www.elgreen.se - billigt, hur säkert?

Permalänk

*Tummen upp!*

Permalänk
Medlem

Åhåå!
Blir till att skicka iväg en beställning efter jul, vad glad man blir när man får reda på såna här sidor.

Permalänk
Antielefant

*whistles*

G73JW för 10990:-? Synd att man redan har en...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av benzinlol:

Hämtade nyss ut paketet, och i paketet så låg det en tegelklump sorgligt men

HAHA, nee skojjar bara Datorn var i paketet och alla saker följde med ( laddare etc ) Specsen som dom gav ut på hemsidan stämmer även Fick även med en lapp, God jul och gott nytt år!

Fick man veta vad det varit för "fel" på den innan?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Fick man veta vad det varit för "fel" på den innan?

Nix, men det är inget ni borde oroa er över. Det står ju att dom ser så gott som nya ut.

Det stämmer, enda skavanken på mina dator var under datorn, det var en repa där, men annars är den helt ny överallt.

Permalänk
Medlem

Känns som att ett företag som detta skulle tjäna på att ha faktura som betalningsalternativ. Är det verkligen så svårt att fixa? Det finns ju andra företag att anlita som fixar hela köret, typ Klarna, det är väll nått sånt?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av JoBu:

Känns som att ett företag som detta skulle tjäna på att ha faktura som betalningsalternativ. Är det verkligen så svårt att fixa? Det finns ju andra företag att anlita som fixar hela köret, typ Klarna, det är väll nått sånt?

Har pratat med dom angående det, det kommer dyka upp någon gång efter nyår.

Det står även tidigt i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benzinlol:

Har pratat med dom angående det, det kommer dyka upp någon gång efter nyår.
Det står även tidigt i denna tråd.

Jo jag såg det men det ökar ju knappast trovärdigheten. Är ju mycket möjligt att detta är ett seriöst företag men att de skriver att de kommer fakturabetalning någon gång i framtiden spelar ju absolut ingen roll.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Jag är också intresserad av att köpa en dator där och har god möjlighet att åka till deras lokal i Nacka.

Ska kontakta dem för info och ta reda på om det ens går att köpa och få varan direkt i hand (vet inget om någon fysisk butik).

Är väldigt osäker då det inte finns så många goda omdömen samt efter hur seriöst det verkar vara. Skulle aldrig betala i förskott t ex. Vad finns det för risker med att betala med postförskott?

Permalänk
Skrivet av Celeritax:

Jag är också intresserad av att köpa en dator där och har god möjlighet att åka till deras lokal i Nacka.

Ska kontakta dem för info och ta reda på om det ens går att köpa och få varan direkt i hand (vet inget om någon fysisk butik).

Är väldigt osäker då det inte finns så många goda omdömen samt efter hur seriöst det verkar vara. Skulle aldrig betala i förskott t ex. Vad finns det för risker med att betala med postförskott?

Yes, du kan åka direkt till deras butik och handla, om jag har rätt.

Jadu, ända risken det är med Postförskott är att dom kanske skickar en tegelklump, men om ni är osäkra ring till asus och fråga om det är en seriös säljare. Dom har oftast svaret

Permalänk

Fick just veta lite om öppettiderna till deras butik genom mailkontakt.

"Vi har stängt röda dagar annars öppet vardagar 9-16:30 lunchstängt 12-13" - Fredrik/El Green

Hittade inget info om det på hemsidan så jag tänkte att jag kunde dela med mig här.

Permalänk
Skrivet av Celeritax:

Fick just veta lite om öppettiderna till deras butik genom mailkontakt.

"Vi har stängt röda dagar annars öppet vardagar 9-16:30 lunchstängt 12-13" - Fredrik/El Green

Hittade inget info om det på hemsidan så jag tänkte att jag kunde dela med mig här.

Hehe

Blir det något köp?

Permalänk

Nej, datorn jag ville ha fanns inte i lager.

Åker bara dit om jag med säkerhet vet att den finns. Ska skicka email sen i mellandagarna och se om den finns, om ja, då tar jag mig tiden och åker upp dit.

Vill bara lägga till att jag har kontaktat Asus via den svenska supporten. De har godkänt El Green AB som en återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Vad får man för garanti på sina köp där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolfBlom:

Vad får man för garanti på sina köp där?

Det står i spec. för varje dator.
Rekonditionerad, 6mån.

Permalänk
Medlem

Hur pass mycket varierar sortimentet över tid? Just nu har dom ingen dator som passar mig men skulle man tjäna på att bokmärka sidan och kolla titt som tätt?

Permalänk
Skrivet av Smithy:

Hur pass mycket varierar sortimentet över tid? Just nu har dom ingen dator som passar mig men skulle man tjäna på att bokmärka sidan och kolla titt som tätt?

Ja, de får ju in datorer hela tiden och eftersom de inte är i 100% nyskick så är de förstås billigare än splitternya från andra butiker.

De får in nya laptops då och då beroende på vad Asus skickar skulle jag tro, det är nog inte alltid säkert långt i förväg exakt vilka modeller som kommer in. De skulle hursomhelst få in en del modeller som fanns tidigare nu i veckan.

Det är 6månaders tillverkargaranti från Asus.

Permalänk
Skrivet av Celeritax:

Ja, de får ju in datorer hela tiden och eftersom de inte är i 100% nyskick så är de förstås billigare än splitternya från andra butiker.

De får in nya laptops då och då beroende på vad Asus skickar skulle jag tro, det är nog inte alltid säkert långt i förväg exakt vilka modeller som kommer in. De skulle hursomhelst få in en del modeller som fanns tidigare nu i veckan.

Det är 6månaders tillverkargaranti från Asus.

Som sagt, man kan nästan tro att dem är nya, fast att jag fick den som det var bluescreen på direkt. Men det var inga problem att skicka tillbaka den och få en ny tillbaka.

Permalänk
Skrivet av benzinlol:

Som sagt, man kan nästan tro att dem är nya, fast att jag fick den som det var bluescreen på direkt. Men det var inga problem att skicka tillbaka den och få en ny tillbaka.

VARNING! Skulle inte råda er att köpa härifrån utav min erfarenhet, jag kanske bara haft otur?
Köpte en Asus k70 och när jag fick den = trasig från första början.
Sedan så skickade jag in den, då skickade dom en annan. Den var ju bra den funkade tills nu, -.-

Så ja, kanske bara haft otur inte vetja. Ska iallafall ta tillbaka pengarna.

Permalänk
Skrivet av benzinlol:

VARNING! Skulle inte råda er att köpa härifrån utav min erfarenhet, jag kanske bara haft otur?
Köpte en Asus k70 och när jag fick den = trasig från första början.
Sedan så skickade jag in den, då skickade dom en annan. Den var ju bra den funkade tills nu, -.-

Så ja, kanske bara haft otur inte vetja. Ska iallafall ta tillbaka pengarna.

Vad är det för fel på denna som du har nu då? Det var bluescreen på första va?

Permalänk
Skrivet av Walter0523:

Vad är det för fel på denna som du har nu då? Det var bluescreen på första va?

Inga program funkar, samt att jag inte ens har fått tillbaka mina pengar som jag la ut på att skicka datorn till dom.

Permalänk

Surt.

Jag har då beställt en dator därifrån som fakturerades idag, så jag antar att den även skickades idag. Ska bli spännande att se hur länge den håller.

Permalänk
Skrivet av Walter0523:

Surt.

Jag har då beställt en dator därifrån som fakturerades idag, så jag antar att den även skickades idag. Ska bli spännande att se hur länge den håller.

Mjo, vilken beställde du?

Permalänk
Skrivet av benzinlol:

Mjo, vilken beställde du?

Asus N73JN

Permalänk
Skrivet av Walter0523:

Asus N73JN

Okej, hoppas du har tur med den iaf

Permalänk
Skrivet av benzinlol:

Okej, hoppas du har tur med den iaf

Hoppas det.

Vanligtvis brukar rekonditionerade grejer hålla (har även en PSP 3000 som är rekonditionerad av Sony som fungerar hur bra som helst), jag tror att du bara haft extremt med otur.

Men man blir ju lite osäker på Asus kunskap att rekonditionera elektronik när man läser vad du skriver, ElGreen är ju trots allt bara återförsäljare. Det är ju inte dom som är syndabocken i fallet med en trasig dator.

Permalänk
Skrivet av Walter0523:

Hoppas det.

Vanligtvis brukar rekonditionerade grejer hålla (har även en PSP 3000 som är rekonditionerad av Sony som fungerar hur bra som helst), jag tror att du bara haft extremt med otur.

Men man blir ju lite osäker på Asus kunskap att rekonditionera elektronik när man läser vad du skriver, ElGreen är ju trots allt bara återförsäljare. Det är ju inte dom som är syndabocken i fallet med en trasig dator.

HANDLA INTE DÄRIFRÅN!! Dom verkar ha väldigt svårt att betala tillbaka ens pengar.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av benzinlol:

VARNING! Skulle inte råda er att köpa härifrån utav min erfarenhet, jag kanske bara haft otur?
Köpte en Asus k70 och när jag fick den = trasig från första början.
Sedan så skickade jag in den, då skickade dom en annan. Den var ju bra den funkade tills nu, -.-

Så ja, kanske bara haft otur inte vetja. Ska iallafall ta tillbaka pengarna.

Med tanke på att det är Asus själva som står bakom tar jag din post med en nypa salt, då jag även sett ett antal datorer köpta från Elgiganten och MediaMarkt vara döda i samband med uppackning ur kartong

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd

ELgreen

Skrivet av benzinlol:

HANDLA INTE DÄRIFRÅN!! Dom verkar ha väldigt svårt att betala tillbaka ens pengar.

Tråkigt nog har den här kunden fått en dator med problem. Vi har tagit tillbaka datorn och återbetalt kunden. I det här fallet fick vi inte tillbaka datorn från schenker förens i fredags 14:e januari och betalade tillbaka samma dag. Jag tror att ni förstår att vi inte kan återbetala innan vi fått tillbaka produkten.

Överlag har kvalitén på de rekonditionerade datorerna från Asus varit bra men självklart finns det en viss felprocent ändå.

Fredrik / EL Green

Permalänk
Skrivet av ELGreen:

Tråkigt nog har den här kunden fått en dator med problem. Vi har tagit tillbaka datorn och återbetalt kunden. I det här fallet fick vi inte tillbaka datorn från schenker förens i fredags 14:e januari och betalade tillbaka samma dag. Jag tror att ni förstår att vi inte kan återbetala innan vi fått tillbaka produkten.

Överlag har kvalitén på de rekonditionerade datorerna från Asus varit bra men självklart finns det en viss felprocent ändå.

Fredrik / EL Green

Hehe, nämen tjenare! Har glömt skriva.

Som sagt, pengarna är tillbaka och allt är frid och fröjd.