Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Aluminumplåt...

Hej jag undrar var man får tag på lite aluminum plåt (2mm tjockt)? Kan det finnas på Bauhaus eller Byggmax?

Visa signatur

i5 3570K @ 4.4 Ghz // H80 // Asus Maximus Gene-V mATX // 16gb Samsung 30nm "Wonder ram" @ 2000 CL: 10-10-10-28 (1.4v) // EVGA GTX 670 FTW // Samsung 850 EVO 500 GB // WD Black 64mb 1TB // Corsair AX650 // Aerocool DS Cube

Permalänk
Medlem
Skrivet av aribr:

Hej jag undrar var man får tag på lite aluminum plåt (2mm tjockt)? Kan det finnas på Bauhaus eller Byggmax?

Finns ju t.o.m. hos Clas Ohlson om du ska ha mindre bitar, men ska du ha bitar över 0.5m får du nog gå till en plåtslagare eller plåtfirma.

Permalänk
Medlem

Som Chamezz säger, gå till ett plåtslageri så fixar dom det åt dig. Alternativt gå till en isoleringsfirma och kolla, 2mm är dock rätt så tjockt.

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att det finns hos bauhaus

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Tackar tackar...håller på att modda min Fractal R3 lite...bilder kommer när den blir klar.

Visa signatur

i5 3570K @ 4.4 Ghz // H80 // Asus Maximus Gene-V mATX // 16gb Samsung 30nm "Wonder ram" @ 2000 CL: 10-10-10-28 (1.4v) // EVGA GTX 670 FTW // Samsung 850 EVO 500 GB // WD Black 64mb 1TB // Corsair AX650 // Aerocool DS Cube

Permalänk
Permalänk
Medlem

Oj har aldrig sett den sidan skitbilligt ju tack som fan

EDIT: dock var du ju tvungen att köpa för 300 :/ behöver ju bara ett stycke för 110kr

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Oj har aldrig sett den sidan skitbilligt ju tack som fan

EDIT: dock var du ju tvungen att köpa för 300 :/ behöver ju bara ett stycke för 110kr

Du kan ju alltid spara resten till framtida projekt. Mekonomen och biltema säljer också plåtar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

grejen är att jag flyttar rätt ofta just nu ville inte ha en massa plåtar att flytta på :/ säljer biltema 1mm alu plåt letat där men inte hittat

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

grejen är att jag flyttar rätt ofta just nu ville inte ha en massa plåtar att flytta på :/ säljer biltema 1mm alu plåt letat där men inte hittat

Ska du ha 1mm så gå till ett plåtslageri eller en isolerings firma så kan du säkert får en bit, för dom har det garanterat om det inte är en enbart vvs-isolerings firma förstås.