Permalänk
Avstängd
Skrivet av Geeze:

Så du skulle lika gärna köpt en skärm med 6ms istället för 2ms som fortfarande är bättre?

Jag skulle fortfarande inte orkat med att spela på en dålig skärm, det är många som snålar på skärmen, och då förstörs ju hela spelkänslan.

Säger han som sitter med en TN panel

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Köpte den för 2 år sedan, för 1500kr, sedan så blir det antagligen att köpa en 24" 120hz skärm snart dock.

Permalänk
Medlem

Ber om min yttersta förlåtelse till alla i tråden, och jag tänker inte kommentera någonting mer förrän jag läst på mer om ämnet..

Permalänk
Skrivet av Geeze:

Ber om min yttersta förlåtelse till alla i tråden, och jag tänker inte kommentera någonting mer förrän jag läst på mer om ämnet..

Du kan ju börja med de två länkarna jag hade i mitt inlägg.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Geeze:

Ber om min yttersta förlåtelse till alla i tråden, och jag tänker inte kommentera någonting mer förrän jag läst på mer om ämnet..

Kudos, det är inte många på forum som erkänner fel och ber om ursäkt för det

Trots allt, forums främsta egenskap är att sprida kunskap vidare är det alltid trevligt med bekräftelse att det gör nytta att skriva.

Lycka till i jakten på en ny skärm. Kolla gärna på http://www.tftcentral.co.uk/ inför köp.

Lycka til alla

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Har någon köpt denna skärm? har aldrig hört talas om märket för och har ingen aning om nivån på kvaliten, skulle vara bra om man fick någon sorts recension

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

fick hem TV:en idag, super nöjd

Har du möjlighet att ta några bilder på den så man kan se hur den ser ut i verkligheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10931344']Du kan ju börja med de två länkarna jag hade i mitt inlägg.

Skall göras, sitter i skolan vid tillfället dock

Skrivet av Fluf:

Kudos, det är inte många på forum som erkänner fel och ber om ursäkt för det

Trots allt, forums främsta egenskap är att sprida kunskap vidare är det alltid trevligt med bekräftelse att det gör nytta att skriva.

Lycka till i jakten på en ny skärm. Kolla gärna på http://www.tftcentral.co.uk/ inför köp.

Lycka til alla

Tack Ifall man har fel och man är övertygad om det är det bättre att bara erkänna det än att bete sig illa

Permalänk
Skrivet av Spatten:

Verkar som ett skoj företag, fanns ju ett gäng skräckexempel på prisjakt

Har en 40tummare från SWEDEX, de är löjligt snabba och flexibla på service, grymm bild då de kör på samsung paneler, dock har deras mjukvara inte varit den stabilaste.

Permalänk

Har en 32" LCD-TV från dem hemma och den har bra bild och ser bra ut, betydligt bättre än vår andra 32" LCD-TV från SIBA som var rätt mycket dyrare. Jag kan inte utala mig om deras dator-skärmar men jag funderar själv på en 40" LCD-TV därifrån då de onekligen har väldigt bra pris i förhållande till vad man får för bildkvalitet på teven.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Vilka skumma produkter dom har

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

gött sugen att beställa hem typ 6 stycken, köpa mig ett par 6990 och köra eyefinity6 haha ^^

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

såg att dom höjt priset igen:(
Så nu är det för sent för den som ville ha, men inte hann:(

Ingen som vill dela med sig hur dom funkar?:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

ari86 (eller någon annan som köpt), kan ni inte berätta lite mer om hur ni uppfattar denna monitor (kontrast, vinklar, spelbarhet)? Gärna med upclose-bilder, inställningmöjligheter, ev. in/ut-gångar som inte nämns av SwedX (component in?, ljud ut (till extern högtalare)?) Fjärrkontroll för inställningar, ingångsval?

Finns det moder man kan ställa in (t.ex. Film, Spel, etc)? Och hur är det med färger, kan de justeras i R,G,B och kan man förvänta sig (alt. få till) något som liknar sRGB?

Nu är det nog svårt att ta reda på, men sitter det verkligen en S-PVA panel i denna, sådana monitorer brukar vara skitdyra (t.ex. Eizo FX2431 => 8000kr). Angiven kontrast på 1300:1 låter lågt för S-PVA, brukar vara närmare 3000:1.

Kan den spela 24p utan hack, t.ex. 24Hz eller 48Hz inställning på dator (eller från bluray-spelare direkt)? Vilka valmöjligheter finns för skalning av en 1080p källa (dvs hur visas 16:9 på denna 16:10 monitor)?

Jävligt synd att man missade 999kr, men t.o.m. för 2499 låter det okey bara för det faktum att den är 1200 pixlar hög.

Det som låter mest skumt, är väl det där med MDF som byggmaterial, ser det så mysko ut som det låter? Brinner den upp

Glömde det där med moder och färger