Glömt inloggnings uppgifter på administratörkontot

Permalänk

Glömt inloggnings uppgifter på administratörkontot

Hejsan SweC!

Jag har ett stort problem ..
Jag har glömt mitt inloggnings lösenord på Administratörs kontot på min bärbara dator. Den kör vista. Har sökt länge på google utan svar och har försökt med hundratals lösenord. Det enda jag har hittat är att jag kan köra en systemåterställning ifall man har bränt skivorna som man borde och ska göra när man köpte datorn ...
Självklart så har jag inte gjort detta ... Finns det något annat sätt att komma in på administratörs kontot och stänga av själva administratörs rättigheten för kontot?
Denna tråd är min sista utväg annars får det bli en systemåterställning (vilket jag helst inte vill eftersom jag har filer på kontot som jag gärna vill ha).
Tacksam för hjälp och tips!

Mvh Jonas

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk

Åhh ... Hjälp mig alltså! Herregud!

När jag gick in på Recovery Manager (jag har en HP data) för att kolla så jag kan bränna dessa skivor så behöver man administrations lösenordet ...
Jag sitter verkligen i klistret ...

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Googlat på "Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset" ? MSDART

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BryngeL95:

Hejsan SweC!

Jag har ett stort problem ..
Jag har glömt mitt inloggnings lösenord på Administratörs kontot på min bärbara dator. Den kör vista. Har sökt länge på google utan svar och har försökt med hundratals lösenord. Det enda jag har hittat är att jag kan köra en systemåterställning ifall man har bränt skivorna som man borde och ska göra när man köpte datorn ...
Självklart så har jag inte gjort detta ... Finns det något annat sätt att komma in på administratörs kontot och stänga av själva administratörs rättigheten för kontot?
Denna tråd är min sista utväg annars får det bli en systemåterställning (vilket jag helst inte vill eftersom jag har filer på kontot som jag gärna vill ha).
Tacksam för hjälp och tips!

Mvh Jonas

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Vad du behöver.

EDIT: Och ärligt talat, första träffen på google nämner det här alternativet.
http://www.google.se/search?q=change+administrator+password+vista

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.