Permalänk

tri sli eller bara sli

tjena håller på att uppgradera eller rättare sagt blir det nog att köpa ny dator och använda lite delar från min gamla. Har ett gtx 570 zotac i min gamla burk och tänkte köpa två till den nya. Var inne och titta på några stycken och blev ganska förvånad när jag läste i spec att vissa kort var 2-vägs SLI-förberedda och på andra stog det tri sli ready. Finns det olika versioner av korten som gör att man bara kan köra 2 vägs på vissa och 3 vägs på vissa. Nu har jag letat info på mitt kort men hittar inget blir jävligt besviken om det är så att jag bara kan använda 2 vägs. Meningen är att kunna köra riktigt tung grafik x 1600.
Är det någon som vet något om detta som kan hjälpa mig.

Permalänk
Avstängd

Enligt specifikationerna för alla 5 GTX 570-modeller från Zotac så ska 3-way SLI fungera.

GTX 580 likaså... men ej GTX 560, de korten stödjer bara 2-way SLI.

Spelar väl ingen roll vilken tillverkare det är förresten? Samma gäller väl för alla kort i 500-serien?

Permalänk

jag vet ej jag var inne och skulle kolla vad dom kosta nu och då hitta jag två olika versioner av zotacs 570 och då stog det i spec på den ena tri sli ready och på den andra 2-vägs SLI-förberedd. Det var inget jag ens reflektera över när jag köpte mitt 570 eftersom jag tog förgivet att ett såpass nytt kort skulle gå att köra i tri sli. Hoppas du har rätt annars blir jag sjukt besviken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kill the clown:

jag vet ej jag var inne och skulle kolla vad dom kosta nu och då hitta jag två olika versioner av zotacs 570 och då stog det i spec på den ena tri sli ready och på den andra 2-vägs SLI-förberedd. Det var inget jag ens reflektera över när jag köpte mitt 570 eftersom jag tog förgivet att ett såpass nytt kort skulle gå att köra i tri sli. Hoppas du har rätt annars blir jag sjukt besviken.

Här finner du specifikationerna http://www.zotac.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrappe...

Tycker ju att det borde vara korrekt.