Död pixel under färd till och från lagning.

Permalänk
Medlem

Död pixel under färd till och från lagning.

Jag har ett problem, jag äger en halvår gammal Acer laptop av modellen 5943G.
Jag hade fel på hörlursutgången så jag skickade in den på lagning.
Nu när jag fått tillbaka den är det en död pixel i övre hörnet på vänster sida, och jag är 100% säker på att den inte var där innan.

Jag ringde till acer och dom sa att det är inget som hände under lagningen, men borde inte som ha ansvar över vad som händer under vägen dit och hem?

Hur funkar det?
Väldigt tacksam för svar.

Permalänk

Ta reda på vilket företag som transporterade datorn Jetpack,UPS etc. Kontakta dem så får dom stå för byte av skärmen

Permalänk
Medlem

Foh realz?:P

Permalänk

Ja det är klart tror du verkligen att företaget som reparerat datorn kommer att erkänna om det nu är så att det är dom som har gjort detta HAHA alldrig btw kolla min tråd så får du se vilket helvete jag har med min dator

Permalänk
Medlem

Ja för jag har både ringt och mailat dem men dom säger att det måste vara minst 4 pixlar.. men jag känner att den var inte där innan så dom kan väl stå för det. :S Och datorn va dyr med för mig så..

Permalänk
Skrivet av Bluish:

men borde inte som(som=dom?) ha ansvar över vad som händer under vägen dit och hem?

Hur funkar det?
Väldigt tacksam för svar.

Avsändaren har ansvar för att produkten är emballerad så den inte tar skada. Men då dom sa att det inte var några problem med döda pixlar hos dom så har dom ju själva erkänt att skadan uppstått under transporten från dom till dig och där är ju dom skyldiga att skicka varan med emballage så den inte tar skada av stötar och smällar. Hade det varit döda pixlar när den kommit fram till dom så hade ju du fått stå för det, men som jag ser det nu så har du ju bevis för att det är dom som har orsakat skadan när dom själva påstår att det inte var något fel med döda pixlar när dom undersökte datorn.

Sen att det måste va minst fyra pixlar är jag tveksam till, möjligtvis att det gäller när du köper ny skärm/dator. Men det finns väl ingenting vad jag vet som säger att det måste va mer än fyra pixlar trasiga för att få ersättning när dom har använt sig av ej tillräckligt emballage när dom skickat tillbaka datorn på grund av en reparation. Men någon kanske kan det här med döda pixlar bättre, själva skuld delen är utan tvekan deras om det dom själva uppgett är sant.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Jo det låter logiskt, jag skrev ju det till dem dock att den inte var där innan och så vidare, men tror du att det hjälper att kontakta dem igen och skriva ja som du säger då.. har lite svårt för att formulera mig men förstår du hur jag menar?

Permalänk
Skrivet av Bluish:

Jo det låter logiskt, jag skrev ju det till dem dock att den inte var där innan och så vidare, men tror du att det hjälper att kontakta dem igen och skriva ja som du säger då.. har lite svårt för att formulera mig men förstår du hur jag menar?

Svårt att veta innan man har prövat. Om dom säger att gränsen går vid 4 pixlar så är det nog det som gäller men som sagt. Först har du fått krånglat och skickat in laptopen på reparation och sen fått tillbaka den med en död pixel. Jag tycker personligen att det är dåligt hanterat av dom, alternativet är ju att kontakta konsumentombudsmannen och höra vad han tycker för att sen kontakta dom igen. Det borde ju finnas tydliga riktlinjer för vad som är en reklamation och inte, det bör ju konsumentombudsmannen kunna upplysa om i alla fall. Säger han något som är till din fördel så kan du ju ta med dig det så du har lite mer kött på benen när du pratar med dom igen och dom kanske tar det lite mer allvarligt när dom ser att du har tagit det ett steg längre och kontaktat konsumentombudsmannen.

http://www.konsumentverket.se/omkonsumentverket/KO/

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.