Permalänk

Köp av Chassi

Ska köpa ett chassi till nya bygget och tänkte fråga här vad man ska köra på.
Jag vill ha ett tyst chassi som håller datorn sval.
Kommer inte klocka men kommer ha minst 5 hårddiskar och SLi grafik.
Storlek och vikt spelar ingen roll, men ett stående tower ska det vara iaf.
Ska helst vara lätt att dra kablar, men kyla, ljuddämpning är största prio.
Utseendet bryr jag mig inte om alls.
Vill helst hamna under 1500 för chassit.

Permalänk
Medlem
Permalänk

HAF X elle 600T CORSAIR

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Medlem

Hej, jag har ett Corsair 600T och Fractal XL. Corsairchassit är en dröm att bygga i och det kommer hålla dina komponenter svala. Men jag tyckte att det lät för mycket från de 2 stora 200mm fläktarna. Jag har datorn stående i vardagsrummet och vill därför ha ett tyst bygge.
Därför köpte jag ett fractal XL chassi. Det är inte lika bra att bygga i men absolut inga problem. Jag kör själv med 2st 5870 kort.
Det är mycket tystare och håller ändå komponenterna svala. Kör på ett Fractal xl och lägg till lite pengar på rikyigt bra fläktar så kommer du få ett tyst och svalt bygge, och inte minst en jävligt snygg möbel. Lycka till

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk

LÅter som en bra ide Kern får nog bli ett XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreamfreezee:

LÅter som en bra ide Kern får nog bli ett XL

Tänk dock på att om du har ett för långt nätagg så fungerar inte det hålet i moderkortsplåten för att nätagget är i vägen..
en polares 750hx var för stort!
Kan vara värt att tänka på

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Tänk dock på att om du har ett för långt nätagg så fungerar inte det hålet i moderkortsplåten för att nätagget är i vägen..
en polares 750hx var för stort!
Kan vara värt att tänka på

Helt rätt, hålet sitter dumt placerat. Mitt nätagg, zalman 1000w, är 21-22cm långt och det var ett litet helvete att få till kabeldragningen men det gick till slut. Fractal borde verkligen ha byggt chassit så hdd buren närmast nätaggsplatsen skulle gått att ta bort.
jag köpte en förlängning till 12v från nätagget så att jag kunde dra det bakom moderkortsplåten.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Helt rätt, hålet sitter dumt placerat. Mitt nätagg, zalman 1000w, är 21-22cm långt och det var ett litet helvete att få till kabeldragningen men det gick till slut. Fractal borde verkligen ha byggt chassit så hdd buren närmast nätaggsplatsen skulle gått att ta bort.
jag köpte en förlängning till 12v från nätagget så att jag kunde dra det bakom moderkortsplåten.

Precis, riktigt dåligt.
Jag drog kablarna ut genom dom små hålen bakom hdd-buren, så löste sig ju ganska okej ändå men det är ju jobbigt att man ska behöva göra så..
älskar chassit annars, tyst, gediget byggt, riktigt snyggt och kyler bättre än vad jag trodde!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=576000

Jag rekommenderar detta, vansinnigt stilrent, utmärkt lösning för hårdiskarna (även perfekt kylning i och med att hårdiskarna befinner sig under den främre 180mm fläkten) superb kylning och tyst. (ljuddämpning ingår). Hög prislapp dock.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

aa R3 räcker för mig tror jag eller om det kanske blir fractial design XL för att få mer plats.
Men 2000 har jag inte lust med att betala för ett chassi just nu.

Permalänk

Har precis köpt ett cooler master haf X bigtower här har man byggplats, kan rekommendera detta, trycket också in ett corsair 1200w och en coolermaster V8 cpu kylare och sen till det mindre roliga när cpu kylaren skulle monteras på moderkortet tar bakplåten i chassit hålet är stort men inte centrerat till mitt moderkort ett Msi 890fxa-gd70. Meeeeen det går att modda bara att skära lite i bakplåten.
Så ett tips kolla så att grejorna passar innan du köper det gjorde ju inte jag

Visa signatur

Cooler Master HAF X Big tower | MSI 890FXA-GD70 | AMD Phenom II 1100T (4ghz) | CoolerMaster V8 CPU Kylare | XFX HD6950 2GB Crossfire | Nätagg Corsair 1200W | SSD Corsair Force 120 | HD WD Caviar Black 1 TB | Ram 16GB Kingston ValueR | Kylning Chassi 1st 230mm + 3st 200mm + 1st 140mm Fläkt | Samsung SyncMaster P2450 | Tangentbord Logitech G19 | Mus EDGE GX500 | Headset Cooler Master Storm Sirus |

Permalänk
Medlem

Tyvärr går inte låg ljudnivå hand i hand med SLI, du får helt enkelt välja mellan en tyst dator eller hög prestanda. För SLI är i princip en sidofläkt ett måste om man inte har Silverstone Raven 2 eller liknande.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Det har redan nämnts; men jag slår även ett slag för det: HAF X.

HAF Xens stora fläktar kan gå på riktigt låga varv, vilket leder till en riktigt låg ljudnivå. Med en vettig processorkylare så lär det mest högljudda i ditt system bli grafikorten. En stadig ström med luft pressas på vad som är det verkliga problemområdet med dagens komponenter: Grafiken.