Catalyst 11.1a kommer idag?

Permalänk
Medlem

aight då vet vi.. om 1 vecka alltså!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

"Call of Duty Black Ops improves ~20% at 4xMSAA and up to 35% at 8xMSAA"

This.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

har du kunnat de innan menar du men inte längre?
Jag tror ju att dom lyckats optimera de mesta nu för 5000 serien..

Har kunnat köra alla kombinationer av AA från 2-16 med 91fps(cappad) hela tiden innan dom gjorde uppdateringen på black ops så att man inte kunde ha 16xAA och fixade Shader warming, nu däremot så kan jag ha max 2xaa för att kunna "cappa" fpsn till 91 men fpsn droppar ibland(det gjorde den inte tidigare). Har hoppats på att någon drivrutin skulle komma och hjälpa till med att fixa bättre prestanda för detta.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

hm, verkar vara win7 only :S sitter med vista på alla mina datorer...

Permalänk
Medlem

installerat nu, ska se om det är några fps bättre i black ops

Edit: Jag fick samma fps i black ops men jag tkr att allt ser bättre ut och starkare färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

installerat nu, ska se om det är några fps bättre i black ops

du borde väll inte ha något problem att driva det ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

du borde väll inte ha något problem att driva det ändå?

haha nej, men kul att få bra fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

haha nej, men kul att få bra fps

yes, man är ju inte nöjd föränn man kan köra ai på high quality, surface optimizations off samt 16x SSAA med ca 60-120 fps

Permalänk
Medlem

alla download länkar för 11.1a har försvunnit D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

alla download länkar för 11.1a har försvunnit D:

d va la skumt, bugg eller någon glad moderator som tycker att vi inte har följt reglerna?

Permalänk
Medlem

har ingen aning, lite surt att jag formatera hdd så nu har jag inte dom kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

har ingen aning, lite surt att jag formatera hdd så nu har jag inte dom kvar

jag kom på varför länkarna är borta, dom ligger nämligen i nyhetstråden om 11.1a

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

"Call of Duty Black Ops improves ~20% at 4xMSAA and up to 35% at 8xMSAA"

This.

Stämmer ju fan inte, installerade 11.1a idag, och tidigare låg jag ständigt på 120-125 fps i alla lägen på högsta inställningarna, nu droppar jag ner till 87 helt random ibland och fps:en ligger och går mellan 95-125 hela tiden. Dåligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Stämmer ju fan inte, installerade 11.1a idag, och tidigare låg jag ständigt på 120-125 fps i alla lägen på högsta inställningarna, nu droppar jag ner till 87 helt random ibland och fps:en ligger och går mellan 95-125 hela tiden. Dåligt..

du hade inte pillat på nån inställning i ccc då innan du installerade nya?
minsta lilla kan ju leda till annan fps, surface optimizations, ai...

kom det ut en ny spelpatch nyligen? du har testat innan och efter den?

Permalänk

du hade inte pillat på nån inställning i ccc då innan du installerade nya?
minsta lilla kan ju leda till annan fps, surface optimizations, ai...

kom det ut en ny spelpatch nyligen? du har testat innan och efter den?

Har spelat varje dag senaste veckan och då har allt glidit på lika bra, tills idag då jag installerade 11.1a - kör samma inställningar i CCC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Har spelat varje dag senaste veckan och då har allt glidit på lika bra, tills idag då jag installerade 11.1a - kör samma inställningar i CCC.

Låter ju inge vidare :S

Permalänk

Låter ju inge vidare :S

Testa själv, kanske ger ett bättre resultat med 69xx-serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Testa själv, kanske ger ett bättre resultat med 69xx-serien?

kan inte just nu annars skulle jag gjort det direkt, byter ut mitt 1500w nätagg samt 2x6970 just nu (reklamation) så har i princip hårddiskar & cpu monterad... men jag kan ju testa med laptop, athlon x2 1.8GHz, 2GB ram samt hd2400 om du vill

Permalänk

kan inte just nu annars skulle jag gjort det direkt, byter ut mitt 1500w nätagg samt 2x6970 just nu (reklamation) så har i princip hårddiskar & cpu monterad... men jag kan ju testa med laptop, athlon x2 1.8GHz, 2GB ram samt hd2400 om du vill

Åhfan, fick reklamera ett nätagg och moderkort för ett tag sedan jag också. Installerade om 10.12 med dess Crossfire profiles och kör 125 fps nonstop nu i princip, väldigt sällan den droppar under.

Ska bli intressant att se vad folk med 69xx-korten tycker om drivrutinerna iallafall. Dock måste jag säga att jag gillade CCC bättre nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Åhfan, fick reklamera ett nätagg och moderkort för ett tag sedan jag också. Installerade om 10.12 med dess Crossfire profiles och kör 125 fps nonstop nu i princip, väldigt sällan den droppar under.

Okey, ja hotfixar kan man inte alltid lita på :S kör du mycket det spelet så passar ju 10.12 perfa låter det som

Skrivet av vivalaboeg:

Ska bli intressant att se vad folk med 69xx-korten tycker om drivrutinerna iallafall. Dock måste jag säga att jag gillade CCC bättre nu.

Yes, 69xx ägarna räknar ju med förbättringar då drivarna fortfarande är i betastadiet...
Om nya CCC2 är bättre kan nog diskuteras heh, själv gillar jag nog den gamla mycket mer trots det tokfula utseendet

Permalänk
Medlem

stabillare än 10.12 och något bättre prestanda i black ops men hd5770
Men jag fattar inte varför det står att det är 10.7 men det kanske är för att det är en beta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

stabillare än 10.12 och något bättre prestanda i black ops men hd5770
Men jag fattar inte varför det står att det är 10.7 men det kanske är för att det är en beta :/

hotfixarna uppdaterar sällan namnsträngen, på mina datorer stog det 10.12 då jag senast hade dom installerade.

Permalänk
Medlem

De är nog de mest stabila drivrutiner jag använt sen jag köpte mitt hd 5770 även fast det är beta

Citat:

hotfixarna uppdaterar sällan namnsträngen, på mina datorer stog det 10.12 då jag senast hade dom installerade.

då vet jag det tack

Permalänk

Jag upplever inte förbättrat FPS direkt med 11.1a men däremot stabilare FPS, färre FPS drops i BC2, jag ligger mellan 60-75 FPS ganska konstant och jag lirar Assault.

Bra drivers iaf

Visa signatur

MB: MSI K9A2 CF CPU: AMD Phenom II x4 965 @ 3,7 Ghz RAM: Corsair 4 GB Grafik: 2x XFX 5770 1 GB @ GPU 900 Mhz Mem 5600 Mhz CrossfireX Kylning: Frontinsug och utblås på grafikkorten eller radiatorn. CPU-kylning: Corsair H50 Ljud: Creative Fatal1ty Titanium X-Fi ansluten till Roccat Kave HID: Logitech G5 och Razer Lycosa