LG P990 Optimus 2X eller Samsung Galaxy S2?

Permalänk
Medlem

LG P990 Optimus 2X eller Samsung Galaxy S2?

Vad råder ni mig till, köpa LG P990 Optimus 2X nu eller vänta på att Samsung Galaxy S2 ska släppas?

Eller är det någon annan mobil som ni rekommenderar mig att köpa?

Permalänk
Medlem

Tja behöver du en telefon idag så är ju Optimus 2x valet. Om du lika gärna kan vänta så är nog SGS2 bättre. Dock så är O2X fortfarande en riktigt bra telefon, men den saknar NFC m.m.
Sen har vi ju priset. O2X är en rätt dyr telefon, men jag tror att SGS2 kommer att bli ännu dyrare. Typ iPhone pris. Så är du priskänslig så ligger O2X bättre till.

Permalänk
Medlem

Skulle vänta på Galaxy S 2.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog själv ha valt en Optimus 2X, med tanke på att priset på Galaxy S2 verkar landa på cirka 6500-7000:- om man räknar med de preliminära prisuppgifterna från Storbritannien och det tycker jag själv är för dyrt för en mobiltelefon. Men om du känner att du har råd och vill betala så pass mycket för en mobiltelefon så varför inte?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Jag skulle nog själv ha valt en Optimus 2X, med tanke på att priset på Galaxy S2 verkar landa på cirka 6500-7000:- om man räknar med de preliminära prisuppgifterna från Storbritannien och det tycker jag själv är för dyrt för en mobiltelefon. Men om du känner att du har råd och vill betala så pass mycket för en mobiltelefon så varför inte?

http://www.megastore.se/template/next,Product.vm?itemid=22800...

Sen ändras ju priserna eftersom dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myggiz:

Vad har den mobilen med den här diskussionen att göra?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Vad har den mobilen med den här diskussionen att göra?

Det är fan frågan asså! Förmodligen bara fuller!

Permalänk
Medlem

Hekt jkart SGS2an pga skärmen om inte annat Sedan har SGS2 en nyare SoC med dubbla IO bussar och SIMD NEON stöd.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av moire:

Hekt jkart SGS2an pga skärmen om inte annat Sedan har SGS2 en nyare SoC med dubbla IO bussar och SIMD NEON stöd.

Du glömde skriva Samsung mjukvara, därför är LG:n ett bättre köp. Jag har i 8mdr haft marknadens, på pappret, snabbaste telefon. Givetvis menar jag Galaxy S och vilket jävla skit! Telefon laggar sjukt mycket och ännu har Samsung ingen lösning. Samsung verkar helt intelligensbefriade och ringer man deras kundtjänst får man olika dumma svar varje gång. Senast påstod dom att SGS inte hade problem med lagg!?!?
Frågar man om uppdatering säger den ena inom några dagar, och den andra inom en månad. Tycker faktisk att det är helt sjukt att de slipper undan.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du glömde skriva Samsung mjukvara, därför är LG:n ett bättre köp. Jag har i 8mdr haft marknadens, på pappret, snabbaste telefon. Givetvis menar jag Galaxy S och vilket jävla skit! Telefon laggar sjukt mycket och ännu har Samsung ingen lösning. Samsung verkar helt intelligensbefriade och ringer man deras kundtjänst får man olika dumma svar varje gång. Senast påstod dom att SGS inte hade problem med lagg!?!?
Frågar man om uppdatering säger den ena inom några dagar, och den andra inom en månad. Tycker faktisk att det är helt sjukt att de slipper undan.

Håller helt med dig om du syftar på 2.2. Men deras senaste 2.2.1 är fri från lagget om du frågar mig. Bytte från den till custom och tycker den iofs blivit en gnutta snabbare. Skulle testa dra in en hemkokt om jag vore dig!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xeter:

Håller helt med dig om du syftar på 2.2. Men deras senaste 2.2.1 är fri från lagget om du frågar mig. Bytte från den till custom och tycker den iofs blivit en gnutta snabbare. Skulle testa dra in en hemkokt om jag vore dig!

Det var ju endast ett fåtal som fick tag i 2.2.1 och ingen vet när den kommer ut igen. Bara lite sent att först lösa lagg problemet efter 8mdr eller? Hemkokt? Jo, men hejdå garanti och det finns risk att man brickar den. Tycker verkligen inte att det är kunden som ska lösa problemet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det var ju endast ett fåtal som fick tag i 2.2.1 och ingen vet när den kommer ut igen. Bara lite sent att först lösa lagg problemet efter 8mdr eller? Hemkokt? Jo, men hejdå garanti och det finns risk att man brickar den. Tycker verkligen inte att det är kunden som ska lösa problemet.

Du väljer ju själv om du vill åtgärda det. Ska du ha kvar telefonen ett tag till så är det lätt värt det om du frågar mig. Bara lägga in originalrommen om det skulle uppstå något garantiärende, så den har du alltid kvar. Svårt att bricka galaxy s då den har två recoverys. Skiter sig det med den ena brukar det ofta gå att komma in i den andra för att blåsa telefonen. Sen är det så som du säger att det inte är kunden som ska lösa problemet och jag håller med dig även där. Dock så är det fakta, att i androidvärlden så kommer uppdateringarna först från "kunderna" vare sig man väljer Samsung, LG, htc eller motorola.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xeter:

Du väljer ju själv om du vill åtgärda det. Ska du ha kvar telefonen ett tag till så är det lätt värt det om du frågar mig. Bara lägga in originalrommen om det skulle uppstå något garantiärende, så den har du alltid kvar. Svårt att bricka galaxy s då den har två recoverys. Skiter sig det med den ena brukar det ofta gå att komma in i den andra för att blåsa telefonen. Sen är det så som du säger att det inte är kunden som ska lösa problemet och jag håller med dig även där. Dock så är det fakta, att i androidvärlden så kommer uppdateringarna först från "kunderna" vare sig man väljer Samsung, LG, htc eller motorola.

Samsung har precis släppt uppdateringen nu, men jag har inte dragit hem den än.

Du skrev 2 recoverys? Jag känner endast till 3 knapps combon och det är inte alla som har den.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Volume Up+Home+Power = På en icke-moddad telefon brukar man komma till "2e"- eller "3e recovery", och på en moddad telefon kommer man normalt till "CWM recovery".
Volume Ner+Home+Power = Download Mode

Känner att det dragit iväg och blivit lite offtopic, vilket jag ber TS om ursäkt för.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Galaxy s2 släpps med android 2.3 som jag tycker är snabbt på min galaxy s, så det kommer vara riktigt bra på s2:an också. Sedan har samsungen amoled-display som får alla andra displayer att se grådassiga ut.. nu när releasen av s2 är så pass nära så finns det ingen anledning att köpa optimus längre.. om du är nyfiken på displayskillnaden kan du åka till en elektronikaffär och jämföra optimus 2x med galaxy s (som också har amoled) så vill du inte köpa lg:n längre

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Vad blev det?

Samsungen verkar ju riktigt najs http://bigphonefight.com/lg-optimus-2x-vs-samsung-galaxy-s2-3...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch