Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Frakta skidor från Staterna

Har blivit riktigt sugen på att utöka kollektionen med ett par skidor till och har hittat ett schysst par på Ebay. Problemet är ju då att skidorna finns i Vermont på andra sidan Atlanten och frakten är ett litet frågetecken.

Kollade på både UPS och FedEx hemsidor och enligt deras kalkyler så skulle frakten gå på typ 300$ vilket är på tok för mycket. Kollade på JetCarrier också som verkade ta runt en tusenlapp för flygfrakt vilket lät lite rimligare.

Är det någon som vet hur det funkar att frakta grejer med JetCarrier eller som kanske har en bättre lösning för att få hit ett par skidor?

Permalänk
Medlem

det största jag fraktat hit från staterna är en akustisk gitarr i hardcase+stor kartong, gick på runt en tusenlapp, osäker på vad dom använde för fraktfirma dock..
har för mig att det var american standard air mail, tog iallafall 2v eller så.

Permalänk

Om det är ett företag som skickar kan du nog fråga dem, och nu när du vill beställa därifrån så ska jag också göra det

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

Om det är ett företag som skickar kan du nog fråga dem, och nu när du vill beställa därifrån så ska jag också göra det

Det är en privatperson, så det är upp till mig att fixa frakt. Dock tror jag att jag ska avvakta lite, skidsäsongen är nog slut för mig så jag har tid på mig att fundera

Permalänk
Graded.se

Jetcarrier är toppen. Brukar handla mycket från USA, och det finns både privatpersoner / företag som vägrar skicka utom usa.

Jetcarrier så fraktar man ju till en postbox i USA, därefter ombesörjer dom frakt till sverige. Toppen!