Permalänk
Medlem

Define R2 Med Vattenkylning=) Första bygget

Tja.
Då är man ny på fronten (Vattenkylning) Det här är mitt första projekt Jag gör.
Så skriv gärna vad ni tycker och vad jag kan göra bättre. tack på förhand...=)

Lite Info om systemet.

Fractal Design Define R2 Titanium
Intel core2duo E7400 2.8Ghz oc 3.3Ghz
ATI X1950 XTX Crossfire Edition (Ska Bytas snarast)
A-Data 2gig 800mhz (Införskaffa 2gig till)
Asus Rampage Formula socket 775
Tagan TG680-U33II 680W SuperRock
Vattenpump: EK Water Blocks DCP 4,0
Radiator: Black Water Advanced 122 rev. 3.0
Black Water O-Tank 170
Vattenblock: ZALMAN ZM-WB5 CPU
Orginal Fläktar Från Chassit

Define R2 Med Vattenkylning=) Första bygget

Permalänk

Riktigt fint bygge ville hitta nåt storfel men nej det gick ju inte riktigt fin vattenloop, syns verkligen att den är genomtänkt

Permalänk

Snygg dragning av slangarna!
Det är ofärgade slangar och rött vatten eller?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Shut det såg ju riktigt bra ut!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

skit snyggt tycker inte om när ett chassi ser stort och tomt ut så detta var kul.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

är inte de där ett alu block? och om radden är i koppar så kan de orsaka problem

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Riktigt fint bygge ville hitta nåt storfel men nej det gick ju inte riktigt fin vattenloop, syns verkligen att den är genomtänkt

haha Man tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

är inte de där ett alu block? och om radden är i koppar så kan de orsaka problem

Jo stämmer bra. Ja det kunde bli Skit i systemet typ gegga. Fick fel CPU block, Men orkade inte skicka tillbaka det. vad kan man göra för att förhindra det? glycol? har hält i färdig kylvätska Cooling Stuff, vattenkylning till datorer Men vet ej om det är bra. tack på förhand=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Snygg dragning av slangarna!
Det är ofärgade slangar och rött vatten eller?

Ja det stämmer bra=) Tack

Permalänk
Skrivet av Naa_Nitz:

Jo stämmer bra. Ja det kunde bli Skit i systemet typ gegga. Fick fel CPU block, Men orkade inte skicka tillbaka det. vad kan man göra för att förhindra det? glycol? har hält i färdig kylvätska Cooling Stuff, vattenkylning till datorer Men vet ej om det är bra. tack på förhand=)

anti corresions vätska borde gå, finns en lite flaska på chilledpc som heter PT-Nuke som borde hjälpa

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av Naa_Nitz:

Jo stämmer bra. Ja det kunde bli Skit i systemet typ gegga. Fick fel CPU block, Men orkade inte skicka tillbaka det. vad kan man göra för att förhindra det? glycol? har hält i färdig kylvätska Cooling Stuff, vattenkylning till datorer Men vet ej om det är bra. tack på förhand=)

Den kylvätskan har redan anti-corision och allt annat man kan tänka sig vilja ha i

Permalänk
Medlem

Känns som om slangarna inte riktigt hade behövt vara så långa. Zalmans CPU-block är inte så värst skojiga (fästet är iaf inget vidare).

Läckert med färg på vattnet tillsammans med grafikkortet!

Ja, ett lyckat bygge!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

snyggt som fan! tumme upp.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fin fint!
Men ska du inte ta bort hdd vaggorna som står tomma? Känns som de enbart bidrar med sämre luftflöde genom chassit.

Permalänk
Avstängd

skvätt i lite glykol så är problemet löst

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Fin fint!
Men ska du inte ta bort hdd vaggorna som står tomma? Känns som de enbart bidrar med sämre luftflöde genom chassit.

Vaggorna sitter helt "skyddade" av gängan som dem ligger i. Dock så går ju luftflödet inte 100% rakt, men jag orkade inte ha dem utanför chassit.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Lite tråkigt med så dålig kabeldragning.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Byt plats på hdd buren och sätt dit radiatorn

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

ta bort hdd buren menar jag

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Grymt snyggt, det ända jag inte riktigt tyckte om var PSU och minne/pci portar på moderkortet, krockade lite med färgerna IMO.

Annars, riktigt snyggt ^^

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Seriöst, det där nätagg sticker i mina ögon, fram med sprayburken och måla rött!

Permalänk
Medlem

kan någon göra en tutorial om hur man gör vatten kylning?

Permalänk
Skrivet av Naa_Nitz:

Tja.
Då är man ny på fronten (Vattenkylning) Det här är mitt första projekt Jag gör.
Så skriv gärna vad ni tycker och vad jag kan göra bättre. tack på förhand...=)

Lite Info om systemet.

Fractal Design Define R2 Titanium
Intel core2duo E7400 2.8Ghz oc 3.3Ghz
ATI X1950 XTX Crossfire Edition (Ska Bytas snarast)
A-Data 2gig 800mhz (Införskaffa 2gig till)
Asus Rampage Formula socket 775
Tagan TG680-U33II 680W SuperRock
Vattenpump: EK Water Blocks DCP 4,0
Radiator: Black Water Advanced 122 rev. 3.0
Black Water O-Tank 170
Vattenblock: ZALMAN ZM-WB5 CPU
Orginal Fläktar Från Chassit

Define R2 Med Vattenkylning=) Första bygget

Tänkte själv försöka mig på vattenkylning i ett R2 chassi, hade du några problem med att få plats med fläktar och radiator i toppen? Har hört på olika håll att de inte ska få plats utan att slå i moderkortet, men för dig verkar de ju funka eller?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301