Permalänk

Köper ikväll! SB- råd

Hej! Har ni några synpunkter på mitt sb- paket? Jag beställer ikväll så det är snabba bud som gäller:) Jag har redan ett chassi. Tack på förhand!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/151745/2011-01-25

Permalänk

En processorkylare skulle vara att rekommendera, dock inget nödvändigt. Om du nu kör SLI och 2600K känns även 4 GB ram lite mesigt...

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Permalänk

Hej! Glömde skriva att jag har en thermaltake frio cpu- kylare redan, är inte asus moderkortet det många har haft problem med? Och minnena är jag lite osäker på ang. det där med 1.5v på sb och så, rekommenderar ni några andra? Tack för svaren:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallesvensson:

Hej! Glömde skriva att jag har en thermaltake frio cpu- kylare redan, är inte asus moderkortet det många har haft problem med? Och minnena är jag lite osäker på ang. det där med 1.5v på sb och så, rekommenderar ni några andra? Tack för svaren:)

det ska va fixat bara att uppdatera biosen.har själv köpt det och kan ge bättre svar imorgon då jag själv ska hämta ut mig datorpaket som ligger på posten.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk

Okej får ta en funderare på det kortet. Men om jag köper ett moderkort med crossfire så ingår en cf- brygga va?

Permalänk
Medlem

Moderkortet tycker jag inte du skall byta, kan bara rekommendera Asrock faktist då jag själv valde extreme6.. Och angående CF brygga så ingår det i grafikkorten

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Okej, då kör jag nog på asrock. Okej vad bra, men ang. minne till asrock- kortet är vad gäller där? Mina minnen känns lite b ihop med resten:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallesvensson:

Okej, då kör jag nog på asrock. Okej vad bra, men ang. minne till asrock- kortet är vad gäller där? Mina minnen känns lite b ihop med resten:P

Det är väl att svära i kyrkan, men jag tror faktisk inte det spelar så stor roll vilka minnen du väljer. Skillanden i eventuell prestanda är så marginell att det är försumbart.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Okej då beställer jag datorn nu då:) Tack för hjälpen Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallesvensson:

Okej då beställer jag datorn nu då:) Tack för hjälpen Swec!

Det gör du rätt i! Har kikat på något liknande själv. Extreme4 har fått massa beröm i olika tester osv.