Permalänk
Medlem

xHenke's Refined Define

Min dator börjar nu närma sig en slutprodukt och det kändes som det var dags att lägga upp ett galleri här på Sweclockers. Kort och gott så är det ett Define- chassi lite utöver det vanliga med en fönstermodd, jag har slitit hårt för att få till finishen på fönstret så jag hoppas att galleriet är till ert behag.

Hålet i sidoplåten är utsågat med vinkelslip och dremel, jag har sedan putsat kanterna med diverse slipmaskiner. Jag använde inte plexiglas i hålet utan det är 4mm glas som jag köpte hos den lokala glasmästaren, glaset är fastsatt med silikon. Mått till hålet kan vid intresse fås via pm.

Nu har jag uppdaterat galleriet med ett par bilder på datorn i mörker med nya lysrör och ett par bilder på min strömbrytarmodd:)

Hårdvara:
AMD Phenom II x6 1055t@ 3.5ghz
2x Gigabyte Gtx 460 SLI@ 800/1600
Corsair xms3 8gb
FD Tesla 650W
ASUS M4N98TD EVO SLI
Samsung f3 1tb
Thermaltake Frio
FD Define black pearl

xHenke's Refined Define

Permalänk

Snygg fönstermodd! 5a

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk

Öj! Va äre för lazysleeve du har gjort?

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Roligt med riktigt glas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Riktigt snyggt!

Tack så mycket

Skrivet av Fragdeath:

Öj! Va äre för lazysleeve du har gjort?

Hehe, jag har ändå planer på att byta ut nätagget inom kort så det är bara sleevade förlängningar än så länge om du menade dem.

Skrivet av Lambi:

Roligt med riktigt glas

Tack, roligare och dessutom billigare än plexi

Permalänk
Medlem

Nu är du bland de få som har ett snyggt fractal design chassi! 5p

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Tror du skulle tagit blått och svart sleeve istället, då jag tänkte på att dina graffe kort är blå

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Nu är du bland de få som har ett snyggt fractal design chassi! 5p

Tack så mycket, det värmer;)

Skrivet av Antiblaxx:

Tror du skulle tagit blått och svart sleeve istället, då jag tänkte på att dina graffe kort är blå

Jag hade faktiskt funderingar på dem färgerna också men cpu- kylaren avgjorde färgvalet, jag kanske byter om ett tag när jag har tröttnat på det röda

Permalänk
Medlem

Även om detta är mod av det större slaget så gillar jag starkt att det känns lite naturligt, som om fönstret lika gärna kunde ha suttit där från början.
Snyggt och stilrent, I like!

Visa signatur

CPU: Intel i7-950 @ stock, Noctua NH-U12P | MoBo: ASrock Extreme3 X58 | Ram: 6gb Corsair Dominator 1600mHz | GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC i SLI | HDD: 1x Corsair F80 + 1x Samsung Spinpoint 1tb | PSU: 850w Chieftec Nitroseries | Chassi: NZXT Phantom - Black

Permalänk

Nice!...Riktigt fint resultat.

Har ett likadant chassi som dig fast titanium framsida ist. så jag ser framför mig hur min burk hade sett ut med samma fönster och liknande sleevning, och jag känner värme inombords [FDD3 äger]

Mitt betyg blir full pott!
(fast då något "Biased" samt så tycker jag även att du bör fixa UV belysning eller något annat smäckert ljus)

//Dog

p.s ang."AKG- lurarna rekommenderas starkt!" Jupp jag har sj. ägt 2 par AKG-lurar (studio/monitor) AKG har alltid varit superba på att tillverka sköna och väljudande lurar så dina torde då enligt både min/din slutsats/erfarenhet vara att rekas starkt men smaken är som sagt delad och det finns ju ett enormt utbud av feta lurar på marknaden, men det är ett annat ämne.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt ända som jag inte tyckte var snyggt var fönstret, menar då på att man ser hårddiskracket annars skit snyggt R2 å R3 ser bäst ut med ruta helt klart

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd

Vill fan också ha glas på sidan 5p

Permalänk
Medlem

Ingen hårddisk :|?

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Vill fan också ha glas på sidan 5p

Likewise...Jag fick samma ide när jag byggde om min "rig" om hur det skulle se ut med att modda sidopanelen med glas ist. för plexi, och nu ser man resultatet som våran duktiga Swecare-broder fixat till och saglar 1 skvätt eller 2

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk

Fan... Hur fick du in push fläkten på frion? har gettomoddat fast min, den sitter i 45 graders vinkel och blåser ner på ramen också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Fan... Hur fick du in push fläkten på frion? har gettomoddat fast min, den sitter i 45 graders vinkel och blåser ner på ramen också...

Kylaren levereras med fästen för PUSH-PULL...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddieOff:

Även om detta är mod av det större slaget så gillar jag starkt att det känns lite naturligt, som om fönstret lika gärna kunde ha suttit där från början.
Snyggt och stilrent, I like!

Tackar

Skrivet av Dogshitjoint:

Nice!...Riktigt fint resultat.

Har ett likadant chassi som dig fast titanium framsida ist. så jag ser framför mig hur min burk hade sett ut med samma fönster och liknande sleevning, och jag känner värme inombords [FDD3 äger]

Mitt betyg blir full pott!
(fast då något "Biased" samt så tycker jag även att du bör fixa UV belysning eller något annat smäckert ljus)

//Dog

p.s ang."AKG- lurarna rekommenderas starkt!" Jupp jag har sj. ägt 2 par AKG-lurar (studio/monitor) AKG har alltid varit superba på att tillverka sköna och väljudande lurar så dina torde då enligt både min/din slutsats/erfarenhet vara att rekas starkt men smaken är som sagt delad och det finns ju ett enormt utbud av feta lurar på marknaden, men det är ett annat ämne.

Tack för de vänliga orden:) Uv belysning finns redan, om du kollar på hårddiskracket

Skrivet av Tyran26:

riktigt snyggt ända som jag inte tyckte var snyggt var fönstret, menar då på att man ser hårddiskracket annars skit snyggt R2 å R3 ser bäst ut med ruta helt klart

Gillade din modd också, snyggt! Håller med, de borde ha lanserats med ruta från början:)

Skrivet av chainzaw:

Vill fan också ha glas på sidan 5p

Du kan få måtten

Skrivet av Hawkeye01:

Ingen hårddisk :|?

Jodå, den är lite stealthmoddad längst ner i racket bara

Skrivet av Dogshitjoint:

Likewise...Jag fick samma ide när jag byggde om min "rig" om hur det skulle se ut med att modda sidopanelen med glas ist. för plexi, och nu ser man resultatet som våran duktiga Swecare-broder fixat till och saglar 1 skvätt eller 2

//Dog

Tackar kära Swec-broder

Skrivet av OrbitJ0k3r:

Fan... Hur fick du in push fläkten på frion? har gettomoddat fast min, den sitter i 45 graders vinkel och blåser ner på ramen också...

Frion kom med små gummipluppar som ska användas vid fästningen, hoppas det hjälpte dig:D

Permalänk
Skrivet av xHenke:

Tackar

Tack för de vänliga orden:) Uv belysning finns redan, om du kollar på hårddiskracket

Gillade din modd också, snyggt! Håller med, de borde ha lanserats med ruta från början:)

Du kan få måtten

Jodå, den är lite stealthmoddad längst ner i racket bara

Tackar kära Swec-broder

Frion kom med små gummipluppar som ska användas vid fästningen, hoppas det hjälpte dig:D

Nedå, men den fick inte plats... dominatorminnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Nedå, men den fick inte plats... dominatorminnen

Jaha:/ En kompis hade också problem med sina dominators och hans kylare, det suger att dem är så höga:(

Permalänk
Medlem

Får en noctua nh d14 plats i ditt fd r3? Funderar på att köpa en,,,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Får en noctua nh d14 plats i ditt fd r3? Funderar på att köpa en,,,

EDIT: Den ska få plats i chassit:)

Permalänk

Riktigt bra jobb! Helt klart full pott!

Permalänk

"Tack för de vänliga orden Uv belysning finns redan, om du kollar på hårddiskracket "

Varsegod...Mjoo nu så såg jag UV-röret!
Jag har sj. haft en sådan typ förr med 2 rör, kom på nu att de heter cold-cathode men de gick tyvärr sönder både lätt och fort + att det fanns ett mikrofonläge som skulle känna av dunket på musiken man spelade vilket fungerade riktigt kasst (men hoppas att ditt [Modernare] rör håller länge och väl)
iaf. så ser jag fram emot att få se bilder på chassit in action, om du lägger in det i galleriet vill säga.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

"Tack för de vänliga orden Uv belysning finns redan, om du kollar på hårddiskracket "

Varsegod...Mjoo nu så såg jag UV-röret!
Jag har sj. haft en sådan typ förr med 2 rör, kom på nu att de heter cold-cathode men de gick tyvärr sönder både lätt och fort + att det fanns ett mikrofonläge som skulle känna av dunket på musiken man spelade vilket fungerade riktigt kasst (men hoppas att ditt [Modernare] rör håller länge och väl)
iaf. så ser jag fram emot att få se bilder på chassit in action, om du lägger in det i galleriet vill säga.

//Dog

Jag hoppas mina håller längre, jag har ett par cold cathode fast utan mic Jag håller på och grejar lite med ett par andra lysrör och dess strömbrytare så en update kommer snart, givetvis även på chassit ''in action''

Permalänk
Skrivet av xHenke:

Jag hoppas mina håller längre, jag har ett par cold cathode fast utan mic Jag håller på och grejar lite med ett par andra lysrör och dess strömbrytare så en update kommer snart, givetvis även på chassit ''in action''

Det ser jag fram emot att få se (vattnar till i mungipan på mig redan)...den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge som jag brukar säga;)

Förresten så undrar jag om hur upplever du ang. att sidopanelerna lägger sig i rätt läge då mina gärna hamnar fel och plattar till hakarna? med mycket frustration, svett och besvärjelser till följd.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Andra sista bilden, grejen med ett steelseries klistermärke på..
Vad är det?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

Även om jag inte är ngt stort fan av denna typen av sleeve så måste jag säga att fönster-modden var riktigt snygg. 5p!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Det ser jag fram emot att få se (vattnar till i mungipan på mig redan)...den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge som jag brukar säga;)
Förresten så undrar jag om hur upplever du ang. att sidopanelerna lägger sig i rätt läge då mina gärna hamnar fel och plattar till hakarna? med mycket frustration, svett och besvärjelser till följd.

Updaten kommer nog på lördag, så det är bara lite väntan kvar:) Jag har också upplevt det, har fått böja tillbaks hakarna ett par gånger:/

Skrivet av muzzle:

Tack!

Skrivet av BareHipster:

Andra sista bilden, grejen med ett steelseries klistermärke på..
Vad är det?

Det är en switch:)

Skrivet av chipsfingers:

Även om jag inte är ngt stort fan av denna typen av sleeve så måste jag säga att fönster-modden var riktigt snygg. 5p!

Tack så mycket, 5'or piggar alltid upp:D