Permalänk
Medlem

Razer Switchblade

Någon mer än jag som sett att Razer lanserat dator?

Jag tror på den, allt annat Razer har gjort har dom ju lyckats med så..

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=UiQ0AnlfBu4&feature=sub

Tangentbord som ANPASSAR sig efter spel/aktivitet. Verkar helt awesome tycker jag.

Portabel och är ganska liten, men ändå med ett fullstort tangentbord och multitouch skärm.

Priset okänt ännu så vitt jag vet. Men risken är stor att man införskaffar sig en...

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Medlem

Såg det nyss på youtube, och fyf*n så grymt det verkar. Tror inte många kommer bry sig speciellt mycket om priset på denna, då den är grym på väldigt många sätt.

Permalänk
Medlem

Gissar på att priset kommer ligga på över 8000kr. Ser inte riktigt varför man skulle välja den här framför en hyffsad bärbar dator.
Nu vet jag inte om de sa någonting vettigt i videon, jag kollade bara på videon.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Atom känns ju inte helt okej att sätta i en "speldator"...

Visa signatur

Asus EeePC 1215n

Permalänk
Medlem

Den ser tjock ut nog för att rymma ett fullsize grafikkort. Det vore nice.

EDIT: Ha ha, såg en bild med händer med nu. Den är ju mycket mindre än jag trodde...

Permalänk
Medlem

hahahahaha ATOM CPU skämtar dom det finns i netbooks som kosta 2k dom ha bara gjort nice utseende den komma la knappt klara 1.6....pinsamt

Permalänk
Medlem

Med tanke på vilka spel som visades i videon så verkar den ju knappast vara inriktad på de som vill köra Crysis 2 / Cod: BO och liknande spel.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joskara:

Den ser tjock ut nog för att rymma ett fullsize grafikkort. Det vore nice.

EDIT: Ha ha, såg en bild med händer med nu. Den är ju mycket mindre än jag trodde...

7" enligt Sweclockers nyhet.

Permalänk
Medlem

Jag tror den kommer vara rätt bra iaf.. svårt att tänka mig att Razer helt plötsligt gör något halvhjärtat

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquuuz:

Jag tror den kommer vara rätt bra iaf.. svårt att tänka mig att Razer helt plötsligt gör något halvhjärtat

Med tanke på att de satt och lirade Quake Arena, Warcraft 3 och WoW på lägsta settings i 1024x600 med lite lagg. Så lär det inte vara allt för bra hårdvara i den. Dock skärmen och tangentbordet som är det intressanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Med tanke på att de satt och lirade Quake Arena, Warcraft 3 och WoW på lägsta settings i 1024x600 med lite lagg. Så lär det inte vara allt för bra hårdvara i den. Dock skärmen och tangentbordet som är det intressanta.

Kanske ska ha i åtanke att denna dator är inte byggd för att sitta o hardcore spela hemma natten lång, byggd för att kunna spela när du INTE är hemma, typ på bussen, tåg och sånt. Så känns ganska dumt att dom ska sätta värstinggrejer i sånt som inte är meningen att vara "masterdatorn"

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk

vill ha :c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquuuz:

Kanske ska ha i åtanke att denna dator är inte byggd för att sitta o hardcore spela hemma natten lång, byggd för att kunna spela när du INTE är hemma, typ på bussen, tåg och sånt. Så känns ganska dumt att dom ska sätta värstinggrejer i sånt som inte är meningen att vara "masterdatorn"

Det vet jag mycket väl, det är i princip en netbook med pekskärm och coolt tangentbord. Dock är det till större del tangentbordet som är intressant, som anpassar sig efter vilket program som körs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Det vet jag mycket väl, det är i princip en netbook med pekskärm och coolt tangentbord. Dock är det till större del tangentbordet som är intressant, som anpassar sig efter vilket program som körs.

Joo, tangentbordet är ganska coolt Undra om dom kommer att släppa ett fullstort sådant tangentbord, det hade nog sålt ganska bra..

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquuuz:

Joo, tangentbordet är ganska coolt Undra om dom kommer att släppa ett fullstort sådant tangentbord, det hade nog sålt ganska bra..

Art Lebedev släppte ju ett för typ 3 år sen, full-size tangentbord med OLED-display på varje knapp, kostar dock 15-16 000kr.

Permalänk
Medlem

Kan säga att Swifty (ni som spelar wow borde veta) Har provspelat på denna och han gav thunbs up!

Visa signatur

Citera för svar!