Permalänk
Medlem

Tips: 24" 1920x1200 S-PVA 999:-

Fick ett reklamutskick från SwedX idag och klickade mig in på deras sida. Hittade denna för 999:-

24"
1920x1200
S-PVA
HDMI ingång
DVI ingång
VGA ingång
Inbuggda högtalare
Omgående leverans

Får se om jag lyckas övertala mig till att jag behöver ytterligare en skärm

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ett udda märke som de inte ens vågar avslöja saker som hur snabb den är eller hur mycket den drar.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av heande:

Ett udda märke som de inte ens vågar avslöja saker som hur snabb den är eller hur mycket den drar.

Jag antar att du inte kollat på specifikationerna?

Permalänk
Medlem

Klicka på bilden för specifikation
Deras riktiga TV lär ha Samsung-paneler.

Kontrast 1300:1 Statisk. 15000:1 Dynamisk
Ljusstyrka (cd m2) 400
Svarstid 6ms
Visningsvinkel 178/178
Ström 110-240 V
Strömförbrukning Normal < 70 W
Strömförbrukning Stand-by <1 W

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

någonting man vill köpa när man spelar mkt?

Permalänk
Medlem

3 tusen för 5760x1200.... Alltså det låter ju nästan för bra för att vara sant

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Inbuggda högtalare?
Hur ser den ens ut? Antar att bilden bara är en placeholder?

Permalänk
Medlem

6ms är inget att rekommendera när man försöker lira dock, till er som funderade på det...

Permalänk
Medlem

Verkar som ett skoj företag, fanns ju ett gäng skräckexempel på prisjakt

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Inbuggda högtalare?
Hur ser den ens ut? Antar att bilden bara är en placeholder?

Ramen är gjord av MDF...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

MDF behöver inte vara sämre än plast dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richard_J:

MDF behöver inte vara sämre än plast dock..

Plast är härligare på något sätt imo.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

har haft en tv från dom en gång.
dom är inte direkt några skojare men högsta kvalitet är det inte heller.
jag hade skullle avråda köp om ni inte kan ta er förbi deras butik och titta hur kvaliteten är

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Skrivet av Spatten:

Verkar som ett skoj företag, fanns ju ett gäng skräckexempel på prisjakt

Skojföretag säger du? Ta upp frågan på minhembio.com så får du nog en annan uppfattnig. Jävligt bra skärmar för priserna dom har på sidan.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Skojföretag säger du? Ta upp frågan på minhembio.com så får du nog en annan uppfattnig. Jävligt bra skärmar för priserna dom har på sidan.

skoj företag sa han..

Som i ett roligt företag helt enkelt (=
(antar jag..)

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

skoj företag sa han..

Som i ett roligt företag helt enkelt (=
(antar jag..)

ehm.. jaha? tror inte det då skräckexemplar på prisjakt nämdes..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Såja var snälla motvarande nu:) menade inget illa, är säkert ett kanon köp

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Skrivet av Geeze:

6ms är inget att rekommendera när man försöker lira dock, till er som funderade på det...

Men för *******!
Sluta sprid sånt där trams.

#10643112
http://www.digitalversus.com/acer-gd245hq-p357_7352_38.html

LCD-paneler delas för övrigt in i olika sorteringar, SwedX köper de billigaste, så man ska inte bli förvånad om det är någon död pixel eller lite ojämn bakgrundsbelysning. Men håller man sig till spelande med skärmen så märker man knappast av sånt i första taget, helt annan sak och sitta och läsa text mot vit bakgrund.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10930297']Men för *******!
Sluta sprid sånt där trams.

#10643112
http://www.digitalversus.com/acer-gd245hq-p357_7352_38.html

LCD-paneler delas för övrigt in i olika sorteringar, SwedX köper de billigaste, så man ska inte bli förvånad om det är någon död pixel eller lite ojämn bakgrundsbelysning. Men håller man sig till spelande med skärmen så märker man knappast av sånt i första taget, helt annan sak och sitta och läsa text mot vit bakgrund.

Så du skulle lika gärna köpt en skärm med 6ms istället för 2ms som fortfarande är bättre?

Jag skulle fortfarande inte orkat med att spela på en dålig skärm, det är många som snålar på skärmen, och då förstörs ju hela spelkänslan.

Permalänk
Medlem

En skärm med 6 ms kan ha lägre input lag än en med 2 ms.
MS spelar inte ett jädra dyft roll.

Permalänk
Medlem

Jädrans järnspikar!

Visa signatur

Derp

Permalänk

Bolaget är registrerat 1995 och hade en omsättning på 1,3 miljoner förra året. Tror knappast att det är ett "skojföretag" som nån uttryckte sig. Ta reda på fakta innan ni uttalar er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Bolaget är registrerat 1995 och hade en omsättning på 1,3 miljoner förra året. Tror knappast att det är ett "skojföretag" som nån uttryckte sig. Ta reda på fakta innan ni uttalar er.

"skoj företag" faktiskt (=

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geeze:

Så du skulle lika gärna köpt en skärm med 6ms istället för 2ms som fortfarande är bättre?

Jag skulle fortfarande inte orkat med att spela på en dålig skärm, det är många som snålar på skärmen, och då förstörs ju hela spelkänslan.

Ms säger inte ett skit om hur bra skärmen är, finns viktigare saker att kolla efter. Lite säljtrick över de hela. Samma sak me dom ''nya'' LED skärmarna. Samma jävla Lcd skärmar fast me annan typ av bakrundsbelysning. Dock går folk på sån försäljningsskit, jag kan tänka mig att du är en av dom;) inget illa menat men sluta lura i folk att ms anger hur bra en skärm är att spela på.

Permalänk
Skrivet av Geeze:

Så du skulle lika gärna köpt en skärm med 6ms istället för 2ms som fortfarande är bättre?

Jag skulle fortfarande inte orkat med att spela på en dålig skärm, det är många som snålar på skärmen, och då förstörs ju hela spelkänslan.

Skrivet av Nivity:

En skärm med 6 ms kan ha lägre input lag än en med 2 ms.
MS spelar inte ett jädra dyft roll.

Som Nivity skriver så redovisas sällan den parameter som spelar roll, kallad input lag eller display lag. Förklaring hittade jag på Wikipedia:

Citat:

Causes of display lag

While the pixel response time of the display is usually listed in the monitor's specifications, no manufacturers advertise the display lag of their displays, likely because the trend has been to increase display lag as manufacturers find more ways to process input at the display level before it is shown. Possible culprits are the processing overhead of HDCP, DRM, and also DSP techniques employed to reduce the effects of ghosting - and the cause may vary depending on the model of display. Investigations have been performed by several technology related websites; some of which are listed at the bottom of this article.

http://en.wikipedia.org/wiki/Display_lag

Geeze: Vänligen se till att du vet vad du pratar om innan du ger råd nästa gång. Annars, skriv åtminstone att du gissar. För övrigt håller jag helt med dig om att många lägger alldeles för lite pengar på skärmen (jämfört med datorkostnaden).

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Har hört från en som beställde från swedx, och han var nöjd.
Men vet inte vad det var för nått eller hur länge sen det var.
Jag kanske beställer en, men får se om det blir av:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Skulle den där skärmen fungera som en Tv?

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollemedo:

Skulle den där skärmen fungera som en Tv?

Den har ingen tv-motagare, men om du kopplar in datorn och datorn har ett tv-kort så funkar det:)

Den har hdmi som du kan koppla med:P

Om inte... så blir det svårt.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nivity:

En skärm med 6 ms kan ha lägre input lag än en med 2 ms.
MS spelar inte ett jädra dyft roll.

Nästan garanterat, för att komma ner till 2ms måste man köra via Overdrive funktion som ger ett inputlag på ca 15ms. 6ms är oftast native utan overdrive.

Så inputlag (bortsett från övrig elektronik som bygger på, samt omskalning av bild om du inte köra native resolution som drar upp det ännu mer).
6ms utan overdrive = 6 ms inputlag + övrigt
2ms = 17ms inputlag + övrigt

2ms skärm på icke-native (vanligt bland tex CS spelare) så har du ett "lag" (ja det kallas så här med) för overdrive, ett lag för resize av bilden på ytterligare 15ms + eventuell native inputlag som styrkretsen kan ha, så minimum 32ms inputlag för en "gamingskärm" på 1024x768. Och det är nog med delay för att man skall kunna märka skillnad.

Då kör jag heldre en 6ms utan overdrive på native resolution och har 6ms + eventuell native pga styrkretsen...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geeze:

6ms är inget att rekommendera när man försöker lira dock, till er som funderade på det...

Ett mänskligt öka kan knappt se skillnad under 10ms och till spel är det rekommenderat 16ms eller snabbare.

EDIT: Jag är också lite sugen på köpa den här skärmen

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken