Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

En PSP LCD ligger och skräpar

Hejsan, min broder har slängt sitt PSP i golvet och nu har jag plockat isär det för att se om jag kunde fixa problemet.

Det var kört, och han ville inte ha skräpet. Så nu har jag ett halvt fungerande PSP i handen, och jag undrar om man skulle kunna göra med detta?

Funderar på om man kan läsa temps och kanske info på vad jag lyssnar på osv. Är detta möjligt, och hur gör jag det i så fall?

Tack, Andersson

-EDIT-

Märkte just att det kanske inte framgick särskilt tydligt att det var skärmen jag snackade om (bortser från titeln). Men självklart är det så att jag vill på något sätt fästa denna skärm på till exempel mitt chassi, eller någon annanstans.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

köp en trasig psp med söndrig lcd och byta från den du har?

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Sälj på tradera/blocket.

OT: Söndrig måste vara det sämsta Svenska ordet som finns.

Permalänk
Medlem

Då frågar jag, kan man använda en fungerande PSP till att läsa temps osv? Har nämligen 2st ligger och skräpar.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelso:

köp en trasig psp med söndrig lcd och byta från den du har?

Skrivet av LeVvE:

Sälj på tradera/blocket.

OT: Söndrig måste vara det sämsta Svenska ordet som finns.

Forumet är "Modifikationer och egna konstruktioner". Vad jag menade med "vad kan man göra?" var att jag ville göra en modifikation/egen konstruktion.

Jag har sett andra få skärmar att visa vad de vill. Därför undrar jag

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Det vore skitnajjs! även jag har en psp som inte gör någon nytta än att ta upp plats i förrådet...

Permalänk
Medlem

Kan du inte slänga upp lite bilder så vi får se hur det ser ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Junhager94:

Det vore skitnajjs! även jag har en psp som inte gör någon nytta än att ta upp plats i förrådet...

Skrivet av Voultner:

Kan du inte slänga upp lite bilder så vi får se hur det ser ut?

Bilder kommer snart, tinypic fungerar inte särskilt bra just nu.

Att plocka isär PSP:t/n är inte svårt, finns säkert guider på nätet om du vill extra hjälp.

-EDIT-

BILDS:

"Arbetsplatsen"

Plockat av skärmen och en del annat.

Skärmen i sig.

Hoppas på att detta ska fungera

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Tror detta är omöjligt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

hänt något nytt?

Permalänk
Medlem

Inget är omöjligt, men utan nån sorts styrkrets ser det väldigt mörkt ut..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Skärmen och resten av psp:t ligger nu på hyllan som reservdelar. Om någon har nån idé så posta för all del.

Visa signatur

Lwl