AMD släpper Mecha Rampage – Nvidia sågar

Permalänk
Medlem

grejen var att väldigt mycket var automatisk animerat. så gott som allt "debree" var automatiskt skapat(tekniken är väll inte så mogen) och filmen riktade sig till utvecklare som inte vill ha en gäng animerare som animerar och ritar allt. Jag menar 3dmark har ju tagit antal år o den här gjordes på en vecka. jag menar hur snyggt tror ni 3dmark 11 var en vecka in i utvecklingen?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

AMD förlorade just en framtida kund -> NVIDIA all the way!
God jul på er alla!

Visa signatur

Corsair Obsidian 700D || Asus P8P67 Deluxe (v1204) || Intel Core i7-2600k @ 4.0GHz || Corsair H70 || Corsair Vengeance™ 8GB DDR3 1600MHz
XFX Radeon HD6970 (v11.2) || Samsung Spinpoint F3 1TB || LG Bluray BD-RE || Corsair HX 850W || Zalman MFC1 Plus Fan Controller

Permalänk
Entusiast
Skrivet av M9A2:

AMD förlorade just en framtida kund -> NVIDIA all the way!
God jul på er alla!

Så du köper varor enbart baserats på snyggaste förpackningen? Det är ju också ett sätt att prioritera...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Måste iallafalll hålla med Nvidia gubbarna denna gång. Det var ju långt ifrån vackert även fast man såg att det låg ny teknik bakom det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Demot kanske rent tekniskt sett fyller sin funktion men AMD får faktiskt skylla sig själva om de inte orkar anstränga sig mer än så här.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Vi får väll skylla på att det vart något fel vid namnbytet från ATi till AMD, ATi har nästan alltid haft fina i alla tider och nu AMD med gräsligaste ever

Permalänk
Medlem

Håller med där om att det ser ut som något som kör med DX 8/9.
Men AMD kan såga nVIDIA, AMDs grafikkort kör totalt över nVIDIAs alla produkter i alla prisklasser.

ÄNTLIGEN så har vinden vänt för AMD, och de slipper att stanna nere pga alla förluster.
Så småningom så kommer AMD att kunna utmana Intel också för vem som säljer mest CPU/per prestanda.

AMD har alltid varit billigare än Intel, när AMD börjar utmana Intels prestanda fast med AMDs prisklass, då kommer Intel ha problem med försvunnen kundkrets.

AMD kommer att börja tillverka hydrid processorer (CPU/GPU integrerat på en socket),
de kommer att kunna utmana Intel redan 2012, i allafall gällande processorerna på minidatorer då AMDs processorer kan ge användarna något som dagens och morgondagens Intel processorer inte kan - kraft för HD-film och spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M9A2:

AMD förlorade just en framtida kund -> NVIDIA all the way!
God jul på er alla!

Yeah, nVIDIA all the way.. DOWN!

crash 'n' burn baby, the nVIDIA way makes it possible.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Men AMD kan såga nVIDIA, AMDs grafikkort kör totalt över nVIDIAs alla produkter i alla prisklasser.

ÄNTLIGEN så har vinden vänt för AMD, och de slipper att stanna nere pga alla förluster.
Så småningom så kommer AMD att kunna utmana Intel också för vem som säljer mest CPU/per prestanda.

AMD har alltid varit billigare än Intel, när AMD börjar utmana Intels prestanda fast med AMDs prisklass, då kommer Intel ha problem med försvunnen kundkrets.

AMD kommer att börja tillverka hydrid processorer (CPU/GPU integrerat på en socket),
de kommer att kunna utmana Intel redan 2012, i allafall gällande processorerna på minidatorer då AMDs processorer kan ge användarna något som dagens och morgondagens Intel processorer inte kan - kraft för HD-film och spel.

Instämmer \,,/o.o

Visa signatur

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Zotamedu:

Så du köper varor enbart baserats på snyggaste förpackningen? Det är ju också ett sätt att prioritera...

Tyvärr så är det betydligt vanligare än du tror.

nVidia har förstått det här med att skapa ett stark varumärke och att alltid visa en finputsad yta vilket gör att den mindre insatte lätt blir förvillad. AMD är ett lite mer teknikinriktat företag, de satsar inte alls lika aggresivt på att hålla en finputsad yta och att sälja sitt varumärke.

PS. Därmed inte sagt att jag personligen är något större fan av detta "lurendrejeri" men vi lever i ett konsumersingssamhälle. DS.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

HAHAHA!!!
Nvidia är besvikna?!
"Just tested Mecha Rampage demo and I'm very disappointed. It should be DX11 tech demo, but it looks like DX8/9 with 10 years old physics."

Det låter mycket underligt det där, är nvidia besvikna för att de tycker att amd borde gjort något ännu bättre och farligare till nvidias nackdel?

Skärpning nvidia!

Jag får dock hålla med, tyckte inte det var imponerande. Å andra sidan har jag inte blivit imponerad av vad nvidia har släppt heller.

Tyckte inte det var inponerande men roboten var bra, Men jag spelar spel och rekomenderar hårdvara efter prisklass / prestanda och jag hade väntat mig mer av minna minna motståndare än dett, har ett 480 nu men hade 5770 innan om jag är besviken, de borde inte släpt demon eller släppt den med en mycket tydlig beskrivning av vad de vill visa. Mitt svar på ditt inlägg

EDIT2
Komment till ovan (Dinoman)
Nvidia hade/har "nVIDIA they way it is ment to be played". Hade 9700 och 9800 på den tiden så jag sa "ATI they way it is ment to be seen". ((LITE of topic))

EDIT3
Men o andra sidan, de som kollar på dessa demos, kollar/läser reviews. Och sådana som jag rekomenderar snarare de vi ser där, till vänner och bekanta. Tvivlar på att en vanlig svensson ser denna demo. Men att folk tittar på kartongen kan jag inte säga emot, även om minna vänner och bekanta hällre frågar nägon som de litar på.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av hACmAn:

....EDIT2
Komment till ovan (Dinoman)
Nvidia hade/har "nVIDIA they way it is ment to be played". Hade 9700 och 9800 på den tiden så jag sa "ATI they way it is ment to be seen". ((LITE of topic))

Ok, du får skicka in det som slogan-förslag till AMD.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Allow me to laugh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Du kan väll du peka ut vad det är dom vill visa med denna "demo".

200+ ljuskällor, Ambient occlusion, high ress shadow maps, 2x+ ray tracing interations tillsammans med physics effected particles and objects.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken