Permalänk
Medlem

GTA IV - Problem!

Hej sweclockers!

Jag köpte denna dator för ett tag sen, och jag tänkte dra igång och lira lite GTA IV och startar spelet, men det HACKAR.. och jag förstår inte varför.
Någon här som vet varför det gör de om de beror på spelet eller min dator?

Skulle vara underbart om någon kunde svara

CM Storm Scout Midi Tower Svart
Fläktar: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm B

Silver Power SP-SS500 500W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin

MSI P55-CD53, Socket-1156
ATX, P55, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, GbLan, OC Genie, D

Intel Core? i7 Quad Processor i7-870
2,93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

ZOTAC GeForce GTX 460 768MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, "Synergy Edition", GDDR5, 2xDVI,

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Inställningar? Gta IV är känt för att vara väldigt dåligt optimerat.

Permalänk
Medlem

GTA äter videominne så tror att ditt grafikkort har lite för lite. Skulle köpa ett till om jag vore dig.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

har du spelat spelet utan problem innan eller är det första gånger du kör det? ganska krävande spel. Vilka inställningar har du på details och line of sight?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

GTA äter videominne så tror att ditt grafikkort har lite för lite. Skulle köpa ett till om jag vore dig.

För ett till kort ger mer videominne?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

nej jag har inte spelat det innan , men kan ju lira black ops ell bc2 utan problem på högsta även alla andra jävla spel.

jag testade med högsta men även lägsta så hacka de

Permalänk
Medlem

Har GTA äntligen blivit ett MMO?

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat spelet? Kan ju vara en idé att göra det annars.

Permalänk
Medlem

spelet ska inte hacka med ditt grafikkort. Kanske en bugg. min bror har ett 8800gt och det laggar när man svänger vänster XD hade nått att göra med felhanteraren tror jag, så detta spel är inte dåligt optimerat utan det är brutalt dåligt optimerat

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Har GTA äntligen blivit ett MMO?

Då var det bara inte jag som började undra varför denna tråden låg här, dom andra verkar inte ha fattat det dock

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Pimpim666:

För ett till kort ger mer videominne?

Vet inte om du är allvarligt men nej ett till kort ger inte mer minne tyvärr. Jag körde med ett 4870x2 men hade likt förbannat bara 1GB minne enligt spelet. Crossfire eller SLI ger inte mer minne

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergma:

nej jag har inte spelat det innan , men kan ju lira black ops ell bc2 utan problem på högsta även alla andra jävla spel.

jag testade med högsta men även lägsta så hacka de

du kan garanterat inte maxa det då inte jag heller kan det. Det som gta kräver mest av är grafikminnet. black ops är inte så krävande. bc2 är väll lite krävande men inte om man jämför med det ooptimerade gta iv.
men kör med den senaste patchen har hört att den förbättrar riktigt mycket. men kör inte så högt på synavstånd och detaljavstånd då de tar väldigt mycket minne. sänk även vatten,reflektioner,AA och skuggor. alla de tar en hel del minne. du har ju bara 700

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Jag köpte precis en i5 2500K och ett GTX 470 SOC. Kör allting på lägsta och det hackar, det tjuter även från grafikkortet. Reklamation eller?

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Vet inte om du är allvarligt men nej ett till kort ger inte mer minne tyvärr. Jag körde med ett 4870x2 men hade likt förbannat bara 1GB minne enligt spelet. Crossfire eller SLI ger inte mer minne

Faktiskt så får jag 2 GB ram när jag kör crossfire 5850 1GB. Jag vet inget om SLI, men dom borde ju kunna det också.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergma:

Hej sweclockers!

Jag köpte denna dator för ett tag sen, och jag tänkte dra igång och lira lite GTA IV och startar spelet, men det HACKAR.. och jag förstår inte varför.
Någon här som vet varför det gör de om de beror på spelet eller min dator?

Skulle vara underbart om någon kunde svara

CM Storm Scout Midi Tower Svart
Fläktar: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm B

Silver Power SP-SS500 500W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin

MSI P55-CD53, Socket-1156
ATX, P55, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, GbLan, OC Genie, D

Intel Core? i7 Quad Processor i7-870
2,93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

ZOTAC GeForce GTX 460 768MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, "Synergy Edition", GDDR5, 2xDVI,

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
16MB 7200RPM

Det laggar med min dator också beroende på vad man kör för inställningar. Jag kan inte maxa GTA IV på 1680x1050. Spelet är inte så bra optimerat.

Skrivet av MightyKLARA:

Faktiskt så får jag 2 GB ram när jag kör crossfire 5850 1GB. Jag vet inget om SLI, men dom borde ju kunna det också.

Båda korten har väl 1GB och det du får är ett snabbare 1GB minne då dom delar på jobbet men knappast 2GB.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Det laggar med min dator också beroende på vad man kör för inställningar. Jag kan inte maxa GTA IV på 1680x1050. Spelet är inte så bra optimerat.

Båda korten har väl 1GB och det du får är ett snabbare 1GB minne då dom delar på jobbet men knappast 2GB.

Så du menar att jag ser fel och inte kan ha 2GB fast än att jag har det?
Hur förklarar du att det fortfarnade är grönt och visar ~1600/2048 använt ram-minne när jag har maxat allt?
För mej laggar det inte så jag rekommenderar att uppdatera och strunta i alla som tror att dom vet allt(Ta det inte personligt krrjon).

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergma:

Jag hade samma problem, att det laggade fast jag tyckte att mina komponenter borde kunna klara spelet bättre. Men efter att jag installerade en patch (1.0.3.0) så flöt det på mycket bättre. Så det kan ju vara värt ett försök att prova uppdatera.

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Så du menar att jag ser fel och inte kan ha 2GB fast än att jag har det?
Hur förklarar du att det fortfarnade är grönt och visar ~1600/2048 använt ram-minne när jag har maxat allt?
För mej laggar det inte så jag rekommenderar att uppdatera och strunta i alla som tror att dom vet allt(Ta det inte personligt krrjon).

Mycket möjligt att det är så nu då. Mina 5770 CF funkade inte så men tydligen är det så nu då. Kan ju tyvärr inte kolla nu när jag inte längre har dom kvar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vet inte om du är allvarligt men nej ett till kort ger inte mer minne tyvärr. Jag körde med ett 4870x2 men hade likt förbannat bara 1GB minne enligt spelet. Crossfire eller SLI ger inte mer minne

Jag var allvarlig men inte på det sättet du trodde. Skulle bara se om han trodde att dubbla kort gav dubbla minnet och sedan förklara att GPUn använder VRAM direkt vid rendering och skulle den dela minnet så skulle det ta mycket längre tid för varje GPU att få sin data innan rendering vilket skulle resultera att båda korten jobbar tillsammans sämre än en kort jobbar ensamt.

Skrivet av MightyKLARA:

Så du menar att jag ser fel och inte kan ha 2GB fast än att jag har det?
Hur förklarar du att det fortfarnade är grönt och visar ~1600/2048 använt ram-minne när jag har maxat allt?
För mej laggar det inte så jag rekommenderar att uppdatera och strunta i alla som tror att dom vet allt(Ta det inte personligt krrjon).

För om dom skulle kunna dela sitt minne så skulle minnesbandbredden på kortet spela mindre roll och hur snabba dina PCI-E portar är skulle bli viktigare.
Med andra ord om VRAm på kort ett skulle skicka info till både kort 1 och kort 2 så skulle kort 1 få sin info söligare och därför rendera söligare än ensamt och kort 2 skulle få sin data omkring 400ggr söligare.
Det kan jämföras med att använda HD istället för RAM.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

spelet är är ooptimerat så de skriker om de men de första du måste göra om du inte redan gjort de är att patcha spelet, vet inte va nyaste patchen är men jag har 1.0.7.0
utan att ha upptaterat spelet är de helt oselbart iaf för mig.
finns andra trixt för att få de att flyta bättre med.

jag hade tydligen inte avistallerat spelat så prova lite nu.
jag har bara q6660 och 4870 1GB,
med allt på high, AFx16 och view,detail och vehicle på 30, 1920x1080 får jag min 23 max 47 avg 35 efter 2min med fraps rätt så segt men min dator är ju skitdålig. får du sämre än de med din dator är de nå fel iaf