Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Medlem

Får man mer prestanda att partionera=?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Får man mer prestanda att partionera=?

Nej.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Installerat o klart! Äntligen slippa laddningstider när datorn startar. Hatar när program ska hoppa igång. Nu pluppar dom bara upp och är klara direkt, helt underbart!

Windows 7 + SC2 + BFBC2 + Diverse småprog = 20GB kvar!

Hur mycket plats tar Windows 7? Har kollat google, alla säger olika...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Hur mycket plats tar Windows 7? Har kollat google, alla säger olika...

Runt 15gb.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Yep, funkade! Tack! Kommer upp i 275/74 mb/s på SATA2 nu, får väl anses som helt godkänt.

Härligt

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Runt 15gb.

Min Windowsmapp ligger på 12 GB, sen är det väl en del andra filer också gissar jag på, men där någonstans.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Hur mycket plats tar Windows 7? Har kollat google, alla säger olika...

Det växer med tiden

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kört W7 x64 i över 1år med samma OS.
• Windows 15.470MB
•• i windows finns en mapp som heter "winsxs" denna som växer med tiden
•• min är just nu på 6341MB, det går att städa men är absolut inte ens värt tid å möda då filer är korslänkade å
•• stökigare än en trotsig tonårings sovrum. MÅNGA har försökt skapa div program som ska kunna analysera å
•• åtgärda detta, men alla är totala floppar, så endast manuell sökning på tiotusentals småfiler.
•• Som sagt inte värt mödan.
• Program Files (x86) 2335MB
• Program Files 345MB
• User Denna är bara på några MB såvida du inte sparar din skit i "mina dokument"
System Volume Information (kräv admin rättigheter å rensa ifall du inte kör systemåterställning)

Totalt: <19GB (har part för 30GB) så en 59GB disk räcker gott för OS samt lite krims krams.
Edit. Känns både skönt å dåligt att installera om OS, blir många timmar med å knåpa ihop behagliga konfigurationer.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Har alla fått skickat eller? jag o min kompis står fortfarande bara "bekräftad"

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Så nu var w7 installerat var kan man se prestanda testet som är inbyggt i w7:?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag är en av de 60 som inte har fått sin skickad än ens :\ | Orderstatus: Bekräftad

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Installerat o klart! Äntligen slippa laddningstider när datorn startar. Hatar när program ska hoppa igång. Nu pluppar dom bara upp och är klara direkt, helt underbart!

Windows 7 + SC2 + BFBC2 + Diverse småprog = 20GB kvar!

Helt otroligt, hur gjorde du det där? Bantat ned Win7?
På min nuvarande SSD får bara Win7 och WoW plats med ca 10GB över.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av alindvall:

Installerat o klart! Äntligen slippa laddningstider när datorn startar. Hatar när program ska hoppa igång. Nu pluppar dom bara upp och är klara direkt, helt underbart!

Windows 7 + SC2 + BFBC2 + Diverse småprog = 20GB kvar!

Installerade w7 på min ssd igår och jag upplevde att det tog längre tid att starta windows, alltså windowsflaggan hänger med längre.. men sen säger det POff så är allt laddat och klart men just windowsloggan tuggar så länge, ska det vara så?
Dessutom har jag inte kvar möjligheten att gå in i bios den sidan är borta vid uppstart.
Jag har ställt in disken att köra på AHCI..

jag har 43Gb ledigt och då har jag installerat lite program och så..

En annan fråga som kanskei nte kan besvaras är Steam..

Jag flyttade hela min steam mapp till min lagringsdisk från min dåvarande C: och därifrån ska den köras nu, så jag installerade steam på och valde att placera den på min lagringsdisk, när jag startar steam så står det att Blackops är redo ( för jag la in hela den filen i mappen så jag slapp ladda ner allt igen.. ) men när jag försöker starta BlackopMP så händer inget.. SP går bra, betyder det att jag måste gora om allt och Ladda ner via steam igen istället för att flytta hela filen till mappen? det kanske inte går att göra så? tänkte att det skulle vara smidigt

sorry om det är rörigt men tror ni förstår

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag flyttade hela min steam mapp till min lagringsdisk från min dåvarande C: och därifrån ska den köras nu, så jag installerade steam på och valde att placera den på min lagringsdisk, när jag startar steam så står det att Blackops är redo ( för jag la in hela den filen i mappen så jag slapp ladda ner allt igen.. ) men när jag försöker starta BlackopMP så händer inget.. SP går bra, betyder det att jag måste gora om allt och Ladda ner via steam igen istället för att flytta hela filen till mappen? det kanske inte går att göra så? tänkte att det skulle vara smidigt

Högerklicka på BO-MP i Steam -> Properties -> Local Files -> Verify Intergrity of Game Cache..

Borde göra susen.

Permalänk
Medlem

Jag installerade min SSD igår med men jag fick ut bara runt 175 vid läs. Någon som har någon ide? AHCI är redan aktiverat.

Permalänk
Medlem

Får bara 130 vid läs men märkte trots allt står skillnad på uppstart men har bytt från ide till ahci i bios nu när jag kollar finns det även en annan flik som heter sata ahci nånting som är på disable istället för enable kan det vart den som ställer till problemet?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av GripeN90:

Högerklicka på BO-MP i Steam -> Properties -> Local Files -> Verify Intergrity of Game Cache..

Borde göra susen.

Tack! Ska testas direkt när jag kommer hem! fasen vad bra om det funkar!

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Får bara 130 vid läs men märkte trots allt står skillnad på uppstart men har bytt från ide till ahci i bios nu när jag kollar finns det även en annan flik som heter sata ahci nånting som är på disable istället för enable kan det vart den som ställer till problemet?

Ser att du har ett Gigabyte kort. Jag har aldrig haft större framgångar med min SSD på mitt moderkort. Om det är som jag tror så har du en IDE/RAID/AHCI inställning för Intel SATA kontrollern och en för Gigabytes egna SATA controller. Troligtvis bara den första du ska ha påslagen (om du kör via Intel vilket du bör göra).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Skumt, har stått skickad i över 48 timmar nu. Mitt kolli.nr ger inga träffar på postens hemsida

Någon som är knas?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skalman02/___________________________...

Så här ser det ut den längst upp för mig är inte på är det felet=

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Sata raid ahci mode var inte på när jag formatera dock att jag satt på ahci i onboard sata ide ctrl mode. Nu har jag satt på den som jag missa men är det så illa att man måste formatera om skiten

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Det ska gå att komma runt, kika här http://support.microsoft.com/kb/922976

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Helt otroligt, hur gjorde du det där? Bantat ned Win7?
På min nuvarande SSD får bara Win7 och WoW plats med ca 10GB över.

Vet inte, Jag kör Windows 7 Professional med SP1, vet inte om det påverkar men. Sen är ju Wow jäkligt stort också.

Skrivet av jemtegrannen:

Installerade w7 på min ssd igår och jag upplevde att det tog längre tid att starta windows, alltså windowsflaggan hänger med längre.. men sen säger det POff så är allt laddat och klart men just windowsloggan tuggar så länge, ska det vara så?
Dessutom har jag inte kvar möjligheten att gå in i bios den sidan är borta vid uppstart.
Jag har ställt in disken att köra på AHCI..

jag har 43Gb ledigt och då har jag installerat lite program och så..

En annan fråga som kanskei nte kan besvaras är Steam..

Jag flyttade hela min steam mapp till min lagringsdisk från min dåvarande C: och därifrån ska den köras nu, så jag installerade steam på och valde att placera den på min lagringsdisk, när jag startar steam så står det att Blackops är redo ( för jag la in hela den filen i mappen så jag slapp ladda ner allt igen.. ) men när jag försöker starta BlackopMP så händer inget.. SP går bra, betyder det att jag måste gora om allt och Ladda ner via steam igen istället för att flytta hela filen till mappen? det kanske inte går att göra så? tänkte att det skulle vara smidigt

sorry om det är rörigt men tror ni förstår

Med Bios, tryck som fan på Delete direkt när du startar datorn, inte säkert du kommer se valet att trycka på delete på skärmen om det går för fort.

Dra hem BlackopMP igen bara, troligtvis smidigast.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Komplett.se

Nu har vi påbörjat plockningen av de sista diskarna för er som inte hunnit få era ännu. Dessa skickas från oss i morgon!

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av alindvall:

Vet inte, Jag kör Windows 7 Professional med SP1, vet inte om det påverkar men. Sen är ju Wow jäkligt stort också.

Med Bios, tryck som fan på Delete direkt när du startar datorn, inte säkert du kommer se valet att trycka på delete på skärmen om det går för fort.

Dra hem BlackopMP igen bara, troligtvis smidigast.

Okej, ska testa. Har läst att bios laddningen inte brukar påverkas av SSD-diskar?
Aa det är nog det, tar ju sån förbaskad tid dock.. :/

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Vet inte, Jag kör Windows 7 Professional med SP1, vet inte om det påverkar men. Sen är ju Wow jäkligt stort också.

Hm, underligt.
Iofs, visst är WoW stort (26GB). Tänkte först att Starcraft plus det andra blev lika mkt men så är det nog inte. Har för mig SC2 är ca 8GB.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Skumt, har stått skickad i över 48 timmar nu. Mitt kolli.nr ger inga träffar på postens hemsida

Någon som är knas?

Jag har samma problem, jag valde att det skulle skickas med brev eftersom det gick att välja (Brukar vara ett snabbare lev.sätt och även billigare). Därav har inte jag heller något giltigt kolli.nr. Kanske du sitter i samma sits? Hoppas det dyker upp imorrn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hm, underligt.
Iofs, visst är WoW stort (26GB). Tänkte först att Starcraft plus det andra blev lika mkt men så är det nog inte. Har för mig SC2 är ca 8GB.

Starcraft: 9.07 GB
Bad Company 2: 8.20 GB

Så visst är wow mkt större

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericobarco:

Jag har samma problem, jag valde att det skulle skickas med brev eftersom det gick att välja (Brukar vara ett snabbare lev.sätt och även billigare). Därav har inte jag heller något giltigt kolli.nr. Kanske du sitter i samma sits? Hoppas det dyker upp imorrn.

Precis likadant för mig, skickades i Måndags och såg ingenting på kollisökningen. Trodde man skulle få vänta i evigheter, men så kom disken just där vid lunchtid Bor i Lycksele så du som är umebo borde ju fått den i samma veva tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nu har vi påbörjat plockningen av de sista diskarna för er som inte hunnit få era ännu. Dessa skickas från oss i morgon!

/Mikael

Det var inte precis den snabbaste leveransen jag har varit med om. Står fortfarande bara Bekräftad och så många dagar ska det väll inte behöva ta för att man skall få hem sin vara när ni har den i lager och allt?
Stort minus!
Inget svar får man från eran support heller.