Permalänk
Medlem

Byte av webhotell?

Nån som har något tips på hur och vart jag byter webhotell, just nu betalar jag rätt mycket och vill komma billigare undan.

Jag betalat både för hotellet och domänen(?) ärligt talat vet jag inte vad den andra räkningen är till för och har ingen framför mig just u för att läsa vad det är.

Hur funkar det med e-mailadressen, jag avskyr mailprogramet den jag har nu erbjuder.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera google apps för e-mailen. För non-profit organisationer osv. får det gratis, (max 100 e-postadresser). Annars finns ju ett alternativ att vidarebefordra till en vanlig gmail om man inte orkar mecka upp rätt dns-inställningar.
För webhotell är det väl bara att teckna nytt och flytta domänen(?).

Permalänk

vad har du för webhotell nu?
har hört att binero.se är en av dom bästa på webhotell!
om du vill komma undan gratis finns ett nytt svenskt webhotell: http://skysurfen.nu/ som fungerar väldigt bra med mejl och hela paketet. de kan nog inte garantera lika stor uptime som betalhotellen.

mvh simon

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Lite längre svarstider då de finns i USA, är eg: http://www.hosting24.com/
men gratis e bra

Kollade just, du kan väl inte lägga till en egen domän ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Jag skulle rekommendera google apps för e-mailen. För non-profit organisationer osv. får det gratis, (max 100 e-postadresser). Annars finns ju ett alternativ att vidarebefordra till en vanlig gmail om man inte orkar mecka upp rätt dns-inställningar.
För webhotell är det väl bara att teckna nytt och flytta domänen(?).

Nja, MAX 50 e-mail adresser skall det nog vara

Tillägg:

Har du ingen avancerad webbsida kan du även lägga den på Google Apps.
Allt som krävs är att du kan mecka lite med dina c-record.

Permalänk

nja jag skulle kört på binero:)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50