Rösta fram t-shirt till communityt!

Email fundering kring Gmail - Inkorg.

Permalänk
Medlem

Email fundering kring Gmail - Inkorg.

Jag har precis skaffat mig ett Gmail konto. Och var in under inställningar för att kolla hur det här med uppdateringen fungerar då man får nytt email. Ploppar mailet upp i samma stund som man får det, eller lär man själv uppdatera själva websidan för att se att man överhuvudtaget har fått ett nytt mail ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det ska uppdateras automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoad:

Det ska uppdateras automatiskt.

Tack, det var det jag ville veta.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk

Det ploppar upp automatiskt och det uppdateras väldigt snabbt. Du kan även ladda hem Gmail-notifier så du får en notifikation i verktygsfältet, så slipper du surfa in på sidan hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Du kan även ladda hem Gmail-notifier så du får en notifikation i verktygsfältet, så slipper du surfa in på sidan hela tiden

Har redan så mycket olika notifikation i verktygsfältet, så jag försöker unvika att tillföra ennu mer till samlingen. Så det gör inte så mycket om jag får sitta uppe med Gmail fönstret öppet.

Men tackar så mycket för tipset.

Visa signatur

Permalänk
Testpilot

När man får ett nytt mail ändras även titeln på sidan till "Gmail - Inbox (1)" så man kan ha den i en tabb och fortfarande se när man får mail.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Om du kör Chrome eller FF så kan du få en Favicon där det står om du fått mail.

Under Settings - General kan du även slå på detta:

Desktop Notifications:
(allows Gmail to display popup notifications on your desktop when new chat and email messages arrive)
Learn more
Chat notifications on
Chat notifications off

New mail notifications on - Notify me when any new message arrives in my inbox
Mail notifications off

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

När man får ett nytt mail ändras även titeln på sidan till "Gmail - Inbox (1)" så man kan ha den i en tabb och fortfarande se när man får mail.

Jo, jag har sett det jag oxå. Så jag får köra på det.

Kalasis: Jag sitter med Internet Explorer. Men tack endå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jo, jag har sett det jag oxå. Så jag får köra på det.

Kalasis: Jag sitter med Internet Explorer. Men tack endå.

Då ska det undre alternativet fungera bra för dig
Gmails egna liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Då ska det undre alternativet fungera bra för dig
Gmails egna liksom.

Nja, jag kör nog med det som hunden rekomendera, eller tipsade om. Finns ingen direkt anledning till att avacera saker och ting när man inte behöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inget avencerat alls, bara slå på en funktion i gmail
Som deras labs, där kan du hitta massa med användbara saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Inget avencerat alls, bara slå på en funktion i gmail
Som deras labs, där kan du hitta massa med användbara saker.

Nu blev jag nyfiken. Vart finns den funktionen i Gmail ? Jag tycker jag har kollat, men jag kan ha missat den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv:

Under Settings - General kan du även slå på detta:

Desktop Notifications:
(allows Gmail to display popup notifications on your desktop when new chat and email messages arrive)
Learn more
Chat notifications on
Chat notifications off

New mail notifications on - Notify me when any new message arrives in my inbox
Mail notifications off

Permalänk
Medlem

Jag har lagt till alla mina gmail (5st) i Windows Live Mail, även lagt till en POP mail och en hotmail i Live Mail.
Det som är smidigt om man har många epostkonton är att alla samlas på ett ställe och man har bra koll i "Olästa".
Fördelarna är många fler men orkar inte skriva mer, då jag skulle gått till sängs för länge sen. Men är du intresserad så editerar jag fler sen. Hur som helst så tycker jag att Windows har lyckats riktigt bra med Live Mail ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]