Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gigabyte lanserar spelmusen Aivia M8600

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte lanserar spelmusen Aivia M8600

Välkända Gigabyte breddar tillbehörssortimentet med musen Aivia M8600, specialanpassad för datorspelare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

...Design från Crysis?!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Uj vad dyrt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Ser inte direkt bekväm ut och 100h på en laddning ? tror det när jag ser det med egna ögon.

Permalänk
Medlem

Ser inte speciellt imponerande ut. Skulle önska att fokus låg på annat än att ytterligare öka DPI:n då DPI sedan länge är tillräckligt hög på samtliga möss för att ytterligare ökningar ska sakna betydelse.
Den ser inte heller speciellt ergonomisk ut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Betalar folk så mycket för en mus? Man verkar ju inte ens kunna ställa in vikten på den.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Betalar folk så mycket för en mus? Man verkar ju inte ens kunna ställa in vikten på den.

Ärligt talat så vet jag inte vad priset ligger på för prostituerade, men skulle tro att 100h för 1200 är ganska billigt

Ni får ursäkta min humor, är lite trött.

Permalänk
Medlem

så man spelar sina hundra timmar. kunde man sen bara koppla i en usb kabel och fortsätta spela eller måste man använda laddningsstationen?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Fattar inte varför de lägger 2 knappar på högersidan.. kan tänka mig att det är för vänsterhänta men de är ju obrukbara för högerhänta imo..
Har testat och ring eller lillfinger är inga fingrar som min koordinationsförmåga hanterar blixtsnabbt kan jag lova..
Hade hellre sett 4 st på vänster sida.. och 1200 spänn för en mus är en aning mycket även för mig.

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

...Design från Crysis?!

..Design från Ace of Sweden :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightportier:

Fattar inte varför de lägger 2 knappar på högersidan.. kan tänka mig att det är för vänsterhänta men de är ju obrukbara för högerhänta imo..
Har testat och ring eller lillfinger är inga fingrar som min koordinationsförmåga hanterar blixtsnabbt kan jag lova..
Hade hellre sett 4 st på vänster sida.. och 1200 spänn för en mus är en aning mycket även för mig.

dom är lika användbara som knappar på vänster sidan är för vänsterhänta, jag tror du besvarade din egen fråga

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av The Mupp:

dom är lika användbara som knappar på vänster sidan är för vänsterhänta, jag tror du besvarade din egen fråga

Det finns dock långt fler högerhänta, så om man ska anpassa för något av dem så borde man ju anpassa för högerhänta...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det finns dock långt fler högerhänta, så om man ska anpassa för något av dem så borde man ju anpassa för högerhänta...

De anpassade för både....
Två knappar där är oftast idealt, fler så blir det mest klydd

Permalänk
Musikälskare

Varför så kantig? Kan inte vara skön längre sittningar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hellspawned:

De anpassade för både....
Två knappar där är oftast idealt, fler så blir det mest klydd

Jag vet inte vad den är anpassad för, jag svarade bara på det som jag citerade

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

"32KB ONBOARD MEMORY"

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jag har min G5 (första versionen), är fortfarande helt nöjd med den och har haft den säkert i 5 år. Det enda som skulle få mig att byta är ifall den skulle gå sönder, och då skulle jag säkert försöka hitta en likadan igen.

Som JesperT sa när det gäller DPI, man behöver inte 6500 DPI, tvivlar på att jag skulle märka någon skillnad alls. Sen funderar jag lite på ifall det inte är lite dumt att rikta en trådlös mus till gamers då dom flesta brukar föredra att ha sladd - även om det inte finns några märkbara fördröjningar så är det ju störigt när batterierna börjar ta slut. Nu kunde man ju iofs använda en USB-kabel också i det här fallet men då känns det som om man kommer att göra det hela tiden istället, och då är det ju ändå lite bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det finns dock långt fler högerhänta, så om man ska anpassa för något av dem så borde man ju anpassa för högerhänta...

är lika många knappar på båda sidorna så den är anpassad för både höger och vänsterhänta. lite onödigt för den andra snubbe natt börja klaga på att det finns möss som är exakt lika användbara för vänster som högerhänta

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Ser nästan ut som Roccat Kone

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem

Är väl två knappar på varje sida och då anpassad för höger- och vänsterhänta? Vem behöver fler än 2 sidoknappar egentligen?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Inget viktsystem?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Nightportier:

Fattar inte varför de lägger 2 knappar på högersidan.. kan tänka mig att det är för vänsterhänta men de är ju obrukbara för högerhänta imo..
Har testat och ring eller lillfinger är inga fingrar som min koordinationsförmåga hanterar blixtsnabbt kan jag lova..
Hade hellre sett 4 st på vänster sida.. och 1200 spänn för en mus är en aning mycket även för mig.

Musen är ju symmetrisk för att både vänster- och högerhänta ska kunna använda den..

Permalänk
Avstängd

1200.kr och 32 kb inyggt minne?

borde vara 1 gb så billiga som minnen ändå är

Permalänk
Medlem

Handlar nog hellre en 3.0a för 180:- istället jag

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

det självklara musvalet i prisklassen, fast ne?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goose7:

Som JesperT sa när det gäller DPI, man behöver inte 6500 DPI, tvivlar på att jag skulle märka någon skillnad alls. Sen funderar jag lite på ifall det inte är lite dumt att rikta en trådlös mus till gamers då dom flesta brukar föredra att ha sladd - även om det inte finns några märkbara fördröjningar så är det ju störigt när batterierna börjar ta slut. Nu kunde man ju iofs använda en USB-kabel också i det här fallet men då känns det som om man kommer att göra det hela tiden istället, och då är det ju ändå lite bortkastade pengar.

Perfekt för oss som har datorn kopplad till hdtv:n. När man surfar mm så kör man utan sen vid spelande så byter man bara så slipper man ha en av varje.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Perfekt för oss som har datorn kopplad till hdtv:n. När man surfar mm så kör man utan sen vid spelande så byter man bara så slipper man ha en av varje.

Det stämmer ju faktiskt, jag har ju också datorn kopplad till TVn, och det är ju lite jobbigt varenda gång man behöver resa sig upp för att byta till nästa serieavsnitt :). Plötsligt kan jag se det som en ganska smart lösning, speciellt om den dessutom laddas när den är inkopplad i USB-uttaget, tänkte inte så långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

..Design från Ace of Sweden :/

Skrivet av Leeloo:

...Design från Crysis?!

Skrivet av Hoyld:

Ser nästan ut som Roccat Kone

Tycker den är mer lik Lamborghini Reventon

vs

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

hahahaha lol ofta de designar en mus efter en bil *facepalm*

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jävligt likt!
Edit: Sjukt snygg bil btw.

Visa signatur

#framtiden