Tips , Ändra ping tider själv - Bredbandsbolaget

Permalänk
Avstängd

Tips , Ändra ping tider själv - Bredbandsbolaget

Såg att ni som har BBB numera kan ändra "Ping profil" själva på mina sidor.

Citat:

Här kan du välja vilken profil du vill ha på din uppkoppling.

1. När ska du välja profil Gaming?
Välj profil Gaming när du spelar snabba spel på nätet, till exempel World of Warcraft, CounterStrike och BattleField. Den profilen förbättrar pingtiderna för din uppkoppling. Spelandet upplevs snabbare och fördröjningar minskar.

2. Bra att veta!
Vi rekommenderar att du bara använder profil Gaming när du spelar och därefter byter tillbaka till profil Normal. Profilen Gaming kan ge en något försämrad stabilitet på tjänster som Bredbandsbolagets telefoni och tv.

https://www.bredbandsbolaget.se/box/secured/minatjanster/gami...

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Såg att ni som har BBB numera kan ändra "Ping profil" själva på mina sidor.

skönt för dem som inte har tv och telefoni. Då är det bara att köra gaming hela tiden!

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Snart kommer folk börja klaga över packet loss med bredbandsbolaget när de kör "Gaming profil".

Interleave används ofta av en anledning...

Permalänk

Är det alltså Interleaving som ändras när man aktiverar Gaming? Är det i så fall även något annat som påverkas?

Skippas interleaving helt eller reduceras den bara?

Om interleaving skippas, slås felrättning då samtidigt av? Enligt http://www.kitz.co.uk/adsl/interleaving.htm så är de i alla fall aktiverade samtidigt (verkar rimligt, interleavingen ger väl inga fördelar om den inte gör att man kan rätta felen som uppstår..).

Permalänk
Medlem
Citat:

Gaming
Du har redan den mest optimala profilen för alla Bredbandsbolagets tjänster, även gaming.

Är allt jag får upp när jag kollar mina sidor.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av Eltarion:

Är allt jag får upp när jag kollar mina sidor.

Kanske bara är för ADSL-kunder. Utgår från att du har Fiber-LAN?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Kanske bara är för ADSL-kunder. Utgår från att du har Fiber-LAN?

Nej jag har ADSL. Dock vet jag att de svamlade något om "Halvavägen fiber" eller något sådant.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

I nuläget kan man tydligen inte ändra det här själv om man har fast IP.

I mitt fall så blev det en ändring åt andra hållet istället - ökad interleaving (via kundservice på telefon) för att få ner mängden fel på länken.