick över till matchmaking men inte bättre där...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Spelat en del no-stats games men har haft problem med leavers. Gick över till matchmaking men inte bättre där...

Lider med dig. De borde sänka leaver %. Om man lämnar 5% av sina matcher av 1000 matcher har man förstört 50 matcher. Bara jag som fattar hur jävla stört detta är? Om vi säger att 50 matcher i genomsnitt är 30 minuter, har EN leaver sabbat 1500 minuter för 4 spelare.

Asså man ska kunna spela ett spel utan att vara 10 stycken polare som spelar.

Godnatt Sweclockers.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Lider med dig. De borde sänka leaver %. Om man lämnar 5% av sina matcher av 1000 matcher har man förstört 50 matcher. Bara jag som fattar hur jävla stört detta är? Om vi säger att 50 matcher i genomsnitt är 30 minuter, har EN leaver sabbat 1500 minuter för 4 spelare.

Asså man ska kunna spela ett spel utan att vara 10 stycken polare som spelar.

Godnatt Sweclockers.

Mm, så tråkigt med leavers

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nästan aldrig några leavers i de matcherna jag spelar, ni kanske borde hosta egna games och sparka alla med över 1% leavings ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Bara jag som får lite smådamp på matchmakingen, kul att spela i ett game då psr skiljer sig med typ 400 (1500-1900) Förhoppningsvis blire bättre sen när folk spelat mer men fortfarande lite störande,tycker dom borde kunna göra så att man får spela med spelare i sin egen klass. Inte så konstigt att folk leavar då heller, kul för en 1500 att gå mid mot en 1900 och bli totaldominerad och sen är gamet pajat.

Permalänk
Medlem

Har börjat småspela HoN lite grann nu på senaste tiden. Hade ett underbart game igår med Flint ;P
Ingen som leavade, ingen som sög apa och ingen som gick själv hela tiden. Vi hade det lite kärvt i början men när vi började ganka dom så hängde dom helt enkelt inte med

Kör för det mesta matchmaking, eller no stat games när jag testar någon ny hero

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Blargh.. blir irriterad på att behöva solo PUB'a hela tiden, körde en stat reset pga leaver status och nu går det bara jätte dåligt, man blir ihop parad med tards som springer runt å tror de kan köra 1v3 i early game å feedar andra laget, lyssnar inte osv.. Samt att alla polare har slutat spela sen betan tog slut

Så om någon vill lira med en 1450ish psr snubbe som lirat sen första beta stadiet skicka ett PM

Visa signatur

Intel Core i7 875K 2.93Ghz (O.C 3.12Ghz) + Corsair H70.
Asus P7P55D-E PRO - Corsair 8GB (4x2048mb) 1600mhz
Gigabyte GF470 SoC
Fractal Design R3 Black - Corsair AX 850W.
M-Audio Delta 1010LT

Permalänk
Medlem

Herregud vad sur man blir på denna magebane som vägrade vara med i teamfights. Han gick solo i 50 minuter, bara farmade och efter en timme var han inte ens lvl 25. Han försökte med flera suicide missions där han kanske fick en kill om han hade tur men dog alltid och feedade deras bloodhunter.
Han gjorde även chipper så förbannad så chipper leavade...

När magebane dog så skyllde han alltid bort sig, antingen för att soulreaper had ksat någon kill i början av gamet, att vi hade wardat för dåligt (chipper köpte wards nästan hela tiden) eller helt enkelt att vi bara sög. Slutade med att jag som elec började ksa skiten ur honom. Hoppas han sitter hemma framför datorn och bölar!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ala, sluta sug å skyll på andra nu!!

För övrigt tycker jag S2 lyckats rätt bra med nya matchmaking, så länge man inte letar hög lvl med 4-5 spelare så är det sällan över 1 min kö..

Att MMR är så mycket mer sammanpressad än PSR ger också lite roliga matchups
Fick möta en 5manna stack med Freshpro, H4nn1, Black, Twizta (på alt JukenukeM) och en till (glömt vem sista var).. Va lite kul, synd att vi bara hade en 4 man stack i den matchen.. När ja kommer hem från jobbet kan ja lägga upp screen på min Firstblood på H4nn1

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt att äntligen fått min svenska flagga...

Ska nu ha scorpion magnus... så jävla cool!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

I matchmaking. Man hamnar med 4 personer från en clan och möter pubs. En i motståndarlaget leavar.
Jag är BH och går mid och när jag totaläger arachna mid med 60 denies första 15 minuterna. Sidolanesen går dåligt. Dom börjar äga oss mer och mer, klanen suger skit. Ingen av dom köpte wards eller courier trots att vi hade Plague i laget som, vad jag förstått, är wardho.
Slutar med att vi förlorar 5v4 och vi har 4 teammates och en random (jag) mot 4 pubs....

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare