Mystiskt tangentbordsljud när jag surfar?

Permalänk

Mystiskt tangentbordsljud när jag surfar?

Vet inte om jag blivit galen eller vad??
När jag är in på vissa sidor på internet som typ wowhead så låter det som om någon sitter och skriver på ett tangentbord i min dator!!
Stänger jag dessa sidor så slutar det låta.
Man ser inga tecken men man hör hur någon skriver..
Skumt, håller jag på att bli hackad eller har jag bara blivit galen?!

Permalänk
Medlem

Är säkert bara reklam du hör.
Jag vet att det finns en reklam där en tjej skriver och det klickar grymt irriterande i bakgrunden.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av virriga vera:

Vet inte om jag blivit galen eller vad??
När jag är in på vissa sidor på internet som typ wowhead så låter det som om någon sitter och skriver på ett tangentbord i min dator!!
Stänger jag dessa sidor så slutar det låta.
Man ser inga tecken men man hör hur någon skriver..
Skumt, håller jag på att bli hackad eller har jag bara blivit galen?!

Skrivet av THEBADGUY:

Är säkert bara reklam du hör.
Jag vet att det finns en reklam där en tjej skriver och det klickar grymt irriterande i bakgrunden.

Ja, JAG hatar den reklamen, skrämmde lite halft livet ur mig xD Bara att vänja sig.

Permalänk
Medlem

Det är reklam.
Hade samma sak själv ett bra tag sen.
Fixades dock enkelt av att använda chrome och en anti-adds sak.

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk

hmm.. låter bekant.
Ursäkta min dumma fråga men har du stängt av ljudet och lyssnar om det fortfarande är kvar? Eftersom det finns en liten reklam ruta på vissa sidor som visar en person som sitter och chattar och när personen "skriver" kommer det där j*vla ljudet upp, av en tangentbord som används.

Det var det ända som jag vet har ett tangetbords ljudpå internet.

Permalänk
Medlem

Är reklam för något chatskit, har själv stött på det ;P.

Fixa Adblocker av något slag så löser det sig.

Permalänk
Keeper of Traditions

Underbart med bra rubriker

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaWe93:

Det är reklam.
Hade samma sak själv ett bra tag sen.
Fixades dock enkelt av att använda chrome och en anti-adds sak.

har chrome, vart hittar man anti add saken?

Permalänk
Medlem

Tja...
Skiftnyckel knappen / Verktyg / Tillägg / Hämta fler tilllägg
partynikko har nämnt en.

Permalänk

Ok, skönt att höra att jag inte är ensam om det iallafall.
Ska försöka fixa det där med chrome och anti-adds saken.

Tackar för hjälpen

Permalänk
Medlem

Blev också lite lätt paranoid när jag hörde det första gången, satt och läste någon manga på "mangareader" med musik igång och började höra det där. Satt väl i ca 5-10min och pillade runt tills jag insåg vad det faktiskt var.

För er som har firefox, skaffa "No-script" plugginet så kan du blocka sådant där med (kan blocka allt som kör ett skript helt enkelt).

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådrubrik redigerad*

§ 3.1 - Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med "AdBlocker" och det har fungerat utmärkt.
Blockar varken för mycket eller för lite, och visar sig aldrig utan gör sitt jobb i tysthet

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |