Datorbutiken.com, leveranstider

Permalänk
Hedersmedlem

Datorbutiken.com, leveranstider

Köpte mig ett Logitech Cordless Desktop® Optical från datorbutiken.com

Beställde 25/9 runt lunch
Lyckades få loss det från en ilsk postkäring idag 26/9 16:05
(ville inte släppa det mot leg och kollinr)

Vad blir det runt 28h leveranstid? Underbart.

Nu skall jag hem och se om det funkar (så snart jag slutar på jobbet)

Permalänk
Medlem

*intresseklubben antecknar*

När nån som inte är moderator skriver ett liknande inlägg så försvinner det illa kvickt, men för moderatorer är det helt ok?

Permalänk
Medlem

wox: så man får inte skriva att man är nöjd med servicen? Låter konstigt tycker jag..

Mental: Det var som fasen, hoppas jag får mitt chassi snart också..

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
*intresseklubben antecknar*

När nån som inte är moderator skriver ett liknande inlägg så försvinner det illa kvickt, men för moderatorer är det helt ok?

Jupp, försöker få lite motvikt till alla gnälltrådar här.

Så du och hela din intresseklubb kan anteckna detta noga

Detta är trots allt forumet för feedback om dylika saker

Permalänk
Medlem

Jodå, självklart får man vara nöjd med servicen.. men jag vet vid många tillfälen då moderatorer låser liknande trådar p.g.a. att de har för lite att göra eller dylikt.. tycker att alla har rätt att skriva nåt utan att en moderator ska låsa den, när han själv skriver liknande...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Jodå, självklart får man vara nöjd med servicen.. men jag vet vid många tillfälen då moderatorer låser liknande trådar p.g.a. att de har för lite att göra eller dylikt.. tycker att alla har rätt att skriva nåt utan att en moderator ska låsa den, när han själv skriver liknande...

Länka gärna till en tråd så jag kan se vad du pratar om.

Och om denna tråd är felaktig, onödig eller på något sätt Ovidkomlig så får du gärna anmäla den till granskning, bara för att jag är moderator så är jag inte immun mot trådlåsningar.

Permalänk

ähh du bara fjäskar Mental för datorbutiken:D

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Jag har väntat en vecka nu på en ms ie3 och 256mb ram, dock märkte jag i går kväll att dom saknades i lager

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Jodå, självklart får man vara nöjd med servicen.. men jag vet vid många tillfälen då moderatorer låser liknande trådar p.g.a. att de har för lite att göra eller dylikt.. tycker att alla har rätt att skriva nåt utan att en moderator ska låsa den, när han själv skriver liknande...

Jag har då inte sett en sån tråd...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
ähh du bara fjäskar Mental för datorbutiken:D

hehe, borde jag inte göra det innan jag handlar?

Nejdu. Jag har både bra och dåliga erfarenheter av datorbutiken.com. de kan klanta sig som alla andra.

Men just nu är de defenetivt på min goodlist

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fått saker i rimlig tid från db. Väntade två månader på mitt grafikkort t.ex.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Jag har aldrig fått saker i rimlig tid från db. Väntade två månader på mitt grafikkort t.ex.

Då måste det vara så att de gillar mig och hatar dig.
Mina leveranser har alltid gått snabbt, dock tog det lite tid för en kompis till mig att få sin dator men det har vi fått en bra förklaring+ursäkt+kompensation för så även där är vi nöjda

Permalänk
Medlem

Beställde min mus från Dustin igår och den kom också idag.

Skulle alla skriva här när dom får sina saker från Dustin inom 24h så skulle forumet svämma över av såna trådar.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Beställde min mus från Dustin igår och den kom också idag.

Skulle alla skriva här när dom får sina saker från Dustin inom 24h så skulle forumet svämma över av såna trådar.

Jo, men hur ofta ser du blääää dustin suger, de har alltid så dåliga leveranstider.

Om det vore så att du hadde en anorlunda upplevelse än det som är vanligt (som tex 3 månader lev tid från dustin) så är det en relevant tråd

Permalänk

Re: Datorbutiken.com, leveranstider

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Köpte mig ett Logitech Cordless Desktop® Optical från datorbutiken.com

Beställde 25/9 runt lunch
Lyckades få loss det från en ilsk postkäring idag 26/9 16:05
(ville inte släppa det mot leg och kollinr)

Vad blir det runt 28h leveranstid? Underbart.

Nu skall jag hem och se om det funkar (så snart jag slutar på jobbet)

Mycket bra val av tangentbord!!
Lätt det skönaste tangentbordet jag använt, har haft mitt sen jul, skulle inte klara mig utan det!

Leveranstiden är ju inte helt fel heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Jodå, självklart får man vara nöjd med servicen.. men jag vet vid många tillfälen då moderatorer låser liknande trådar p.g.a. att de har för lite att göra eller dylikt.. tycker att alla har rätt att skriva nåt utan att en moderator ska låsa den, när han själv skriver liknande...

Att du upplever det kan nog ha att göra med en hel del trådar som enbart säger "Db suger p*n*s" utan konstruktiv kritik för fem öre

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

jaha då fick man leveransbekräftelsen från db, gick snabbt ändå

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Tänk om hel***tes Xp-data kunde leverera någon gång...

Permalänk
Medlem

Tycker inte DB är värda något beröm. Beställde 4 grönmarkerade varor på en söndag. Först på Onsdagen skickade dom iväg det. Tycker det är rätt värdelöst faktistk.

Duedate

Permalänk
Medlem

På onsdagen...!

Jag väntar ännu på ett moderkort beställt i söndags....

Visa signatur

farbror

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental

Jo, men hur ofta ser du blääää dustin suger, de har alltid så dåliga leveranstider.

Om det vore så att du hadde en anorlunda upplevelse än det som är vanligt (som tex 3 månader lev tid från dustin) så är det en relevant tråd

Jasså?

Tycker snarare att när det är en engångsupplevelse är det en irrelevant tråd.

Nu ger den ju inget perspektiv, utan folk kanske tror att DB.com är snabbare än vad dom egentligen är bara för att du hade tur.

Bättre isåfall att posta och informera om att Dustin är snabba, då dom förtjänar credit för det. (Är medveten om att detta har gjorts ett antal gånger).

Att man lyckas få iväg ett paket snabbt 1 gång är inte mycket att skryta över om man vanligtvis tar betydligt längre tid på sig.

Och jag tycker inte att det är relevant att berätta att man har 3 månaders leveranstid heller. Vill man fråga något i samband med den informationen, så är det relevant, men att bara berätta det är, enligt mig, väldigt meningslös information, då det förmodligen också det är en engångshändelse.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol
wox: så man får inte skriva att man är nöjd med servicen? Låter konstigt tycker jag..

Mental: Det var som fasen, hoppas jag får mitt chassi snart också..

jag beställde ett chassi i tisdags (24/9) och dom har inte lyckats få iväg det än. Tycker att det är jävligt dåligt av dom. Dom har fan haft 3 dagar på sig att packa och skicka skiten.

Permalänk
Medlem

fan vad ni gnäller, dra istället på smilbanden för att det gått snabbt för ngn här iaf...

Permalänk
Avstängd

Dem senaste 7-8 paketen jag köpt från db det senaste året har också gått på lite drygt ett dygn att få. MYCKET BRA.

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Medlem

UNDER 14 timmar på dustin fick jag mitt chassi

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Jag är absolut inte lika nöjd med DB's leveranstider som d u är Mental. Jag har en order hos DB på en Amd Xp 2000+, ett Epox 8K5A2 och ett 256mb pc2700 minne. Jag beställde mina grejer i söndags, på förmiddan tror ja det var. Då fanns alla varor i lager men ganska god marginal.
Om jag nu gör en leveransförfrågan från DB's hemsida så står det "Ordern enligt ovan har ännu ej levererats ut från vårt ordersystem." men att alla varor i ordern har lagts undan till mig. Är det bara jag som tycker det är riktigt kass att de inte har lyckats klämma ut mitt paket på 4½ dag?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Jag är absolut inte lika nöjd med DB's leveranstider som d u är Mental. Jag har en order hos DB på en Amd Xp 2000+, ett Epox 8K5A2 och ett 256mb pc2700 minne. Jag beställde mina grejer i söndags, på förmiddan tror ja det var. Då fanns alla varor i lager men ganska god marginal.
Om jag nu gör en leveransförfrågan från DB's hemsida så står det "Ordern enligt ovan har ännu ej levererats ut från vårt ordersystem." men att alla varor i ordern har lagts undan till mig. Är det bara jag som tycker det är riktigt kass att de inte har lyckats klämma ut mitt paket på 4½ dag?

Precis som på komplett.se

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak för mig, grejerna beställdes 5 dagar sen, men vid Leveransförfrågan har dom fortfarande inte levererats, TROTS att för 4 dagar sen stog det att allt "lagts" undan åt mig för leverans inom 1 dag.

Riktigt dåligt.

Visa signatur

"In the beginning the Universe was created. This has made
a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"

Permalänk
Medlem

med risk för att bli upprepande så ligger min hdd också där o gnider..

Citat:

Ordern enligt ovan har levererats ut från vårt ordersystem, och ligger i kö för packning och leverans.

man blir glad. speciellt som man BEHÖVER platsen för skolarbete(faktiskt).

(jag, jag vet att jag borde beställt från ex. Dustin om jag behövde den så vidrigt mycket, men man lär sig visst aldrig)

Visa signatur

jetthe

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now." - Z.B.

Permalänk

Jo, snålheten bedrar visheten eller vad det nu så fint hette.;)