Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Projekt: ?

Hej alla SweC!

Nu hade jag tänkt att starta en tråd om ett projekt som jag har börjat på och vill så klart höra vad ni har för tankar och idéer.

Projektet har inget namn än så länge så jag tänkte att ni skulle få hjälpa mig med den delen.

Grunderna går alla fall ut på att jag ska invertera ett ATX chassi och ljuddämpa och möjligen även gravera något motiv och även någon slags täckplåt för nätaggregatet med kabeldragnings möjligheter och sist några fläktar i fronten då det endast finns en hållare standard.

Färgtemat tror jag kommer gå under svart och vitt. Sleeving och mod av hårdvara kommer gå om jag har pengar (Studerar)

Chassit jag utgår från är alla fall ett Sharkoon Rebel9 Economy som jag köpte på tradera i helgen för ca 130kr. (Bilder på chassit kommer jag lägga ut när jag kommer hem, men ni kan titta på länken nedan så länge.)

Sharkoon Rebel9

Hårdvaran är dock inte bestämd än men om jag får tag på ett nätaggregat, SLI moderkort + processor och minne till ett bra pris så kommer det bli en SLI rig med dubbla 8800gts 640mb.

Att göra lista:

Projekt namn ()
Inventera ATX (/)
Ljuddämpa ()
Täckplåt ()
Sleeving ()
Lacka om ()
Gravyr ()
Fläkthåller ()

Fortsättning följer...

//Tyran26

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd

"Grafikstudentens våta dröm" kanske som projektnamn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronic:

"Grafikstudentens våta dröm" kanske som projektnamn?

Nja det är lite långt och låter perverst xD Hade tänkt något engelskt då det låter i mina öron alla fall snyggast

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Project Unknown

Har en kontakt som motivlackerar, något som intresserar?

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Currybarnet:

Project Unknown

Har en kontakt som motivlackerar, något som intresserar?

Namnet vet jag inte tyckte att Jyckens förslag lät bra

Beror på vart din kontakt bor och sen har jag troligen en i stockholm oxå

Skrivet av jycken:

Rebel Nine Reformed!

Ja Någonting med Rebel alla fall låter coolt och så heter de i botten rebel Tack

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

som den gamla låten "Rebel YELL' Project" hehe

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Ja här kommer lite bilder på chassit och vad jag har gjort. Även varit och införskaffat mig bitumen och skulle köpa en nittång men dem var sluta så skall åka till biltema i helgen igen och kolla om det fått in.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

jag ser inga bilder?

Permalänk
Medlem

Vad menar du att du ska göra när du inventerar chassiet? Skriva en lista över till exempel alla 3,5"- och 5,25"-platser? Sådana saker som finns i chassiet brukar ju oftast redan finnas listat som specifikationer eller egenskaper hos tillverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Vad menar du att du ska göra när du inventerar chassiet? Skriva en lista över till exempel alla 3,5"- och 5,25"-platser? Sådana saker som finns i chassiet brukar ju oftast redan finnas listat som specifikationer eller egenskaper hos tillverkaren.

men inventera menar jag att jag ska ha chassit "upp och ner"

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

men inventera menar jag att jag ska ha chassit "upp och ner"

Ah, invertera, då förstår jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Ah, invertera, då förstår jag.

Ah, ber om ursäkt för stavfelen

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

silent rebel (eftersom att det ska ljuddämpas) Låter de bra?
Last Rebel kanske

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix