Permalänk
Medlem

väldigt efterlängtat alltid lika kul att se dig fixa ihop massa saker. Glöm förtusan inte kameran å gärna extra batteri x) vi vill ju inte missa något

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Det här ska bli riktigt kul, sett fram emot det sedan det förra galleriet blev avbrutet. Jag kommer dregla av avundsjuka när du är klar ^^ Men eftersom du ändå håller på och lägger ut bilder på sweclockers och så, fokusera ändå på det roliga i datorbyggandet. Kan bli lite svårare när man för en logg faktiskt. Fast det förstår du nog själv vid det här laget ^^

Good luck Chuck... eller Jimmy var det?

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LoTex94:

Ska bli kul att se fram emot, men hur gick det för V2?

Baserat på hans egna kommentarer i V2 tråden så; Efter V1 gjorde han ett försök med lite annan hårdvara då det inte riktigt blev som han ville med V1, tyvärr gick det snett någonstans och han valde istället att sälja av all ackumulerad hårdvara och scratchstarta. Min gissning är att han ursprungligen redan i V2 ville göra ett eget chassi men gick vidare med ett existerande för att till slut ångra sig och vägra kompromissa. Därav V3. det var också ett par vändor där han försökte få till sponsorskap som han pratade på.

Men, han kanske själv svarar dig efter helgen då han sagt att han är bortrest tills dess. Bara summerade lite från V2 tråden så det är ju inte nödvändigtvis rätt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kommer bli grymt!

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

du gillar att berätta att du tar hundratals lån för att förlänga din e-penis med saker för mycket pengar va ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

du gillar att berätta att du tar hundratals lån för att förlänga din e-penis med saker för mycket pengar va ?

Onödig kommentar!

On topic: Kommer följa detta helt klart! Hoppas på riktigt häftiga lösningar i chassit och grymma komponenter!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

du gillar att berätta att du tar hundratals lån för att förlänga din e-penis med saker för mycket pengar va ?

p17 får väl ersätta p12 på detta forum.

väntar med spänning på det nya galleriet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

du gillar att berätta att du tar hundratals lån för att förlänga din e-penis med saker för mycket pengar va ?

Det är sådana här kommentarer som gör att han inte vill fortsätta med att lägga upp gallerier på sina byggen.
Vissa har mycket pengar och det är upp till dem att göra vad de vill med dem. Om du inte tror på att man kan ha pengar utan lån så är det dags att kolla på den här: http://www.youtube.com/watch?v=98gKjy2rvnE&feature=related

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

du gillar att berätta att du tar hundratals lån för att förlänga din e-penis med saker för mycket pengar va ?

cp du är om man har en hobby så har man. han lägger nog lika mkt procentuell peng av sin förmögenhet som d lägger på datorn. TOMTE

Ska bli fett kul att följa detta

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem

Det här ser jag fram emot, har väntat sedan v2

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vart vill du komma?

hans barn och fru klarar sig med mycket enklare/billigare datorer men ändå köper han värting datorer bara för att

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

hans barn och fru klarar sig med mycket enklare/billigare datorer men ändå köper han värsting datorer bara för att

word! äntligen nån smart på forumet

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

hans barn och fru klarar sig med mycket enklare/billigare datorer men ändå köper han värting datorer bara för att

Skrivet av flipp3n:

word! äntligen nån smart på forumet

Helt fel, hade ni läst i tidigare gallerier så hade ni vetat hur det ligger till. Han ska inte behöva dra hela historien varje gång.
Det är så att han har ett stort datorintresse, dock delas det inte av hans familj. Han hade gärna köpt en über-dator till sin son, men sonen är mer intresserad av sitt xbox.
Ni kan ju sluta med era kommentarer för jag antar att ni inte hade tackat nej till sådana system om ni hade pengarna.
Kolla på dokumentären som jag länkade till innan, vissa har pengar och de är inte sämre personer för det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Kan inte alla avundsjuka tomtar som sitter och gnäller och klagar lämna den här tråden för gott?
Snälla förstör inte för oss andra som är intresserade.

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk

Du ska väl vänta på Sandy bridge Extreme? Blir det fyra GTX580 eller 6970?

Ser fram emot bygget.

edit: Q4 för extreme..... 2600K kanske?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Helt fel, hade ni läst i tidigare gallerier så hade ni vetat hur det ligger till. Han ska inte behöva dra hela historien varje gång.
Det är så att han har ett stort datorintresse, dock delas det inte av hans familj. Han hade gärna köpt en über-dator till sin son, men sonen är mer intresserad av sitt xbox.
Ni kan ju sluta med era kommentarer för jag antar att ni inte hade tackat nej till sådana system om ni hade pengarna.
Kolla på dokumentären som jag länkade till innan, vissa har pengar och de är inte sämre personer för det.

Svarade bara på frågan

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Jag är grymt taggad! Har längtat länge på ett nytt projekt från dig

Men var gjorde du av din mac ?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

jag hoppas på 3 stycken 2560 x 1600 skärmar i detta bygget ;$ skulle vara sjukt... och sjukt krävande... men med tanke på tidigare byggen har det inte direkt varit ett problem

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk

Ser fram emot allt, men speciellt chassibygget.. Låter som en intressant ide att ha med lite krom, om det va de du mena

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Helt fel, hade ni läst i tidigare gallerier så hade ni vetat hur det ligger till. Han ska inte behöva dra hela historien varje gång.
Det är så att han har ett stort datorintresse, dock delas det inte av hans familj. Han hade gärna köpt en über-dator till sin son, men sonen är mer intresserad av sitt xbox.
Ni kan ju sluta med era kommentarer för jag antar att ni inte hade tackat nej till sådana system om ni hade pengarna.
Kolla på dokumentären som jag länkade till innan, vissa har pengar och de är inte sämre personer för det.

WORD!

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli ett bygge att följa, det som kommer i detta galleri får min dator att se ut som en miniräknare. Riktigt kul att se att det finns lite entusiaster som vågar bygga drömdatorn. Håller med, klart det är irriterande när man delar med sig av ett sådant kul bygge att folk kommenterar negativa kommentarer. Uppdatera Väntar ivrigt.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

hans barn och fru klarar sig med mycket enklare/billigare datorer men ändå köper han värting datorer bara för att

Får jag fråga dig hur du har den insikten? Hans fru kanske jobbar med krävande program för att redigera bilder eller något annat program och hans barn kanske inte alls klarar sig dom heller.
Tycker att du kan uttala dig om sånt du faktiskt vet något om och inte anta skit för att få känna dig "delaktig" här på forumet.

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Blir det någon update idag eller?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av MR Axis:

Första bilden kommer på måndag, där datorn kommer vara, och denna gång kommer jag bygga eget chassi, helt från skratch, jag har ritningar på hur det skall se ut, skall bara skaffa matrealet till dety o börja.

Wet Dream V.3

Hoppas verkligen att det kommer något snart så det inte blir som Wet Dream 2..

Permalänk
Medlem

Kom igen nu! Vi vill se lite feta prylar som får alla andra sweclockare att likna en påse bajs

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Vad är det som man ska bli avundsjuk på?

Visa signatur

Grimmer (CAD/CAM ingenjör).

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmer:

Vad är det som man ska bli avundsjuk på?

Svårt att läsa texten?

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem

Haha,

Det började bra iaf!

Permalänk
Skrivet av NorteX:

Haha,

Det började bra iaf!

+1

Har du redan lagt ner bygget? Ett tips är inte säga en sak om man inte tänker hålla den, har gått 4 dagar nu. Förmodligen är du så upptagen med bygget att du inte har tid att logga in.. (får man hoppas iallafall)