Permalänk
Medlem

Partition

jag har en 320GB hårddisk som ja delat upp i en 40 Gb där ja har program och den andra partitionen har ja musik på. problemet är att ja har fullt nu på 40Gb, och ca: 80 gb ledigt på den andra. ja vill INTE formatera om datan och fick höra att man kan ändra partitionerna utan att göra det. någon som kan hjälpa mig ?

Permalänk
Hedersmedlem

OS? Diskrensat och tagit bort återställningspunkter?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

OS? Diskrensat och tagit bort återställningspunkter?

va? ja har OS på 40 GB. och vill bara göra den större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raze14:

va? ja har OS på 40 GB. och vill bara göra den större.

VILKET operativsystem? Att det ska var så svårt att berätta om sitt system man vill ha hjälp med. Då hade du fått svar direkt utan trollande och baschande.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

VILKET operativsystem? Att det ska var så svårt att berätta om sitt system man vill ha hjälp med. Då hade du fått svar direkt utan trollande och baschande.

jaha, oj haha. har w7 ultimate 64 bit.

Permalänk
Medlem

Det du behöver göra är att minska den sekundära partitionen först (Krymp volym). Sedan expanderar du den primära (Utöka volym). Allt kan du göra med de inbyggda funktionerna i Windows 7 via diskhanteraren, eller mha kommandot diskpart.
För detaljerade instruktioner kan du googla på t.ex "change partition size windows 7" eller liknande.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det du behöver göra är att minska den sekundära partitionen först (Krymp volym). Sedan expanderar du den primära (Utöka volym). Allt kan du göra med de inbyggda funktionerna i Windows 7 via diskhanteraren, eller mha kommandot diskpart.
För detaljerade instruktioner kan du googla på t.ex "change partition size windows 7" eller liknande.

hm, ja kom så långt att ja krympte den stora delen. men kunde inte utöka min 40 gb :S

Permalänk
Medlem

Använd diskpart. Googla för instruktioner.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net