Speldator 12k . Omgjord lista pga sandybridge fel

Permalänk
Medlem

Speldator 12k . Omgjord lista pga sandybridge fel

Hej, tänker gå rakt på sak.
Ser paketet nedan bra ut? Vill gärna göra ett köp imorgon så vill inte vänta på att sandybridge blir köpbart igen.
Kommer användas till spel, kolla film och internet. Tänkt låsa upp grafikkortet till 6970 om det är så lätt som det sägs och när det inte klarar maxa grafiken längre, köpa ett till i crossfire.

Synpunkter?
Kan lägga ut lite mer pengar om det är värt det.

Tack på förhand

http://www.inet.se/kundvagn/visa/170196/2011-02-01

Permalänk
Medlem

Det enda jag inte förstår är hur man kan lägga ca 800kr på att få datorn monterad...?

Nån kan säkert motivera det

Tycker paketet ser bra ut i övrigt Ungefär ett sådant kitt jag skulle gå på, fast då kom 1155, med nya i7an.. så då blev de det istället..

Och se hur det gick..

Visa signatur

< Sabertooth P67 B3 <|> Intel i7 2600K @ 4.4ghz <|> Noctua NH-U9B SE2 <|> 2*2GB + 2*8GB = 20GB <|> Asus GTX 760 >

Permalänk
Medlem
Skrivet av St_rider:

Det enda jag inte förstår är hur man kan lägga ca 800kr på att få datorn monterad...?

Nån kan säkert motivera det

Tycker paketet ser bra ut i övrigt Ungefär ett sådant kitt jag skulle gå på, fast då kom 1155, med nya i7an.. så då blev de det istället..

Och se hur det gick..

Kan göra monteringen själv, däremot får man 1års extra garanti på paketet. Kanske inte värt det

Usch ja, tråkigt att det blev såhär med sandy bridge :/

Tror du jag behöver köpa någon extra fläkt till chassit förresten?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte så mycket om processorn jag valt, så kanske finns bättre alternativ för lite extra pengar eller till och med mindre för en speldator?

Permalänk
Medlem

Till socket 1366 rekommenderas 3 minnen så 3*2GB är vad du bör titta efter. En del rekommenderade tidigare socket 1156 till speldatorer då moderkorten är lite billigare men personligen tycker jag den är ett bra val.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renatic:

Kan göra monteringen själv, däremot får man 1års extra garanti på paketet. Kanske inte värt det

Jaha, det visste jag inte.. Det kan ju vara värt det isåfall..

Visa signatur

< Sabertooth P67 B3 <|> Intel i7 2600K @ 4.4ghz <|> Noctua NH-U9B SE2 <|> 2*2GB + 2*8GB = 20GB <|> Asus GTX 760 >

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Till socket 1366 rekommenderas 3 minnen så 3*2GB är vad du bör titta efter. En del rekommenderade tidigare socket 1156 till speldatorer då moderkorten är lite billigare men personligen tycker jag den är ett bra val.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/170218/2011-02-01

Lagt till nya minnen, tack för förslaget. Kommer behålla komponenterna jag valt för 1366 socket om jag inte får ett specifikt förslag på något annat som är bättre för omkring samma pengar

Permalänk
Medlem

jag fick mitt 1155 idag... får väl byta i April eller nåt sånt dom började paketera samma dag som INTEL drog in moderkorten, timing?
Ok, on topic:
Skulle själv tagit i stort sett samma, fast skulle inte tagit byggnation, om du inte vill bygga själv finns det folk på forumet som gör det billigt. Tycker att det verkar ganska enkelt (bygger första gången på lördag). kom bara ihåg att läsa moderkortets instruktioner till var power/reset button och I/O portar ska kopplas in

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

någon som vet ifall dom gör sandy bridge bättre än den va först? ja menar för att konkurrera med bulldozer när den kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robindnz:

någon som vet ifall dom gör sandy bridge bättre än den va först? ja menar för att konkurrera med bulldozer när den kommer?

Sandy Bridge är redan fullt tillräckligt bra. Vad får dig att tro att dagens Sandy Bridge inte kan konkurrera med Bulldozer? Sitter du på hemliga benchmarks som ingen annan har?

Sen är det inte Sandy Bridge som återkallas utan H/P67-chipset.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

jag fick mitt 1155 idag... får väl byta i April eller nåt sånt dom började paketera samma dag som INTEL drog in moderkorten, timing?
Ok, on topic:
Skulle själv tagit i stort sett samma, fast skulle inte tagit byggnation, om du inte vill bygga själv finns det folk på forumet som gör det billigt. Tycker att det verkar ganska enkelt (bygger första gången på lördag). kom bara ihåg att läsa moderkortets instruktioner till var power/reset button och I/O portar ska kopplas in

Tråkigt för alla som köpt 1155 socket :/

Jo jag funderar om jag ska bygga själv istället