Permalänk
Medlem

HTPC/server

Jag bestämde mig under hösten för att det var jobbigt att alltid behöva koppla in min bärbara dator till TVn och receivern för att titta på film och att dra en kabel från sovrummets stationära dator skulle kosta nästan hälften av en ny dator.

Först blev det ett försök med mina gamla datordelar för att se om jag kunde för att sedan köpa nyare delar. Det som nu finns i datorn är:

MB: MSI 880GM-E41
CPU: AMD Athlon2 X2 250 (ej klockat)
CPU-cooler: Scythe Shuriken
PSU: FD Integra 400W
RAM: 2gb A data 1333MHz
HDDs: WD Green power 2TB, Samsung 750Gb (kkommer inte ihåg namn då den är gammal)

Iden för datorn var att den inte skulle synas och helst inte höras samt ha god möjlighet till att ta emot flera HDDs och ev grafikkort mm om jag vill uppgradera i framtiden. Då jag har en IKEA expedit (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10103088) som TVn står på så blev grunden till datorn ett skåp gjort för denna hylla.

Jag ber om ursäkt för den dåliga kvaliten på bilderna då jag endast har en mobilkamera.

HTPC/server

Permalänk
Medlem

Uppfinningsrikt, snyggt jobbat

Permalänk
Medlem

Bra ide, fast du skulle ha gjort det ordentligt

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Det var de ljuvaste borrningarna jag någonsin skådat.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Datorer i möbler är najs!

Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3

Man kan ju köra in fläktar för extra kylning var som helst.

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Det var de ljuvaste borrningarna jag någonsin skådat.

Saknade en Like-knapp där.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Haha, hört talas om sticksåg? Alternativt vanlig, mindre såg?

Bra tanke, men uselt genomfört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Bra ide, fast du skulle ha gjort det ordentligt

Skrivet av mini-ryttge:

Det var de ljuvaste borrningarna jag någonsin skådat.

Skrivet av Rymdvanilj:

Saknade en Like-knapp där.

Skrivet av huttala:

Haha, hört talas om sticksåg? Alternativt vanlig, mindre såg?

Bra tanke, men uselt genomfört.

Jag vet att det inte ser så bra ut inuti men avsaknad av andra verktyg än borrmaskin och skruvmejsel skapar vissa problem och som sagt för mig är faktumet att ha den igång viktigare speciellt med tanke på var jag brukar hitta min tumme

Permalänk

Ja men man kan ändå få bra mycket snyggare hål med en borrmaskin än det som du har gjort. Du skulle ha gjort just bara hål som ett fläktgaller istället. Visst blir det inte lika mycket luftflöde, men bra mycket enklare.

Och sista bilden, inte så konstigt att det inte syns något om du har skärmen på i ett mörkt rum

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!