Fredagspanelen 9: Jordbävning skakar industrin och grafikkort i testlabbet

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 9: Jordbävning skakar industrin och grafikkort i testlabbet

För veckans fredagspanel sätter Emil och Jonas tänderna i flera högaktuella ämnen, bland annat Geforce GTX 590, färska chassirecensioner samt situationen i Japan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Youtube strular som vanligt... Vad trött jag blir!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Yey! Ny panel! Ska bli intressant nu med dom båda grafikkorten.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Då bänkar vi oss och knäcker första ölen. CSN, löning och fredagspanel = win!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Youtube strular som vanligt... Vad trött jag blir!

Det buffrar väldigt segt här också, om det va det du menade..

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av malici0us:

Det buffrar väldigt segt här också, om det va det du menade..

Japp samma här, laddar otroligt långsamt.

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem

Citat "Oklart som fan brinner kortet upp IIIIIGEEEN" , tyckte det va lite småkul

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Jonas: "det e bao köra"

Lät OCH såg ut som om han redan börjat med första fredagsstänkaren! ^^

Nu ska här njutas av fredagspanel

Visa signatur

AMD Phenom II x4 965 BE @ 3.8Ghz | Noctua NH-U9B Cpu Kylare | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 4GB Corsair XMS3 1600mhz | XFX ATI Radeon 5850 BE | OCZ ModXStream Pro 600W | 2x SB Barracuda 500gb - RAID0 | NZXT Lexa-S |

Permalänk

Seriöst nu får ni snart börja använda et av någon annan host eller en egen för era filmer. Youtube är sååå jävla segt!

Jag förstår om ni vill ha de på Youtube för att nå en stor publik men kanske en ide att låta oss här se klippen utan att behöva buffra flera minuter för ett par sekunder.
Ha kvar er Youtube sida om ni vill men kan ni inte posta de på en egen eller annan sida som inte har några allvarliga problem med streamern

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Som vanligt blir YouTube obrukbart mellan 16:30-22:00. Mycket bra panel som vanligt i övrigt!

Permalänk
Medlem

Ironiskt om de trasiga 590orna fungerar efter en ugnsbakning? Kan ni inte snälla testa?
Vore awsome xD

Permalänk
Medlem

Oj. Vad konstigt det blev när diskussionen om katastrofen i Japan, med jordbävning och tsunami följdes upp med nyheten om att OCZ köpt upp ett styrkretsföretag, och att denna nyhet... eeh... drunknat i nyhetsflödet?

Permalänk
Hedersmedlem

Ah perfekt. Hem från jobbet om 30 minuter och sedan öppna en iskall Gösser till ett stycke fredagspanel.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

"drunknade i Japan-flödet"
Välvalda ord...

Permalänk

Den e fan god gössern, sitter med en själv. Bra panel veckans pryl vill vi se på reguljär basis.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Haha, är det bara jag som inte dricker öl till fredagspanelen? ^^

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

man blir ju lite orolig över Jonas stora kärlek till ordet hasch =P

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av funky_monkey:

Den e fan god gössern, sitter med en själv. Bra panel veckans pryl vill vi se på reguljär basis.

Gut, Besser, Gösser.

Gösser må vara ett blaskigt standardöl i Österrike, men för mig är det perfektion tappad på flaska med skruvkapsyl!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av dookie95:

man blir ju lite orolig över Jonas stora kärlek till ordet hasch =P

Fast chassiet heter ju Hush
Men jo jag har med tänkt på det!

Visa signatur

AMD Phenom II x4 965 BE @ 3.8Ghz | Noctua NH-U9B Cpu Kylare | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 4GB Corsair XMS3 1600mhz | XFX ATI Radeon 5850 BE | OCZ ModXStream Pro 600W | 2x SB Barracuda 500gb - RAID0 | NZXT Lexa-S |

Permalänk
Skrivet av malici0us:

Haha, är det bara jag som inte dricker öl till fredagspanelen? ^^

Nope det är du inte ^^

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Inaktiv

2004 ringde.. haha:lol:

Fredagspanelen blir bara bättre och bättre!

Permalänk

Sött att ni matchar varandra blå och vit randigt.
Skämt å sido, gillar bara Emil mer å mer. Sådan soft snubbe kort och gott.
Jonas känns mer stel, men ju längre in i programet man hamnar ju mer avslappnad känns även han.
Som vanligt kanon innehåll.
Tack för ett bra jobb grabbar!

Permalänk

måste bara älska hur båda sken upp när de gick från GTX 550 Ti till GTX 590! haha

Som alltid, riktigt god fredagsunderhållning som alltid, fortsätt så!

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk

Awesome. Tur att dom påminnde mig där på slutet, för inte fan blev det pizza till fredagspanelen ikväll inte.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

nån som räknat antalet "helt enkelt"? härligt med ny panel iaf, keep it up. ser fram emot de nya testerna

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av malici0us:

Haha, är det bara jag som inte dricker öl till fredagspanelen? ^^

Haha som 14åring tycker jag inte att öl är sunt samt att min ekonomi samt föräldrar inte tillåter det xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Haha våffeldagen väldigt VIKTIGT.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra panel må jag säga! Avnjöts med en kall Åbro, som brukligt. Jag är riktigt sugen på 590 och som ni säger, om ett tag är det en fråga om vad man föredrar mot 6990. Kul att ni blir lika glada som jag när ni ser nya grafikkort i världsövertagarklassen. Jag håller också med om Crysis 2. Vad fan sysslar Crytek med egentligen? Säljer sina själar för några spänn från konsolmarknanden. Dålig stil av ett dylikt företag. Och fläktkontrollen är måste i alla hem! Jag ska genast köpa en till min farmor, så hon kan koppla den till köksfläkten och bara toucha skärmen när köttbulleoset blir för starkt.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Tack grabbar, alltid gött att sätta sig ner på fredagskvällen å lyssna på er!! Keep up boy´s!!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB